marketing,branding,sales,negotiation

سوابق مشاوره علی خویه ( www.gmas.ir )

ریاست انجمن مشاوره مدیریت بازاریابی ایران

ریاست انجمن مهندسی فرو ش ایران

  • · انجام و مشاركت مستقیم و غیر مستقیم در پروژه های متعدد پژوهشی و مشاوره ای در حوزه های مختلف مدیریت در زمینه های مختلف ، بازاریابی و تحقیقات بازار، مدیریت تبلیغات، مدیریت و مهندسی برند، فروش و مهندسی فروش، ارتباطات و …، در سازمان های مختلف دولتی و خصوصی از جمله:
    • مخابرات استان تهران و شهرهای مختلف
    • همراه اول
    • وزارت تعاون
    • وزارت کار و رفاه اجتماعی
    • سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
    • سازمان تامین اجتماعی
    • شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی در شهرهای جنوبی مانند پتروشیمی آبادان، عسلویه، پارس و …
    • گروه خودروسازی سایپا وایران خودرو
    • ماشین‌سازی اراك
    • تراكتورسازی تبریز
    • نیروگاه اتمی بوشهر
    • بانك ملت
    • بانك گردشگری
    • آژانس های مختلف مسافرتی
    • شرکت های لبنیاتی مانند کاله، میهن و …
    • شرکت های لوازم خانگی مانند ال جی، بوش، اسنوا، دوو و ….
    • شرکت های مبلمان مانند ایران، خلیج فارس، خاورمیانه و ….
    • کلینیک های پزشکی و مطب های مختلف پزشکان مشهور مانند دکتر دادور ، دکتر زمانی، دکتر روحبخش و …
    • شرکت های ساختمانی و ساخت وساز مانند عمران و مسکن راهیان، سازه پایدار، سرمایه گذاری مسکن، آ اس پ، کیان، برج تهران، توسعه بین المللی ساختمان و ….
    • رستوران ها و فست های مختلف در سراسر کشور مانند آتیشه، سوران، کلبه، جیسا و …
    • شرکت های تولیدی و صنعتی مختلف در سراسر کشور مانند هپکو، افق سازه، پالمر،
    • مراکز خرید مختلف در سراسر کشور مانند لاوین، خلیج فارس، دارکوب و …
    • و …
  • خدمات گروه مشاوره خویه
  • مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش،
  • مشاوره جهت تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی
    نظارت بر اجرای برنامه‌ی فروش و بازاریابی،تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی،
    تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی،
    ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش، به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی مشتریان،
    بررسی دلایل ناکارآمدی نیروهای فروش. شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا،
    روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط های مختلف فروش
  • تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
  • ….
  • گزارش فعالیت های تیم مشاوره آموزش تحقیقات و اجرای GMAS . در چند ماه اخیر….
  • ارایه مشاوره های تخصصی به یک گروه تخصصی تولیدی مواد غذایی و خوراکی
  • راه اندازی سیستم توزیع و فروش مویرگی استاندارد علمی و حرفه ای برای چندین شرکت معتبر در سطح کشور
  • اجرای مهندسی فروش برای چندین شرکت معتبر بازرگانی تولیدی وخدماتی
  • سخنرانی در چندین سمینار مختلف در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات و برند
  • اجرای سیستم هویت بصری برند و مدیریت برند برای چندین شرکت معتبر در زمینه محصولات مختلف این شرکت
  • مشاوره های تخصصی در حوزه بازاریابی، فروش، برند، تبلیغات، خلاقیت و سیستم های افزایش فروش و برنامه های ترفیع برای چندین شرکت در حوزه دکوراسیون و صنعت ساختمان و صنایع صنعتی
  • آموزش های مختلف در حوزه فروش
  • برگزاری سومین دوره بخبگان مدیریت بازاریابی و فروش ، مدیران بازاریابی و فروش نخبه
  • برگزاری اولین دوره بلند مدت مدیریت پارتیزانی برای مدیران عامل مطرح کشور
  • سخنرانی در سمینار اقیانوس آبی . و اجرای سیستم اقیانوس آبی برای یک شرکت معتبر در تمامی سطوح تولید خدمات فروش بازاریابی تبلیغات و …
  • برگزاری کارگاه های آموزشی اجرایی در شرکت های مختلف و سازمان های معتبر
  • ارایه مشاوره های تخصصی به چندین فروشگاه زنجیره ای و راه اندازی و استقرار چندین فروشگاه معتبر زنجیره ای در سطح کشور- اجرای چندین پروژه چیدمان فروش و تدریس دوره های مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش
  • اجرای چندین پروژه تحقیقات بازار
  • مشاوره و اجرای مهندسی فروش ملک و ساختمان برای چندین پروژه…
  • مشاوره و اجرای چندین سیستم فروش صنعتی و بازاریابی صنعتی برای چند شرکت معتبر صنعتی
  • سخنرانی در سمینار بازاریابی خدمات آموزشی و کارگاه آموزشی بازاریابی خدمات
  • ارایه مشاوره های تخصصی به چندین پزشک مطرح کشور و مدیران عامل مطرح چندین برند و سازمان

 

 

 

 

امروزه آنقدر دنیا گسترده و حجم اطلاعات و تخصص ها پیچیده و وسیع شده اند که ما هرچقدر هم کاردان، تحصیل کرده و باتجربه باشیم، باز هم در بسیاری از امور زندگی خود از جمله کسب و کارمان به مشاوره نیازمندیم.  مشاوره در معنای لغوی همکاری دادن و جویا شدن رای و نظر دیگران برای انجام دادن کاری است. اما مشاوره به عنوان یک فعالیت تخصصی به تجزیه و تحلیل مشکل و راه حل های مناسب می پردازد. فردا از طریق گفتگو با مشاور یک فضای مملو از تفاهم می تواند خود را بهتر بشناسد.چگونگی تصمیم گیری را بیاموزد و سرانجام راه حل مناسب را بیابد و به این ترتیب مشاوره می تواند به فرد کمک کند تا دوباره فکر کند تصمیم بگیرد، رفتار خود را تغییر دهد و توانایی های مقابله و حل مسائل زندگی را در خود پرورش دهد.

یکی از خدماتی که گروه تخصصی g.mas  به مخاطبان گرامی ارایه می دهد، مشاوره های تخصصی در حوزه های فروش، بازاریابی، برندسازی، تبلیغات،IMC،  قیمت گذاری، مهندسی فروش و بازاریابی، جلسات مذاکره ی حرفه ای،فروش مویرگی، تشکیل دپارتمان بازاریابی، کمپین های تبلیغاتی و بازارسازی، پروموشن، مشتری مداری، باشگاه متشریان و CRM ،  چیدمان فروشگاه، توزیع و پخش و ….است.

نگاهی کلی به مفهوم مشاوره شغلی:

دركشورهای پیشرفته دنیا مشاوره و مشاوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند برطبق آمار درآلمان برای هر 13 نفر یك مشاور روانشناسی و برای هر شركت به طورمیانگین 3 مشاور تجاری وجود دارد ولی طبق برخی ازآمار دركشورما برای هر 25000 نفر یك مشاور روانشناسی و به طورمیانگین برای هر 230 شركت یك مشاورتجاری وجود دارد. درتجارت و درتبلیغات كشور ما دو مشكل وجود دارد اول اینكه كمبود مشاور وجود دارد دوم اینكه مشاور حرفه ای وجود ندارد دراین مقاله كوتاه سعی شده است به طورخلاصه وظایف و ویژگی های یك مشاور به ویژه مشاور تبلیغات توضیح داده شود.

مشاوران تبلیغاتی یا تبلیغات مشاوره ای:

برخی شركت ها هنوز با سیستم و فرایند مشاوره تبلیغاتی آشنا نشده اند. برخی ازشركت ها ازمشاوره تبلیغاتی استفاده می كنند و برخی دیگر از تبلیغات مشاوره ای تفاوت بین این دو بسیار است شركت های بزرگ دنیا كه كاملاً با تبلیغات آشنایی دارند ابتدا مشاورتبلیغاتی استخدام می كنند و سپس تبلیغات انجام می دهند اما دربرخی شركت هایی كه آشنایی كاملی با تبلیغات ندارند مانند برخی ازشركت های ایرانی تصمیم تبلیغاتی گرفته می شود و سپس دنبال مشاوره می گردند به سوالات زیر توجه كنید.

چرا بسیاری از افراد غیرحرفه ای خود را جای مشاورتبلیغاتی جا می زنند؟ وظایف یك مشاورتبلیغاتی چیست؟ چگونه می توان یك مشاورتبلیغات خوب برای سازمان و شركت درنظر گرفت؟ آیا یك تیزر یا یك گرافیست می تواند یك مشاور تبلیغاتی خوبی باشد؟ یك مشاور تبلیغاتی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ یك مشاورتبلیغاتی خوب باید دارای چه توانایی هایی باشد؟ برای به كار گرفتن یك مشاور باید به چه نكاتی توجه كنیم؟ آیا شركت های تبلیغاتی می توانند مشاور تبلیغاتی خوبی باشند؟

مشاوران تبلیغاتی درشركتها و سازمانها كمك می كنند تا آرایش سخت افزاری، نرم افزاری و فكر افزاری ارتباطات بازاریابی تقویت شود و اهداف بازاریابی هرچه بیشتر با اهداف سازمانی همسو شود . این همسو شدن می تواند برای یكپارچه سازی منابع بازاریابی، تسهیل فرایندهای بازاریابی، سهولت ارتباطات، خدمات،‌ فروش،‌ تولید و تجزیه تحلیل سازمان باشد.

مشاور تبلیغاتی

مشاور تبلیغاتی كسی است كه بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و تبلیغات داشته باشد و با توجه به تخصص ها و دانش های مرتبط با تبلیغات مانند روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ جامعه شناسی، ادبیات، فلسفه، زبان شناسی، روانشناسی و بازاریابی بتوانند برا ی برنامه ارتباطات بازاریابی شركت به ویژه كمپین تبلیغات آن تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی كند.

انواع مشاوران درپروژه های تبلیغات

1- مشاوران پیشبرنده: مشاورانی هستند كه به فكر پیش برد پروژه های تبلیغاتی با تحقیق،‌ توسعه و ارایه راهكارهای خلاقانه هستند. این مشاوران سعی دركشف فرصت های رسانه ای و مخاطبی درتبلیغات هستند.

2- مشاوران مدافع: مشاوران مدافع مانند شركت های مدافع در رقابت ها هستند و با توجه به پیشامد های محیط تبلیغاتی به ویژه رقبا عكس العمل مناسب را تدوین و اجرا می كنند.

3- مشاوران ترسیم گر: مشاورانی كه سعی دربرنامه ریزی دقیق و آینده نگرانه برای پروژه های تبلیغاتی و عوامل مرتبط با آن هستند را مشاوران ترسیم گر می گویند.

انواع مشاوران ازدیدگاههای دیگر:

در ادبیات مختلف سعی درتجزیه و تحلیل انواع مشاوران ومدیران می پردازند و همانطوركه درمدیریت انواع مدیریت و تئوری های مختلفی نیز برای آن وجود دارد برای علم مشاوره و مشاوران نیزنظریه پردازان مختلف سعی كرده اند تا برای مشاوره نیز تقسیم بندی هایی داشته باشند كه به برخی ازآنها اشاره می شود.

برخی از نظریه پردازان مشاوران تجاری،‌ مدیریتی و تبلیغاتی را به دوگروه زیرتقسیم بندی می كنند.

الف) مشاوران سیستمی: نظریه سیستمی یك رشته مطالعات علمی است كه درآن ساختار پدیده ها، وابستگی اجزاء روش ها معیارهای دائم و موقتی، رابطه های درونی و بیرونی، تأثیرهای احتمالی و… مورد بررسی قرارمی گیرند تا بتوانند اصول حاكم براجزا را بسنجند. درمشاوره سیستمی نیز، بررسی و تصمیم گیری درباره ساختاری ازپدیده های علمی، هنری تكنولوژیكی و… كه با وابستگی اجزاء روش ها، معیارهای دایمی و موقتی با رابطه های درونی و بیرونی، با تأثیرهای احتمالی بر روی ذهن ها و فكرهای مخاطبان است. مشاوران سیستم درتبلیغات به بخش های زیرتقسیم می شوند.

1-  مشاوران سیستمی مفهومی

2-  مشاوران سیستمی عملیاتی

3-  مشاوران سیستمی طبیعی و مصنوعی

4-  مشاوران سیستمی باز و بسته

5-  مشاوران سیستمی ثابت و متغیر

ب‌) مشاوران استراتژیكی: استراتژی ها به خصوص استراتژی های تبلیغاتی ابزاری هستند كه شركت ها و سازمان ها می توانند بدان وسیله به هدف های بلند مدت بازاریابی خود دست یابد. درحالت دیگر، استراتژی تبلیغاتی علم تنظیم نقشه ای است برای حصول هدف هایی درمرحله ای خاص از ترویج و ترفیع محصول و معرف یا خدمت به بازار.

مشاوره در معنای لغوی همکاری دادن و جویا شدن رای و نظر دیگران برای انجام دادن کاری است. اما مشاوره به عنوان یک فعالیت تخصصی به تجزیه و تحلیل مشکل و راه حل های مناسب می پردازد. فردا از طریق گفتگو با مشاور یک فضای مملو از تفاهم می تواند خود را بهتر بشناسد.چگونگی تصمیم گیری را بیاموزد و سرانجام راه حل مناسب را بیابد و به این ترتیب مشاوره می تواند به فرد کمک کند تا دوباره فکر کند تصمیم بگیرد، رفتار خود را تغییر دهد و توانایی های مقابله و حل مسائل زندگی را در خود پرورش دهد.

یک مشاور باید نگاه عمقی به سازمان داشته باشد ومسائل را مانند یک پزشک فوق تخصص و یک جراح حرفه ای به شکل عمقی حل کند یک مشاور برند، مشاور بازاریابی و فروش، مشاور مدیرعامل نباید فقط به فکر درمان سطحی مسائل مربوط به برندینگ تبلیغات بازاریابی فروش و … باشد نباید به فکر ارایه نسخه های آنی و لحظه ای باشد بلکه علاوه بر درمان سطحی حتماباید درمان بلند مدت وعلاج همیشگی یک مسله باشد دیدن عمق مسائل ورفع مسائل ومشکلات به شکل عمقی از ویژگی های یک مشاورحرفه ای است یک مشاورحرفه ای قابلیت این را دارد که با کمک دانش تجربه بینش و نگرش خوب دقیقا سطحی و عمقی تمامی مسائل را بررسی وراهکار مناسبی برای افزایش سودآوری، افزایش فروش، بهبود برند، برندسازی حرفه ای، تبلیغات اثربخش، بازاریابی موثر، گسترش و توسعه بازار، وفارارسازی ورضایت مشتریان، افزایش کیفیت و … ارایه کند. در تجربیات مشاوره بازاریابی به برخی از کارفرماهایی برخورد می کنیم که فکر میکنند مشاور برند، مشاور بازاریابی وفروش یا مشاور مدیر عامل باید مانند کارمند آنها باشد و دقیقا مانند کارمند با مشاور برخورد می کنند برای مشاورکارت ساعت گذاشته و سعی در کنترل کردن زمان و محل مشاور دارند این نوع کارفرمایان به تصور اینکه مشاور در اختیار آنهاست فکر می کنند که مشاور باید تمام خواسته های فکری را دقیقا در زمان حضور برآورد کند

در صورتی که مشاور باید فردی خلاق و زمان آزاد(free time) باشد تا بتواند مسائل را فرای زمان و فرای محل حل کند

یک مشاوربرند، یک مشاور بازارایابی و فروش ویک مشاور مدیریت باید بتواند آزادانه درتمام سازمان های خودی و غیرخودی و درتمام رگه های بازار گردش کرده و ایده ها و افکار مناسبی را به کارفرمای خود ارایه کند.

خلاقیت با محدودیت زمان ومحل مشاور بوجود نمی آید یکی از زمینه های لازم ایجاد خلاقیت آزادی فکر وذهن است تا بتواند یک ایده ناب تولید و و برای حل مشکلات و مسائل بازاریابی و فروش ارایه نماید.

در تجربیات مشاوره بازاریابی فروش برندینگ و تبلیغات خود گاهی به صورت یک چشم نامحسوس و یک فرد عادی بدون آنکه معرفی شویم داخل سازمان شده و کنار کارکنان قرار گرفته ایم ویا حتی به مانندیک مشتری وارد سازمان شده و دقیقا ازنزدیک مسائل را بررسی کرده وبا توجه به نظریه های به روز مدیریت بازاریابی و فروش آنها راحل کرده و نظرات کارشناسانه ای ارایه نموده ایم.

یکی از اشتباهات بسیاری از مشاوران مدیریت و مشاوران بازاریابی و فروش این است که فکر می کنند که فقط باید جلسه با مدیریت داشته باشند وکمتر سراغ کارکنان و مشتریان رفته و مسائل آنها را بررسی می کنند یک مشاور برند باید بتواند باتمام رگه های سازمان ارتباط داشته باشد یک برند و شرکت موفق فقط باجلسه مدیریت وبررسی مسائل مدیران ایجاد نمیگردد یک مشاور سازمان ومشاور مدیریت و مشاور بازاریابی باید ازدفتر واتاق مدیریت بیرون آمده ومسائل را از نزدیک بررسی کند…