marketing,branding,sales,negotiation

نمونه ای از یک سرمایه گذاری ارزنده و مهندسی فروش موفق

Case Example 2: The Worthwhile Investment

سرمایه گذاری ارزنده

شرکتها بسیاری هستند که محصولات خود را هم به جهت آموزش و هم اطلاع رسانی به مشتریان به نمایش میگذارند. شرکتهای عظیم با خطوط تولید گسترده، متناوبا محصولات خود را در طول سال در کشوذ به نمایش می گذارند. در مثال زیر، تکنیک بازاریابی در مورد یک شرکت بزرگ و هتل زنجیره ای مورد بررسی قرار می گیرد. این نمونه با مرحله ای تحت عنوان ” کسب علم و دانش” آغاز میشود. شرکتی بزرگ درهردوره اقدام به برگزاری جلسات آموزشی/نمایشی خود در یک هتل  می کرد.  برگزاری چنین جلساتی  اقدامی مهم بود که سالانه صدها هزار دلار هزینه برای شرکت در بر داشت. در یکی از جلساتی که بعداز فروش برگزار می شد، مدیر شرکت کامپیوتری درمورد امکانات محل برگزاری جلسات، ناراحتی خود را ابراز کرد. مدیر اجرایی هتل نیز توضیحاتی را در خصوص این شکایات خواستار شد. مدیر شرکت نیز چنین پاسخ داد:” خب، بخش اعظم این مشکلات به مسائل فنی مربوط می شود. سالن برگزاری جلسه به اندارۀ کافی پریز برق ندارد و سقفها نیز آنچنان که باید بلند نیستند. از طرفی، تهویۀ مناسب هم وجود ندارد. ما به اقتضای شرایط کاری با سیم های رابط و برق زیادی سرو کار داریم که همین مسئله باعث می شود که گرمای محیط بیش از حد بالا برود وهمین برای ما مسئله ساز است. مدیر اجرایی هتل میدانست که این شرکت یکی از4 یا 5 شرکتی است که جلسات این چنینی برگزار میکنند.و از این مسئله نیز آگاه بود که برگزاری این جلسات حدود 5 میلیون دلار در سال برای شرکت هزینه در بر دارد. از طرفی ،افزودن یک سالن اجتماعات جدید در برنامه هتل قرار داشت و قرار بر این بود که شعبات دیگر این هتل نیز به زودی در مرکز و غرب کشور احداث شود. مدیر اجرایی از مدیر شرکت در مورد تمایل به برگزاری یک جلسه با مسئول هتل و مطرح کردن نیازهایشان سوال کرد. این جلسه برگزار شد و مشخص شد برای اینکه جلسات شرکت به بهترین نحو ممکن برگزار شوند، به سیستم تهویه مطبوع، کلیدهای و خروجیهای برق و سقفهای بلندتر نیاز است. مسئول هتل به مدیر شرکت گفت که تمامی این نیازها، با افزایش قابل توجهی در هزینه، در ساختمانهای جدید هتل لحاظ خواهند شد. شرکت نیز متعهد شد که تمام جلسات خود را در این هتل برگزار کند و یک قرارداد 5 ساله نیز با همین مضمون با هتل منعقد کرد. این هتل، همچنین، قراردادهای دیگری نیز با سایر شرکتها که فعالیتها و نیازهای مشابه داشتند منعقد کرد. نتیجه اینکه، این تصمیم، در نهایت 15 میلیون دلارافزون بر سرمایه ای که هتل برای ساخت بنای جدید به آن نیاز داشت، سود نصیب هتل کرد.

ترجمه ازکتاب Marketing your business

گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas

علی خویه        khooyeh@gmail.com              09122991608

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش – بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و …….

مطالب مرتبط
کارگاه آموزشی کاربردی اجراییمهندسی فروش sales engineeringو راهکارها، تکنیک های و مهارت های  استقرار سیستم مهندسی فروش  در شرکت ها وسازمانهاکارگاه آموزشی کاربردی اجراییمهندسی فروش sales engineeringو راهکارها، تکنیک های ...
ادامه ی مطلب
پخش مویرگی شیر و ماست
پخش و توزیع مویرگی کالا
ادامه ی مطلب
تصمیم‌های سخت مدیریتی
 هر مدیری با توجه به شرایط کارش مجبور است تصمیم‌های سخت بگیرد و سخت‌ترین تصمیم‌ها در ناحیه خاکستری اتفاق می‌افتند؛ شرایطی که شما و تیم‌تان سخت تلاش کرده‌اید اطلاعاتی را ...
ادامه ی مطلب
به‌نام خداساختن، پیشبینی ویرانگری است.(والتر بنیامین[1])    در دنیای برندسازی، بازاریابی و مدیریت کسانی پیروز هستند که بیشتر و بهتر از دیگران، اصول این مفاهیم را با روش‌های تازهتری اجرا کرده‌اند. کسب ...
ادامه ی مطلب
crm, Marketing consulting academy, tourism marketing, آزانس های مسافرتی, آموزش بازاریابی, آموزش مدیریت, آنالیز فروش و بازاریابی, آکادمی بازاریابی و فروش, آکادمی مشاوره بازاریابی, اتاق تحقیقات بازاریابی, ارتباط با مشتری, افزایش فروش, انجمن تحیقیقات بازاریابی, انجمن علمی تحقیقات بازاریابی, انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی, بازاریابی, بازاریابی hotel, بازاریابی تلفنی Telemarketing, بازاریابی تورهای مسافرتی, بازاریابی توریستی tourism marketing, بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی, بازاریابی خلاق, بازاریابی هتل, بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+, بازاریابی و فروش برج های تهران, بازاریابی گردشگری, برندسازی در هتل, تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی, تحقیقات بازاریابی اجرایی, تحقیقات بازاریابی حرفه ای, تحقیقات بازاریابی کیفی, تشخیص بیماری های بازاریابی, تکنیک های فروش, جذب مشتری, راه های افزایش فروش, روانشناسی ارتباط با مشتری, روانشناسی فروش, روشهای تحقیق بازاریابی, فروش تور های توریستی, مدرس بازاریابی, مدرس بازاریابی و فروش, مشاور افزایش فروش, مشاور برند و برندسازی, مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش, مشاور رسانه های تبلیغاتی, مشاور مدیریت بازاریابی
10 Rules of Hotel Marketing Here are the 10 Rules of Hotel Marketing as far as online marketing goes. I've reviewed them since they were written and little has changed, they ...
ادامه ی مطلب
برنامه استراتژیک فرش
برنامه استراتژیک فرش دستباف موضوع این مقاله است. متاسفانه با وجود برند ارزشمند فرش دستباف ایرانی هنوز موفق به بهره وری مناسب و درست از آن نشده ایم. امروز دنیا ...
ادامه ی مطلب
دوره آموزشی و کارگاه آموزشیمدیریت بازاریابی صنعت ساختمان املاک تجاری مسکونی اداری و مستغلات real estate مدیریت  بازاریابی صنعت ساختمان   بازاریابی  صنعت ساختمان املاک تجاری مسکونی اداری و مستغلات ...
ادامه ی مطلب
مشاور فروش، سخنران فروش، سخنران بازاریابی، سخنران مدیریت، مدرس فروش، مدرس بازاریابی، مدرس مدیریت
        فروش حرفه ای (1)(مبانی فروش ، اصول خرده فروشی و عمده فروشی ، مبانی ویزیت مویرگی)مدرس : استاد علی خوبه مدرس: علی خویه 09122991608 www.khooyeh.com www.khooyeh.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری ...
ادامه ی مطلب
خوش آمدید
کارگاه آموزشی کاربردی اجرایی مهندسی فروش sales
پخش مویرگی شیر و ماست
پخش مویرگی محصولات پروتئینی
تصمیم‌های سخت مدیریتی
کتاب مدیریت نام و نشان تجاری مهندسی برند
10 قانون مهم در بازاریابی هتل ها
برنامه استراتژیک فرش
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی
دوره های تخصصی فروش | آموزش فروش حرفه