marketing,branding,sales,negotiation

چگونه مشتریان خود را وفادار کنیم؟

وفاداری مشتری
به طور معمول و در تعریفی ساده وفاداری به عنوان تکرار خرید یا حجم مرتبط از خرید همان نام و نشان تجاری تعریف شده است. در مقابلدیدگاههای دیگری از وفاداری به عنوان مفهومی که فراتر از یک تکرار خرید ساده و در برگیرنده یک بعد مرتبط با رفتار و بعد دیگر مرتبط با
نگرش(جایی که تعهد یک جنبه اساسی آن است) حمایت کرده باره اولیور( اند. در این1333)، وفاداری را چنین تعریف کرد:«یک تعهد عمیق و پایدار بهنگهداری و خرید مجدد یک محصول یا خدمت در آینده که به موجب آن همان نام و نشان مجدداً خریداری شود. با این وجود تأثیرات عوامل محیطی و تلاشهای بازاریابی علت و دلیل بالقوه ای برای تغییر رفتار به شمار میآیند
) رابطه میان رضایت مشتری و وفاداری مشتری
تاثیر رضایت بر روی وفاداری در طیف گستردهای مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از یافته ای نشان می دهند که در صورتی که رضایت مندی وجود داشته باشد، وفاداری مشتریان هم بیش تر خواهد شد و در صورتی که مشتریان ناراضی باشند، وفاداری آن ها هم تضمین نخواهد شد
. برای توضیح وفاداری ازقصد و منظورهای رفتاری استفاده شده است. از این رو مدیریت باید توجه خاصی به رضایت مندی یک مشتری مبذول بدارد و این که کیفیت سرویس و خدمات، نقشی مهم و حیاتی در این زمینه بازی می کند
رضایت و وفاداری مشتری به طور قابل توجهی تحت تاثیر تصویر برند یا مارک تجاری شرکت قرار می گیرند. رضایت و وفاداری مشتری وابسته به یک دیگر می باشند. اگر مشتری رضایت داشته باشد، وفاداری اش هم افزایش خواهد یافت. بنابراین، شرکت ها خصوصا بر روی این عوامل تمرکزمیکنند تا یک رابطه ی بلند مدت و سودآوری را با مشتری ایجاد کنند و تصویر برند و مارک تجاری شان در بازار را بهبود و توسعه ببخشند
. با ارایه ی محصولات و خدماتی ارزشمند تر و بهبود سطح رضایت مندی مشتریان، به راحتی می توان به وفاداری مشتری دست یافت. یافته های مربوط به رضایت مندی مشتری در خصوص بهر ه وری نشان می دهند که بهره وری به رضایت مندی وابسته می باشد، که این بدین معنا می باشد که احتمال افزایش رضایت می تواند به طور چشم گیری باعث توسعه و بهبود میزان بهره وری بشود
پیشینه تحقیق ها نشان می دهند که رضایت مشتری، نقش حیاتی و مهمی را در ارتقا و افزایش وفاداری مشتری بازی می کند و مهم ترین محرک می باشد. هم چنین نشان داده شده است که در صورتی که مشتری راضی باشد، وفاداری او نیز افزایش خواهد. تحقیقات نشان می دهند که رضایت مشتری، نقش بسیار مهمیرا در وفاداری مشتری و حفظ او بازی می کند، اگرچه این به معنای اطمینان یافتن از خرید مجدد نمی باشد. نتایج هم چنین نشان داده اند که وفاداری و رضایت مندی مشتری، رابطه ای بسیار قوی با جمع آوری رسمی بازخورد مشتری دارند. به فروشندگان توصیه می شود که به صورت مرتب، بازخورد مشتریان را در نظر گرفته و به آن ها توجه کنند، به جای آن که به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتری، منتظر شکایات و یا بارخوردهای ناخواسته ی آن ها بمانند. حفظ مشتری مستقیما متناسب با کیفیت سرویس و خدمات و رضایت مندی مشتری می باشد(ثمر حافظ و دیگران برای باقیماندن در بازار رقابتی امروز ، سازمان ها باید محصول ها و خدماتی با هدف جلب رضایت و وفادار کردن مشتریان ارائه دهند. وقتی مشتریان راضی باشند ، احتمال بازگشت به مکانی که رضایت را از آن کسب کرده اند بیشتر خواهد بود. این در حالی است که مشتریان ناراضی معمولا به رقیبان می پیوندند.
حفظ مشتریان وفاد ار، کلید بقاء سازمان در بازار رقابتی امروز است
5) رابطه میان رضایت کارکنان و رضایت مشتری
وقتی شرکت ها به دنبال یافتن راه های بهبود ارائه خدمات به مشتری هستند، سعی می کنند امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار دهند و نیازهای آنان را به سرعت برطرف سازند. اما سازمان های هوشمند و آینده نگر قبل از هر اقدامی در نحوه رفتار و ارتباط با کارکنان تجدید نظر می کنند و در گام اول آنان را راضی نگه می دارند. مطالعات نشان می دهد رضایت کارکنان یعنی رضایت مشتری
مطالب مرتبط
مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM)فیلیپ کاتلر صاحب نطر نامی بازاریابی، مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM) را بخشی از مفهوم کسب و کار الکترونیکی می داند که استفاده از ...
ادامه ی مطلب
cosmetics بازاریابی marketing فروش
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیریت  بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی بازاریابی  لوازم آرایشی و بهداشتی تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی راهکارهای ...
ادامه ی مطلب
مشاوره ی برند و افزایش فروش- فنون ساخت یک برند حرفه ای brand management
علی خویه مشاور و مدرس IMC ارتباطات بازاریابی یکپارچه (یا به ترجمه‌ای غلط، ارتباطات یکپارچه بازاریابی) فرآیند مدیریت روابط با مشتریان است که سعی می‌کند ارزشهای بنیادی برند (Brand Core Values) را ...
ادامه ی مطلب
اصول شش گانه T. C. C  يا ارتباطاتاين شش اصل به صورت زير بيان مي شوند:1- جهت يابي نياز هاي مشتريتوجه به نيازهاي مشتري و انتظارات احتمالي مشتريان راضي، بر ...
ادامه ی مطلب
حرف های یک مشاور مدیریت، دکتر مدیریت، دکتر بازاریابی فروش و تبلیغات
حرف های یک مشاور مدیریت، دکتر مدیریت، دکتر بازاریابی فروش و تبلیغات معاینه و تشخیص درست نیمی از معالجه و درمان است. همیشه در جلسات مشاوره خود به شرکت های مختلف ...
ادامه ی مطلب
علی خویهمشاور و مدرس IMCارتباطات بازاريابي يكپارچه (يا به ترجمه‌اي غلط، ارتباطات يكپارچه بازاريابي) فرآيند مديريت روابط با مشتريان است كه سعي مي‌كند ارزشهاي بنيادي برند (Brand Core Values) را ...
ادامه ی مطلب
قانون2۰/۸۰ مشتری یابیمطابق قانون ۲۰/ ۸۰، به تقریب، ۸۰ درصد از محصولات شما را ۲۰ درصد از مشتریان تان خریداری می کنند. یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد ...
ادامه ی مطلب
مشاور فروش
مشاوره ی تخصصی و اثر بخش
فروش قلب سازمان شماست، پس مراقب قلب خود باشید.
درمان بیماری های سازمان و شرکت شما-
عارضه یابی سازمان فروش در شرکت شما-
بهبود عملکرد واحد فروش در سازمان شما
مدل AIDA  چیست؟مدل AIDA مراحل ابتدایی و پایه‌ای فروش را تشریح می‌کند. چهار حرف AIDA از ابتدای چهار کلمه‌ی توجه، علاقه، اشتیاق و عمل (Attention, Interest, Delight, Act) گرفته شده ...
ادامه ی مطلب
برندسازی در صنعت پوشاک
ساخت برند در پوشاک، مانتو و کت و شلوار
مشاور برندینگ
موانع توسعه بازار پوشاک در ایران موانع خلاصه،‌ مورد یا مثال قوانین بازدارنده در برندسازی · در ایران هنرپیشه ها و ورزشکاران نمی توانند لباس برندهای ایرانی را بپوشند در حالی که یکی از ...
ادامه ی مطلب
         ارزش ها و مفاهيم بنيادي مدل EFQM(اساس دو جايزه ملي كيفيت و بهره وري و تعالي سازماني EFQM در ايران)مدل  EFQM چارچوبي روشمند براي ارزيابي عملکرد سازمان ها در دو ...
ادامه ی مطلب
مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM)
صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، بازاریابی کرم
IMC ارتباطات بازاریابی یکپارچه
اصول شش گانه T. C. C يا
حرف های یک مشاور مدیریت، دکتر مدیریت، دکتر
IMC ارتباطات بازاريابي يكپارچه
مشتریابی و تکنیک های فروش بیشتر
مدل AIDA برای افزایش فروش
موانع ساخت برند در صنعت پوشاک
معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی