marketing,branding,sales,negotiation

نحوه ی مدیریت جلسه

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
alikhooyeh (16)علی خویه

نحوه ی مدیریت جلسه

مدیریت‌ اثربخش‌ جلسات‌

 

مولف/مترجم: صمد عالی‌

‌امروزه‌ عواملی‌ چون‌ بزرگ‌ شدن‌ سازمانها، پیچیدگی‌ ساختار و فعالیتهای‌ آنها، افزایش‌ متغیرهای‌ محیطی‌ تاثیرگذار و… مدیران‌ را ناگزیر کرده‌ است. برای‌ انجام‌ بهتر وظایف‌ و اداره‌ موثر سازمان، از سایر اعضا کمک‌ بگیرند. بدین‌منظور، مدیران‌ معمولاً‌ جلساتی‌ را تشکیل‌ می‌دهند و با همفکری‌ و تعامل‌ درمورد موضوعهای‌ مطرح‌ شده‌ به‌ تبادل‌ اطلاعات‌ می‌پردازند یا تصمیماتی‌ را به‌ صورت‌ گروهی‌ اتخاذ می‌کنند. تشکیل‌ جلسات‌ نه‌ تنها منجر به‌ تبادل‌ اطلاعات‌ و اتخاذ تصمیمات‌ مطلوب‌ می‌شود بلکه‌ تا اندازه‌ زیادی‌ به‌ بهبود ارتباطات‌ و درک‌ متقابل‌ واحدها از همدیگر نیز کمک‌ می‌کند. البته‌ موارد مذکور درصورتی‌ صادق‌ است‌ که‌ جلسات‌ نیز همانند سایر فعالیتهای‌ سازمانی‌ از مدیریت‌ مناسب‌ برخوردار باشد وگرنه‌ تشکیل‌ جلسات‌ نه‌ تنها به‌ بهبود کارایی‌ و کارآمدی‌ سازمان‌ کمک‌ نخواهدکرد بلکه‌ به‌عنوان‌ یک‌ غده‌ سرطانی‌ موجب‌ اتلاف‌ منابع‌ و ایجاد تضادهای‌ درون‌ سازمانی‌ خواهدشد. در مقاله‌ حاضر ابتدا تعریفی‌ از جلسه‌ ارائه‌ می‌شود، سپس‌ انواع‌ جلسه‌ و ارکان‌ جلسه‌ همراه‌ با وظایف‌ آنها تشریح‌ خواهدشد در نهایت‌ ضمن‌ معرفی‌ موانع‌ و مشکلات‌ جلسات، توصیه‌هایی‌ را نیز برای‌ اثربخشی‌ جلسات‌ ارائه‌ خواهیم‌ کرد.

ادامه مطلب

مطالب مرتبط
   سمینار تخصصی، کاربردی و کارگروهیروشها، تکنیک ها، اصول و مبانیافزایش خلاقیت در نیروهای انسانیبا متدهای جدید آموزشی و اساتید مجرب گروهیمخاطبان دوره:فروشندگان، بازاریان، کسبه، مدیران عامل، مدیران بخش های مختلف، ...
ادامه ی مطلب
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
مدیریت درست همکاران و زیر دستان تاریخ : چهارشنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۵ علی خویهwww.khooyeh.comwww.khooyeh.irwww.gmas.irمشاور ارشد مدیر عاملمشاور مدیران برتر شرکت های بزرگمشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللیمشاور ارشد ...
ادامه ی مطلب
استراتژی‌های تحمیلی  THE IMPOSED STRATEGIESتمام استراتژی‌هایی که تا اینجا مورد بحث قرار گرفتند، کم و بیش از اراده (اگر نگوییم نیات) نقش‌آفرینان در محدوده سازمان ناشی شده‌اند. شرایط محیطی اگر ...
ادامه ی مطلب
خدمات  و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش استاد خویه    www.khooyeh.comwww.khooyeh.irبرای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال 1395خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت ...
ادامه ی مطلب
مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد)مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است.علیرغم ...
ادامه ی مطلب
- تعریف بازاریابی داخلی طبق تعریف بري ؛ بازاریابی داخلی شامل جذب، توسعه، انگیزش ونگهداری بهترین کارکنان با استفاده از مشاغلي است که نیازهای آن‌ها را برطرف مي‌کند. در این ...
ادامه ی مطلب
اصول مدیریت و سرپرستی
 عنوان دوره آموزشی :        اصول مدیریت و سرپرستی        کد دوره :                                                     پیش نیاز دوره :     ندارد                                   شرایط شرکت کنندگان :  مدیران و سرپرستان هدف کلی دوره : آشنایی با اصول و شیوه ...
ادامه ی مطلب
هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنیداگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که ...
ادامه ی مطلب
 «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در ...
ادامه ی مطلب
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي  آگاهي‌ها و تفكر استراتژيكStrategic thinking and Awareness  هدف: از آنجا كه آينده جهان در قرن بيست و يكم آكنده از رقابت، توسعه بازارهاي نوظهور، عوامل ...
ادامه ی مطلب
سمینار افزایش خلاقیت در نیروهای انسانی
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
استراتژی‌های تحمیلی در مدیریت
خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره
اصول و استراتژی قیمت گذاری
اهمیت بازاریابی داخلی
اصول مدیریت و سرپرستی
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
تدوین استراتژی برند
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي