marketing,branding,sales,negotiation

مدیریت کیفت جامع

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
business marketing khooyeh (1)

مدیریت کیفت جامع

مدیریت کیفت جامع

 

 

 

روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفت جامع- نشر پیکان: مقدمه : در سالهای اخیر، شرکتهای بزرگ دنیا برای رقابت در سطح بازار بین المللی و کاهش هزینه های تولید و ضایعات ، و افزایش کارایی شیوه ها و سودآوری بیشتر، و در نتیجه ، رقابت پذیر ساختن قیمتها از روش جدیدی در مدیریت به نام مدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند. این روش مدیریت را در دهه ۱۹۵۰ دکتر ادوارد دمینگ و فیگن بام در امریکا ابداع کردند.
اجرای این روش مدیریت ، به علت نیاز به سرمایه گذاری در آموزش مدیران و مسئولان شرکتها، چندان مورد توجه صاحبان و مدیران کارخانه های امریکایی قرار نگرفت و دکتر دمینگ ، به درخواست جامعه مهندسان ژاپن، این روش را در آن کشور به کار برد که سبب افزایش سطح کارایی سازمانهای تولیدی و کیفیت کالاهای کارخانه های ژاپنی شد.
در سالهای ۱۹۸۰ همزمان با تسخیر بیشتر بازارهای بین المللی به دست ژاپنی ها شرکتهای امریکایی ، که بازار فروشخود را به تدریج از دست داده ، ومجبور به تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی خود شده بودند، برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و ورشکستگی بیشتر کارخانه ها ، و برای رقابت پذیر کردن دوباره کالاهایشان به روش مدیریتکیفیت جامع رو آوردند. همزمان ، مدیران شرکتهای تولیدی دیگر با مطالعه شیوه های مدیریت شرکتهای ژاپنی ، روشمدیریت خود را به تدریج تغییر دادند و به اجرای روش مدیریت کیفیت جامع پرداختند.
کیفیت چیست ؟ کیفیت را به عنوان انجام کارها به طور درست و پیوسته در همه رده های سازمان می توان تعریف کرد. یعنی ، عاملی که بین نیاز مشتریان ، کارکنان ، وهدفهای مالی سازمان توازن به وجود می آورد . انجام کار درست به طور پیوسته ، یعنی تامین خواسته های مشتری.
مدیریت کیفیت جامع چیست؟ با توجه به تعریفهای یاد شده ، مدیریت کیفیت جامع را باید سیستمی در

ادامه مطلب

مطالب مرتبط
مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی
علی خویهمشاور مدیریت مشاوره،تدریس و آموزش زمینه های مدیریت، بازاریابی، برند، تبلیغات، ارتباطات، فروش، IMCو CRM و MBAو DBAو سیستم های کیفیت QS تحت لیسانس 1to1 آمریکا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش اساتید و دانش‌آموختگان مدیریت داخل و خارج ...
ادامه ی مطلب
ابزارهای مدیریت موثر
  عنوان دوره آموزشی :        ابزارهای مدیریت موثر در آموزش های سازمانی بر اساس استانداردهای بین المللی        کد دوره :                                        پیش نیاز دوره :     آشنایی با TRAINING                   شرایط شرکت کنندگان : کارشناسان ...
ادامه ی مطلب
راهبردهای مدیریت روابط با مشتریبرای ارتباط با مشتری راهبرد تعیین كنیدبرای بسیاری از سازمان‌ها، مدیریت روابط مشتری ((CRM-Customer Relationship Management مفهومی ساده اما واقعیتی سخت است. با یكپارچه شدن بازار، ...
ادامه ی مطلب
یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه ...
ادامه ی مطلب
نحوه ی مدیریت جلسه
علی خویهwww.khooyeh.comwww.khooyeh.irwww.gmas.irمشاور ارشد مدیر عاملمشاور مدیران برتر شرکت های بزرگمشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللیمشاور ارشد مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برند های معتبرنحوه ی ...
ادامه ی مطلب
عوامل موثر در بهره‌وريعوامل موثر در بهره‌وري سازمان‌هاي دولتي را مي‌توان به دو دسته: عوامل برون سازماني و درون سازماني تقسيم كرد. ذيلاً اين دو دسته عوامل بحث خواهد بود.الف: ...
ادامه ی مطلب
مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد)مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است.علیرغم ...
ادامه ی مطلب
دوره های آموزشیKhooyeh.irردیفنام دورهاستاد1اصول بازاریابیعلی خویه2اصول و فنون مذاکرات حرفه ایعلی خویه3اصول خرده و عمده فروشیعلی خویه4بازاریابی و فروش تلفنیعلی خویه5اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازارعلی خویه6مدیریت منطقه ...
ادامه ی مطلب
مقالات مدیریتی
استراتژی محصول جدید19 روز قبل نوشتن دیدگاه 35 بازدیداستراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که ...
ادامه ی مطلب
اصول مدیریت و سرپرستی
 عنوان دوره آموزشی :        اصول مدیریت و سرپرستی        کد دوره :                                                     پیش نیاز دوره :     ندارد                                   شرایط شرکت کنندگان :  مدیران و سرپرستان هدف کلی دوره : آشنایی با اصول و شیوه ...
ادامه ی مطلب
مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح
ابزارهای مدیریت موثر
راهبردهای مدیریت روابط با مشتری
تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت
نحوه ی مدیریت جلسه
عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
اصول و استراتژی قیمت گذاری
مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ
مقالات مدیریتی
اصول مدیریت و سرپرستی