marketing,branding,sales,negotiation

عناصر کلیدی در تدوین استراتژی بازاریابی

همان طور که در جلسه های قبل بیان شد، تدوین و اجرای مناسب استراتژی می تواند سازمان را در محیط رقابتی حفظ نموده و سبب می شود علاوه بر رقابت و کسب مزیت های رقابتی  استراتژی شرکت بتواند به فرصت های خوبی دست یابد و به عبارتی از آب گل آلود در این فضای به شدت رقابتی و متغیر ماهی بگیرد. در این جلسه می خواهیم به عناصر کلیدی در تدوین و اجرای استراتژی بپردازیم.

مدیریت ارشد در استراتژی:

در هر سازمان اولین و مهمترین عامل برای تدوین و اجرای استراتژی، مدیریت ارشد سازمان است. اگر مدیریت ارشد از تدوین و اجرای استراتژی در سازمان حمایت کند مشکل های مربوط به هزینه های تدوین و اجرا، مقاومت کارکنان در برابر استراتژی جدید و بسیاری از مسائلی از این دست حل خواهد شد، زیرا مدیریت ارشد در استراتژی با قدرت اختیاری که دارد می تواند استراتژی را در سطح سازمان به کار انداخته و در حقیقت تحول های اساسی سازمان از این بخش نشات خواهد گرفت.

ترجمه استراتژی به اصطلاحات عملیاتی:

بسیاری از افراد در یک سازمان( کارکنان، مدیران وظیفه ای…) و حتی گاهی مدیریت ارشد سازمان از مباحث استراتژیک، آگاهی و اطلاع جامعی ندارند و آن را درک نکرده اند. به همین منظور باید مشاور یا فردی در تیم تدوین استراتژی حضور داشته باشد که بتواند اهمیت و ضرورت کار و سپس فرآیند ها را به افراد توضیح دهد تا آن ها در عمل بتوانند استراتژی را در فرآیند ها لحاظ کنند. در غیر این صورت پس از صرف هزینه های گزاف، استراتژی روی اوراق باقی خواهد ماند و دردی از سازمان دوا نخواهد شد. استراتژی باید در تمام سطوح سازمانی رخنه کند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی - - visitor - MRVisitor مدیریت بازاریابی –marketing -315

تبدیل استراتژی به کار هر روز هرکس:

در این بخش باید مراحل انجام فرآیند ها کاملا توسط تیم تدوین استراتژی بررسی گردد و به کارکنان گوشزد شود که فرآیندی اشتباه طی نشود و دقیقا با شرح وظایفی که برای آنان مشخص شده پیش برود. این اقدامات می تواند از طریق تهیه بروشورهای کوچک و توزیع آن بین کارکنان، رفع موانع اجرای فرآیند های داخلی با درخواست از کارکنان و… صورت گیرد.

تبدیل استراتژی به فرآیندی مستمر و ایجاد همدردی و اتحاد سازمانی در راستای همسویی سازمان با استراتژی ها:

در این بخش باید پیگیری شود که فرآیند ها دائما و پیوسته اجرا شده باشد و به قول معروف کسی از زیر کار در نرود. در حقیقت اگر در این بخش همدلی سازمانی بین کارکنان و مدیریت ایجاد شود و برای همه مشخص شود که اهداف سازمانی منافاتی با اهداف شخصی آن ها ندارد و حتی این دو می توانند در یک راستا باشند کارکنان خود رفتار شهروندی نسبت به سازمان پیدا می کنند، و در نهایت بهره وری و اثربخشی استراتژیک اتفاق خواهد افتاد.
به عنوان نمونه به شرکت موبیل و رشد آن در مناظر مختلف توجه فرمایید:
منظر مالی:
افزایش سرمایه از ۶% به ۱۶%.
تبدیل شدن از رتبه آخر در سال ۱۹۹۳ به رتبه اول در طی ۴ سال متوالی ۱۹۹۵ الی ۱۹۹۸.
بهبود گردش نقدی از ۵۰۰ میلیون دلار در سال به ۷۰۰ میلیون دلار.
کاهش هزینه های اقتصادی به میزان ۲۰%.
رشد حجم فعالیت ۲ تا ۲.۵ % بیش از صنعت.
منظر مشتری:
بهبود مستمر رضایت مشتری برای ۳ سال متوالی.
منظر داخلی:
افزایش نوآوری در محصول.
بهبود مستمر کیفیت برای ۴ سال متوالی و بهبود مستمر سفارشات بی نقص.
۷۰% کاهش در ضایعات استحصال.
افزایش ایمنی در محیط کار و ۶۳% کاهش در تعداد حوادث کاری.
منظر یادگیری و رشد:
افزایش آگاهی استراتژیک کارکنان نسبت به استراتژی از ۲۰% به ۸۰%.

منبع:
رابرت اس. کاپلان؛ دیوید پی. نورتون( ترجمه پرویز بختیاری)، سازمان استر اتژی محور، سازمان مدیریت صنعتیmrvisitor.ir

مطالب مرتبط
پخش مویرگی مانتو
پخش و توزیع مویرگی مانتوپخش و توزیع مویرگی لباس زنانهپخش و توزیع مویرگی پوشاک زنانهپخش و توزیع مویرگی البسهپخش روسری، شال و مقنعهپخش و توزیع مویرگی کفش زنانهبرچسب‌ها: فروش مویرگی, شرکت پحش و توزیع, توزیع مویرگی, فروش مویرگی ویزیتور
ادامه ی مطلب
کانال های آموزش و مشاور دکتر بازاریابی مشاور بازاریابی ✅آکادمی فروش مدرسه فروش ایران دکتر فروشhttps://saleschool.blog.ir/سلام و درود بر شما همراهان گرامی.با تشکر از شما که بیش از یک دهه ...
ادامه ی مطلب
برندسازی در صنعت پوشاک
ساخت برند در پوشاک، مانتو و کت و شلوار
مشاور برندینگ
اهمیت صنعت نساجی و پوشاک   علی خویه مشاور برند و بازاریابی ساخت ، توسعه و تقویت برند مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش  ارائه ...
ادامه ی مطلب
برند، تبلیغات و مذاکره	crm٬ Marketing consulting academy٬ tourism marketing٬ آزانس های مسافرتی٬ آموزش بازاریابی٬ آموزش مدیریت٬ آنالیز فروش و بازاریابی٬ آکادمی بازاریابی و فروش٬ آکادمی مشاوره بازاریابی٬ اتاق تحقیقات بازاریابی٬ ارتباط با مشتری٬ افزایش فروش٬ انجمن تحیقیقات بازاریابی٬ انجمن علمی تحقیقات بازاریابی٬ انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی٬ بازاریابی٬ بازاریابی hotel٬ بازاریابی تلفنی Telemarketing٬ بازاریابی تورهای مسافرتی٬ بازاریابی توریستی tourism marketing٬ بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی٬ بازاریابی خلاق٬ بازاریابی هتل٬ بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+٬ بازاریابی و فروش برج های تهران٬ بازاریابی گردشگری٬ برندسازی در هتل٬ تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی٬ تحقیقات بازاریابی اجرایی٬ تحقیقات بازاریابی حرفه ای٬ تحقیقات بازاریابی کیفی٬ تشخیص بیماری های بازاریابی٬ تکنیک های فروش٬ جذب مشتری٬ راه های افزایش فروش٬ روانشناسی ارتباط با مشتری٬ روانشناسی فروش٬ روشهای تحقیق بازاریابی٬ فروش تور های توریستی٬ مدرس بازاریابی٬ مدرس بازاریابی و فروش٬ مشاور افزایش فروش٬ مشاور برند و برندسازی٬ مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش٬ مشاور رسانه های تبلیغاتی٬ مشاور مدیریت بازاریابی
بازاریابی هتلداری و توریسم در صنعت هتل داری ،بازاریابی و فروش اغلب در یک مقوله قرار می گیرند و جای تعجب نیست که دپارتمان فروش بعنوان یکی از قسمتهای مشهود در ...
ادامه ی مطلب
استراتژی‌های فروشگاه وال مارت
استراتژی‌های فروشگاه وال مارتاستراتژی‌های بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا    وال‌مارت چگونه از رقبای خود پیشی گرفتشرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت، شرکتی آمریکایی است که با بیش از 1/2 میلیون کارمند و فروش 405 ...
ادامه ی مطلب
IMC ارتباطات بازاریابی یکپارچه
IMC ارتباطات بازاریابی یکپارچهعلی خویهمشاور و مدرس IMCارتباطات بازاریابی یکپارچه (یا به ترجمه‌ای غلط، ارتباطات یکپارچه بازاریابی) فرآیند مدیریت روابط با مشتریان است که سعی می‌کند ارزشهای بنیادیبرند (Brand Core Values) را از طریق فعالیت‌های ارتباطی هدایت کند. ...
ادامه ی مطلب
فروش مویرگی
فروش مویرگی استقرار سیستم پخش و فروش مویرگیراه اندازی سیستم پخش و فروش مویرگی استقرار سیستم پخش و فروش مویرگیراه اندازی سیستم و سازمان پخش و فروش مویرگی به صورت ...
ادامه ی مطلب
پخش مویرگی مانتو
برندسازی و بازاریابی در صنعت نساجی و پوشاک
ترفندها و تکنیک های بازاریابی هتل داری و
استراتژی‌های فروشگاه وال مارت
خوش آمدید
همه ی کد ها
IMC ارتباطات بازاریابی یکپارچه
پخش مویرگی محصولات ماست ، دوغ و کشک
فروش مویرگی