marketing,branding,sales,negotiation

مدیریت درست همکاران و زیر دستان

هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنید

اگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که هیچ گاه خودتان را با مدیر قبل از خود مقایسه نکنید؛ چرا که هر چه بخواهید شبیه او باشید بیشتر و بیشتر از موفقیت دور می‌شوید. اگر در پی موفقیت هستید باید خودتان را با خودتان مقایسه و سنجش کنید، شما هرگز نباید بین خود و مدیران قبلی یا مدیران هم‌رده خود در سازمان دست به مقایسه بزنید و خود را سرزنش کنید که چرا مثل فلانی نیستید یا اگر فلانی جای شما بود، ‌بهتر عمل می‌کرد. باید دانست که تنها شخصی که شما می‌توانید او را کنترل کنید، خودتان هستید.

 

پس همیشه بسنجید که الان کجا هستید و پس از آن با تدوین یک برنامه 6 ماهه یا یک‌ساله خود را به موقعیت مطلوب برسانید. با این کار شما در عمل، در حال کار کردن روی خود هستید یعنی همان چیزی که تحت کنترل شماست. هنگامی که شما به همکاران خود به‌عنوان رقیب نگاه نکنید خواهید توانست آنها را به شبکه افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند، اضافه کنید. به جای فکر کردن درباره این شخص به‌عنوان یک رقیب به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از این خواسته به‌عنوان یک انگیزه و محرک برای موفقیت بیشتر استفاده کنید. پس از آن می‌توانید داشته‌ها و توانمندی‌های خود را به‌منظور رسیدن به نقطه مطلوب بسیج کنید و در برهه زمانی تعیین شده توسط خودتان (مثلا یک‌سال) برای رسیدن به آن تلاش کنید. پس از پایان زمان تعیین شده وضعیت خود را کنترل کنید و در صورت رسیدن به هدف، برنامه‌ خود را برای مدت مشخص دیگری تمدید کنید تا در نهایت به هدفتان برسید.

نکته اول: مدیران موفق به شما خواهند آموخت که به خاطر داشته‌هایشان شاد نیستند؛ بلکه چگونگی رسیدن آنها به آن داشته‌ها است که باعث خرسندی و رضایت آنها می‌شود.

نکته دوم: شما می‌توانید از ویژگی‌های شخصیتی مدیران موفق، ‌درس‌های بسیاری را استخراج کنید؛ بدون اینکه نسبت به آنها بغض و حسادت بورزید. شاید کسانی که شما آنها را کارآمد می‌دانید، باعث به حرکت در آمدن شما شوند. پس از آنها در این باره بپرسید تا مهارت‌های خود را ارتقا بخشید.

مدیری باشید که به زیردستانش انرژی می‌دهد

همه ما با تعداد زیادی «انرژی دهنده» و «انرژی گیرنده» احاطه شده‌ایم، ‌کسانی که به دیگران انرژی هدیه می‌دهند یا از دیگران انرژی هدیه می‌گیرند. راستی شما جزو کدام‌یک از این دو گروه هستید؟ احتمالا‌ پاسخ شما این است البته انرژی‌دهنده چون کمتر کسی پیدا می‌شود که خودش را انرژی‌گیرنده بداند.»مدیران تازه کار باید بدانند که فاصله اندکی بین شکایت از کار و رضایت از کار وجود دارد. بنابراین اگر در محل کارشان از رئیس یا پروژه‌ای خاص شکایت و گله دارند، ‌باید کنترل کنند که واکنش دیگران در این باره چیست؟ بسیاری از ما می‌خواهیم انرژی‌دهنده باشیم؛ چون به دیگران نیازمندیم و اطرافیان ما می‌توانند در دوران مشکلات با انرژی خود ما را نجات دهند. همه انسان‌ها تمایل دارند تا در اطرافشان تعداد زیادی انرژی‌دهنده وجود داشته باشند تا احساس آرامش و امنیت آنها تقویت شود. اما با شکایت کردن‌های مداوم و ابراز نارضایتی از تعداد افراد انرژی‌دهنده در اطرافمان کاسته خواهد شد. عکس این قضیه نیز صادق است و ما می‌توانیم با اظهار خرسندی نسبت به همه چیز و تشویق همه کس، ‌بر تعداد افراد انرژی‌دهنده در اطراف خود بیفزاییم. بنابراین، هر بار که گله و شکایتی به ذهن‌تان خطور کرد، ‌سعی کنید آن را در درون خود نگه دارید و با چرخشی 180 درجه‌ای در آن و یافتن جنبه مثبتی برای دگرگون ساختن آن، ‌شروع به تشویق و تقویت اطرافیان خود کنید. مطمئن باشید با تکرار این کار در یک دوره زمانی مشخص، ‌هم مشکلات مرتفع خواهند شد و هم تمام همکارانتان دوست خواهند داشت با شما و در کنار شما کار کنند. به این وسیله شما با تولید و صدور احساسات مثبت، ‌محیط کار شادتری را ایجاد خواهید کرد.

پانزده تحسین ساده و آسان برای زیردستان

در اینجا، فهرستی از پانزده جمله تحسین‌آمیز که در محیط کار می‌توان آنها را به‌کار برد، آمده است که مدیران تازه کار می‌توانند با ایجاد تغییراتی در آنها و تطبیق دادن شان با موقعیت کاری خود، زیردستان و اعضای تیم‌شان را تحسین کنند و از این کار لذت ببرند.

1- «خیلی ممنون که به من کمک کردی، ‌من بدون کمک تو نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.»

2- «تو واقعا‌ فوق‌العاده‌ای؛ چون این کار را برای من انجام دادی.»

3- بعد از اینکه یک همکار به شما یا شرکت تان کمک کرد. خطاب به او بگویید: «واقعا اگر تو نبودی، ‌ما چه کار می‌کردیم؟!»

4- «تو دوست واقعا‌خوبی هستی» (البته این جمله را فقط به یک دوست خوب بگویید.)

5- «حالا که تو مرا از این اشتباه آگاه کردی، ‌همه چیز حل شد.»

6- «من تا حالا از این مساله بی‌اطلاع بودم، ‌متشکرم.»

7- « تو عجب ذهن فوق‌العاده‌ای داری؟!»

8- «اگر می‌توانستم یک صفحه کامل آگهی روزنامه‌ها را می‌خریدم، ‌آن را به ذکر توانایی‌ها و مهارت‌های تو اختصاص می‌دادم.» (شاید این جمله کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد، ‌اما من مطمئن هستم همه شما دوست دارید این جمله را از رئیس‌تان بشنوید.

9- «من واقعا سخت کوشی شما را تحسین می‌کنم.»

10- «شما باید به‌عنوان بهترین همکار سال انتخاب شوید.»

11- «سپاس از اینکه در این کار به من کمک کردی.»

12- «تو معرکه‌ای و من مطمئنم که همیشه پیشرفت خواهی کرد.»

13- «تا کی باید در مقابل تو کم بیاورم.» (این جمله را حتما‌ با لبخندی دوستانه بیان کنید.)

14- «تو خیلی چیزها به من آموخته‌ای و همیشه از نیت پاک تو برای کمک کردن به من سپاسگزارم.»

15- «آیا می‌توانی به من یاد دهی که چگونه این کار را انجام دهم.» (همه افراد دوست دارند که دیگران مشتاق به دست آوردن مهارت و توانایی‌های آنها باشند.)

مطالب مرتبط
بر دیوار خارجی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید. با رستوران بزرگی در تهران کار می‌کردم.۱- کسب و کار خود را در محیط کار تبلیغ کنیدبر دیوار خارجی ...
ادامه ی مطلب
سمینار آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتریاندر صنعت لوازم خانگی، آشپزخانه و ساختمانی  تولید کنند گان و وارد کنندگان صنعت لوازم خانگی، آشپزخانه و ساختمانی   و صنایع وابستهاهداف سمینار:بدست آوردن ...
ادامه ی مطلب
عنوان پایان نامهنام دانشجو سنجش میزان تاثیر آموزش عالی بر ایجاد قصد کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های فنی و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ...
ادامه ی مطلب
روشهای کمک به افزایش فروش-بعضي از عادات خود را تغيير دهيد- بخاطر داشته باشيد كه تلفن وسيله مهمي است كه مي توانيد هر روز به نفع خود از آن استفاده ...
ادامه ی مطلب
در جهان امروز تحولاتی شگرف در زمینه های گوناگون ، بویژه در شرایط اقتصاد جهانی و بازارها مشاهده می شود . این تحولات به طور دائم بر فعالیتهای تجاری جهانی ...
ادامه ی مطلب
نقش جنسیت خریداران در فرآیند فروشکلید خرید در دست زنان استزنان و مردان اجزای اصلی تشکیل دهنده هر جامعه هستند که از نیازها، سلایق و خواسته های متفاوتی برخوردارند در ...
ادامه ی مطلب
یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه ...
ادامه ی مطلب
استراتژی‌های تحمیلی  THE IMPOSED STRATEGIESتمام استراتژی‌هایی که تا اینجا مورد بحث قرار گرفتند، کم و بیش از اراده (اگر نگوییم نیات) نقش‌آفرینان در محدوده سازمان ناشی شده‌اند. شرایط محیطی اگر ...
ادامه ی مطلب
عوامل موثر در بهره‌وريعوامل موثر در بهره‌وري سازمان‌هاي دولتي را مي‌توان به دو دسته: عوامل برون سازماني و درون سازماني تقسيم كرد. ذيلاً اين دو دسته عوامل بحث خواهد بود.الف: ...
ادامه ی مطلب
موانع فروش مثبتوجود قلمرو حکومتی بین افراد به این معنی که هر یک از افراد و گروه ها حیطه کاری خود را به منزله ی قلمرو امپراتوری شخصی خود تلقی ...
ادامه ی مطلب
روش های کاهش هزینه ی تبلیغات و بازاریابی
سمینار آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتریان
مدیریت اجرایی MBA
روشهای افزایش فروش
جذب مشتری و افزایش فروش
نقش جنسیت خریداران در فرآیند فروش
تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت
استراتژی‌های تحمیلی در مدیریت
عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
موانع فروش