marketing,branding,sales,negotiation

تکنیک های توسعه و تقویت برند

 

  • استراتژی های ارتقای برند
  • 30تکنیک کاربردی

 

وقتی بحث از برندینگ در یک شرکت مطرح می شود، معمولا شرکت باید دست کم در صدد پاسخ گویی به پنج حوزه اصلی زیر باشد.

از این رو موضوع هایی که برند را در بر می گیرند دست کم به پنج گروه تقسیم می شود که در اسلاید بعدی نمایش داده شده است:

 

 

2) ایجاد برند منحصر به فرد، از بی هویت و چند قیمتی شدن محصول جلوگیری می کند.

 

3) برای جهانی شدن، نیاز به ایجاد برند جهانی حس می شود

 

 

4) مدیریت برند باعث ایجاد همدلی سازمانی و به اشتراک گذاری دانش به دست آمده در سطوح سازمان می شود.

 

5) مدیریت برند باعث تبدیل استراتژی شرکت از بازاریابی “قیمت محور” به بازاریابی “ارزش محور” می شود.

  • پنج اقدام ساده برای معماری یک برند قوی و نیز بهینه سازی تجربه مشتری:

1.دلایل باور کردن “برند” تان را شناسائی و تعیین کنید.

 

2.نقاط تماس مشتریان را شناسائی کنید.

 

3.اثر بخش ترین نقاط تماس را معین کنید.

 

4.بهینه ترین تجربه برای مشتری را طراحی کنید.

 

5.ارائه بهترین و بهینه ترین تجربه برای مشتری را به فرهنگ سازمانی تبدیل کنید.

 

 

عوامل ارتقای برند شامل حوزه هایی است که 7 حوزه آن در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است:

 

فصل1: ابعاد مدیریتی

فصل2: نام گذاری

فصل3: مشتری مداری

فصل4: پژوهش بازار

فصل5: STP

فصل6: تداوم عملکرد

فصل7: بسته بندی

  • فصل 1: ابعاد مدیریتی

 

 

1) اگر فکر می کنید که واحد بازار یابی به تنهایی مسوول صیانت و حفظ برند سازمان است، سخت در اشتباهید. این یک فرا فکنی است!

 

 

  • نباید برند را به دلیل اینکه توسعه و گسترش آنها از طریق تبلیغات و چاشنی های فروش و علایم تجاری می باشد، تنها متعلق به واحد بازاریابی دانست.
  • زمانی که هر یک از کارکنان خود را مالک برند سازمان بدانند و با آن زندگی کنند، ناخودآگاه برند با رفتار روز مره و زندگی آنها گره می خورد و متعاقبا این نگرش به مصرف کننده منتقل شده و دلیلی برای انتخاب شدن وجود خواهد داشت

 

 

2) رشد و موفقیت یک سازمان گاه منجر به غرور کاذب مدیران و نادیده انگاشتن محدودیت ها می شود که منجر به شکست در عرصه های دیگر می گردد.

 

پایتان را به اندازه گلیمتان دراز کنید!

 

 

  • موفقیت یک سازمان در یک عرصه را نمی توان پشتوانه ای برای موفقیت شرکت در عرصه و یا بازار های دیگری دانست.
  • وال مارت فروشگاهی که به فروش کالا های اساسی با قیمت نازل شهره بود، ولی با رفتن به یک عرصه جدید که خلاف رسالتش بود (تولید پوشاک عالی با قیمت بالا) شکست های قابل توجهی خورد، چون از وال مارت انتظار جنس با قیمت ارزان می رود.

 

 

3) اگر مدیران ارشد سازمان خودشان اعتقادی به ارزش های برند سازمان نداشته باشند و بدان متعهد نباشند، تکلیف کارکنان چیست؟

 

احترام به برند را از مدیران ارشد شروع کنید.

 

 

  • سازمان خانه یک برند است صیانت از برند از مدیران رده بالای سازمان شروع می شود.
  • هاکوپیان نامی معتبر در زمینه پوشاک محسوب می شود، که البته برخورد مناسب و محترمانه پرسنل آن مشتری را چه خریدار باشد و چه نباشد راضی از فروشگاه خارج میکند، که خود باعث اعتبار مضاعف برند خواهد شد.

 

4) این اعتقاد که بزرگتر لزوما بهتر است رد شده، تمایل به توسعه بی رویه می تواند آسیب جدی به تصویر شکل گرفته از برندوارد سازد.

 

دندان طمع را بکش!

 

 

افزایش فروش که با افزایش سودآوری و نرخ بازگشت سرمایه همراه باشد مفید خواهد بود

ایجاد تصویری قوی در ذهن مشتری باعث افزایش فروش در قیمت های بالاتر میگردد که افزایش سود زیادی هم خواهد داشت مثل پورشه وبی ام و و..

 

 

  • 5) هر سازمانی با بحران و اتفاقات نا خوش آیند روبرو می شود، اگر نسبت به بحران ها بی تفاوت باشیم به شدت بر برند خود جفا کرده ایم. در شرایط بحرانی اتخاذ راهکار های مناسب و اطلاع رسانی صحیح می تواند اوضاع را تغییر دهد.

 

 

  • برای مثال برند تاکوبل(فروشگاه غذایی) با یک نوع میکروب تحت عنوان E-coli مواجه گردید
  • تاکوبل 9 رستوران خود را بست
  • بعد از رفع بحران و بازگشایی رستوران ها مشتریان دوباره به صورت عادی و حتی بیشتر از قبل مراجعه می کردند.

 

  • سازمان مریض نیاز به درمان دارد

 

 

6) سادگی در تنوع محصول، در بازاریابی، در فعالیت های سازمان و… شما و مشتری را از سردرگمی نجات می دهد و باعث تقویت برند می شود.

 

ساده باشیم…

 

 

اینکه در زمان خرید کالایی خاص در بازاری خاص خریدار نام برند شما را به خاطر بیاورد خیلی مهم است، که در صورت ساده سازی از شانس بالایی برای انتخاب شدن برخوردارید.

 

 

7) تنها بر برنامه های فروش کوتاه مدت که سود آنی را به همراه دارند تمرکز نکنید. برنامه های بلند مدت در دستور کار خود قرار دهید و از مسیر اصلی سازمان دور نشوید.

 

 

توسعه یک برند حول دو موضوع می چرخد:

الف) تمرکز بر رویه موجود و چرخه کنونی

ب) حرکت به سمت حوزه جدید و محصولات متنوع

اگر تصمیم ورود به حوزه های جدید را دارید از حوزه های گذشته غافل نشوید. برای مثال: اکنون که علاقه مندان به موسیقی سنتی کم شده اند دلیلی ندارد که استاد شجریان سبک موسیقی خود را تغییر دهد!

 

 

  • 8) در دنیای واقعی یک سازمان کوچک نیز می تواند دست به برند سازی بزند و آن را ارتقا بخشد.

 

 

  • کسب و کار های کوچک نیز می توانند برند شوند. مثل کارهای سنتی در کشور. نام های خانوادگی نظیر جواهریان، زرگریان، ساعتچی و… از برند حرفه خوانوادگیشان گرفته شده است و تبدیل به نام یک خانواده شده است.

 

 

9) یادتان نرود فعالیت اصلی سازمان چیست! از رسالت اصلی خود دور نشوید، از روز مرگی و یکنواختی بپرهیزید و خود را با مسائل حاشیه ای مشغول نکنید.

 

 

برای نماد یک برند گاها از یک شخصیت، ویژگی و یا نشانه استفاده می شود.

به وجودآوردن و حفظ یک چنین نماد هایی برای سازمان مفیدند اما اینها فرع داستانند و اصل تمرکز بر فعالیت های اصلی سازمان است.

 

 

  • 10) گسترش برند به معنای ورود به حوزه ها و بخش های جدید است. اگر از خدشه دار شدن برند خوش نام خود برای اهداف جدید هراس دارید یک راهکار استفاده از برند جدید است.

 

 

اگر جایگاه برند به صراحت درک نشود و محصول جدید ذهن مشتری را از محصول اصلی برند دور کند و وفاداری را کاهش دهد بهتر است که از نام های جدید استفاده کنیم

 

 

11) تحول در استراتژی برند از تغییرات محیطی و عدم رضایت از وضع موجود ناشی می شود، اما تغییرات مداوم منجر به عدم ثبات خط مشی برند می شود و مشتری را نیز دچار سردرگمی می کند.

 

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

 

 

به دو نکته باید اشاره کرد:

الف) برند هایی که موقعیتشان مداوم در حال تغییر است،که تغییر به معنی شناسایی توانایی های برند و تداوم و استمرار در پیام آن می باشد.

ب) برند های دارای جایگاه قدرتمند در بازار باید حمایت و حفاظت شوند

 

 

  • 12) در کنار دنیای واقعی دنیای مجازی بسیار بزرگی در حال بزرگ شدن است که در صورت بی توجهی به آن خسارت جبران ناپذیری به برند شما وارد می شود.

 

 

تفاوت های مدیریت برند سنتی و آنلاین که شامل: تمرکز، گستره کاری، وظایف مدیریتی، کنترل ارتباطات و هدف گذاری و… است.

 

 

فصل2 : نام گذاری

 

 

  • 13) یک نام مناسب و مرتبط قدم اول برای معرفی شما در بازار است. دردسر نام های ناجور معمولا برای سازمان ها خیلی زیاد است.

 

  • جهانی فکر کن منطقه ای عمل کن!

 

 

برند ها کار خود را از نامشان شروع می کنند، نام پایه و اساس و مفهوم برند است، مانند پی و بن یک ساختمان.

خوش خواب برندی است که نام آن با محصولاتش انطباق مناسبی دارد و یاد آور خوابی راحت است که احساس خوبی در شنونده ایجاد میکند و یکی از عوامل موفقیت این برند نام مناسب آن بوده است.

 

 

در بازار های جهانی باید جهانی فکر کرد و منطقه ای عمل نمود، مثلا کوکاکولا فرمول مشخصی برای تولید نوشابه در آسیا دارد و با توجه به ذائقه مشتری شاید در اروپا از فرمولی دیگر استفاده نماید، اما تنها چیز ثابت در جهان اسم آن است.

 

 

14) همه مصرف کنندگان برند های گوناگون را در ذهن می سپارند، کمتر کسی از نام شرکت تولید کننده آن محصول آگاهی دارد. این برند شماست که اگر به خوبی مراقبت شود در اذهان باقی می ماند. از این سرمایه به خوبی محافظت کنید.

 

مرده آن است که نامش به نکویی نبرند!

 

 

چیزی که پورشه را با یک خودرو دیگر متفاوت می سازد برند آن است که تداعی یک خودرو اسپرت شیک و با دوام امروزی را برای مصرف کننده دارد.

 

 

 

 

15) بیشترین ارزش از نظر برندینگ دوست داشتن مشتریان، به جای دوست داشتن محصولات سازمان است.

 

 

انسان ها در زندگی امروزی روزانه با هزارن برند سر و کار دارند که اگر محصول ها دارای تفاوتی چشم گیر نباشند و از نظر نیاز مندی های مشتری به آن توجه نشده باشد دلیلی ندارد که مشتری برای خرید آن در بین چندین محصول مشابه پول بپردازد. در واقع مشتری حق انتخاب دارد و این یعنی می تواند محصول ما را انتخاب نکند.

 

 

16) بی توجهی به نارضایتی مشتریان لطمات جبران نا پذیری به برندتان می زند. از نارضایتی واهمه نداشته باشید و آن را تبدیل به فرصت کنید.

 

 

در واقع هر برگشت کالا را می توان به صورت یک فرصت نگریست و کالای معیوب کمتر تولید نمود.

 

17) عدم پایبندی به تعهدات کوچک تصویر برند شما را خدشه دار می کند. برند نیاز به حمایت و نگهداری مداوم دارد، عدم مسئولیت های جزیی بستر شکست های بزرگ را فراهم می کند.

 

تخم مرغ دزد شتر دزد می شود!

 

در بازه ای از زمان موتور خودرو 405 دچار آتش سوزی می شد، علت این امر به تولید کننده برمیگشت، با وجود رفع عیب خودرو اما نمی توان تنزل جایگاه این خودرو را در اذهان افراد کتمان کرد.

 

فصل 4 : پژوهش بازار

 

 

18) تشکیل گروه های کانونی را جدی بگیرید. اطلاعات آنها بسیار به شما کمک می کند.

 

 

گروه های کانون ایده های محصول، متن تبلیغات، طراحی بسته بندی و چاشنی های فروش را ارزیابی می کنند.

ایده های مطرح شده در گروه توسط مدیران بازاریابی می توانند به مثابه ایده های نو مورد استفاده قرار گیرند.

در هنگام تعدد نظرات با هر کدام برخورد مناسبی داشته باشید و به آنچه درخواست و نظر مشتری است احترام بگذارید.

 

 

19) انجام تحقیقات بازار و مطالعات بازاریابی برای شناخت هر چه بهتر محیط کار لازم است، اما رقبای شما هم چنین کاری انجام می دهند، خلاقیت و راه حل های مبتکرانه را فراموش نکنید.

 

جزایر نا شناخته را کشف کنید!

 

 

تحقیقات به تنهایی نمی تواند جایگزین قضاوت و تحلیل انسانی شود.

خلاقیت و تحلیل انسانی می تواند باعث جلب توجه بازار به برند گردد.

 

 

فصل5 :     STP

که مخفف 3واژه بخش بندی، شناسایی گروه های هدف مورد نظر و جایگاه یابی در بازار است.

 

 

20) اگر همه بازار را یکسان می بینید نمی توانید برند خود را ارتقا دهید، کسی که برای همه تولید میکند در واقع برای هیچ کس تولید نکرده است.

 

یکی از راههای ارتقای سریع برند، شناخت گروه های هدف است.

 

  • برای شناخت بازار و تعیین بازار هدف از بخش بندی استفاده کنید که عبارت است از: شکل دهی گروه های مصرف کننده بر مبنای معیار های مشخص.

 

21) تنها اهداف بزرگ در سر پروراندن باعث پیشرفت نمی شود. در توسعه برند اهداف کوچک و قابل دسترس هم مهم است. همین اهداف کوچکتر بستر دستیابی به اهداف بزرگ را فراهم می آورد. هدف های مد نظر خود را به چند هدف ساده و راحتتر تقسیم کنید تا دقیقا گروه هدف  خود را شناسایی کنید.

یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است!

 

 

یک کتاب فروشی در آمریکا تنها به موضوعات سیاسی و ادبی تمرکز کرده، و در واقع تعریف دقیق مخاطبان موجب تقویت وجه تمایز و مزیت رقابتی آن گردید.

 

 

22) مصرف کنندگان محصولاتتان تعیین کننده جایگاه برند شما هستند.

ما خود نمی رویم دوان از غفای کس

زان می برد که ما به کمند وی اندریم

 

 

جایگاه یک برند در ذهن مشتریان آن است. و آنجاست که می تواند جای پای محکمی پیدا کند.

مانند شامپوی هد اند شولدرز که با یک پیام ساده (درمانی برای شوره سر) ارتباط مشخصی با اذهان مصزف کننده برقرار کرد.

 

 

  • فصل6 : تداوم عملکرد

 

 

23) برند های قدرتمند در بین مشتریان دارای ریشه هستند و این ارتباطات عمیق حاصل هیجانات آنی، اغفال شدن و یا ارزان بودن کالاها نیست بلکه به دلیل ارزشی است که ان محصول در زندگی مصرف کننده دارد.

 

 

مانند دو تیم استقلال و پرسپولیس که به خاطر ریشه دار بودن و عملکرد خوبشان طرفداران زیادی را جذب خود کرده اند. سازمان ها نیز اینگونه اند و به دنبال مشتریان وفادار که دارایی مهمی محسوب می شوند،می باشند

 

24) به کیفیت محصولات خود توجه کنید اما انتظار نداشته باشید برند شما صرفا بر اثر کیفیت ارتقا یابد. محصولات رقیب هم کیفیت دارند، برای برجسته شدن برند چیزهای دیگری نیاز است.

 

 

بستنی کاله بستنی خوبی است اما میهن هم خوب است. پس کیفیت الزاما به معنای ایجاد وجه تمایز نیست. برای محصول خود شرایطی ایجاد کنید که در بین چندین محصول با کیفیت، تمایزی داشته باشد که مشتری برای خرید آن پول بپردازد و آنرا انتخاب کند.

 

 

25) سعی کنید در بازار یا صنعتی که در آن مشغول هستید حداقل در یک ویژگی خاص بهترین باشید. بهترین بودن برند شما را مقتدر می کند.

 

 

برندی که بتواند خود را در یک مسیر مشخص بهتر از دیگران حفظ کند، کامیاب و موفق است. مانند ولوو در ایمنی، اپل در نوآوری در عرصه کامپیوتر

 

26) هیچ وقت به وضع فعل خود قناعت نکنید و در جهت بهتر شدن تلاش کنید، باید نارضایتی خلاق داشته باشید.

 

 

از مسیر خود خارج نشوید، زیرا با این کار مشتری را سر در گم کرده و وفاداری را کاهش می دهید

، اما همواره نارضایتی خلاق داشته باشید، ناراضی بودن از وضع موجود و تلاش برای بهتر شدن کلید موفقیت برند است.

 

فصل7 : بسته بندی

 

 

27) بسته بندی صرفا وسیله ای برای حفظ کالا نیست. بسته بندی خلاقانه تاثیر بسیار مهمی در ارتقای برند دارد.

 

این بازاریاب خاموش را فراموش نکنید!

 

 

  • یک بسته بندی چشم گیر و جدید کالای شما را از محصولات مشابه متمایز می کند و برندتان را ارتقا می دهد.

 

 

28) فقط دنبال عرضه برند های گوناگون و محصولات متنوع نباشید. برای رسیدن به سودآوری بعضی مواقع لازم است با کناره گیری از قسمتی از بازار بر روی بخش های دیگر تمرکز کنید تا به منافع بیشتری دست یابید.

 

با یک دست نمی توان چند هندوانه بلند کرد!

 

 

از شکل گیری این ذهنیت که هر چیز بزرگتر بهتر است جلوگیری کنید و نباید در اذهان کارکنان تنها دستیابی به سهم بیشتر بازار مهم باشد. در واقع توسعه برند به معنای سودآوری بلند مدت آن است نه لزوما به منزله شناساندن برند و یا افزایش سهم فروش و سهم بازار!

 

 

29) با مشتریان ارتباط مناسبی داشته باشید و در ذهن آنان نفوذ کنید، در غیر این صورت مجبور می شوید با ارزان فروشی برچسب جنس بنجل را با خود یدک بکشید.

 

ارزانی هیچ جنسی بی علت نیست!

 

 

زمانی که به کرات قیمت خود را کاهش می دهید تا سهم بازار بیشتری کسب کنید، اصولا با این کار به مشتریان اعلام می دارید که:”برند شما ارزش چندانی ندارد”

قیمت بیان کننده نگرش ها و معانی مستتر در برند شماست

 

 

30) برای ارتقای برند باید هزینه بازاریابی را افزایش داد. بعضی از عملیات در کوتاه مدت با شاخص های کمی قابل اندازه گیری دقیق نیست.

 

تابع محض شاخص ها نباشید!

 

 

اصولا شاخص های برند جهت اندازه گیری و ارزیابی فعالیت های بازاریابی طراحی می شوند

در کل انجام و ارائه این شاخص ها کار غلطی نیست ولی گاهی متخصصان بازاریابی ورای این مسائل را درک می کنند و شاید با این شاخص در کوتاه مدت سودی عاید نشود ولی در بلند مدت به نفع برند و سازمان باشد.

 

 

 

 

 

 

سامان اسمعیلیان

بر گرفته از کتاب استراتژی ها و تکنیک های ارتقای برند

تالیف: دکتر محمود محمدیان

 

مطالب مرتبط
   «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در ...
ادامه ی مطلب
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
به نام او که همه هستی از اوست کتاب خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش  و بازاریابی تجزیه تحلیل، برنامه ریزی ...
ادامه ی مطلب
مبانی برند سازی و اهمیت آن  آیا توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟شاید سختی توسعه و ارتقای یک برند، به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان باشد. همه ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی هتل
crm, Marketing consulting academy, tourism marketing, آزانس های مسافرتی, آموزش بازاریابی, آموزش مدیریت, ارتباط با مشتری, افزایش فروش, بازاریابی, بازاریابی تورهای مسافرتی, بازاریابی توریستی tourism marketing, بازاریابی گردشگری, تکنیک های فروش, جذب مشتری, راه های افزایش فروش, روانشناسی ارتباط با مشتری, روانشناسی فروش, فروش تور های توریستی, مدرس بازاریابی, مدرس بازاریابی و فروش, مشاور افزایش فروش, مشاور برند و برندسازی, مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش, مشاور رسانه های تبلیغاتی, مشاور مدیریت بازاریابی, بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+, بازاریابی هتل, برندسازی در هتل,
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه‌تنها باید همه تاکتیک‌های خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران ...
ادامه ی مطلب
مديريت برند
مديريت نام تجاری     عناوین 1- چکیده 2- مقدمه 3- مدیریت نام تجاری 4- تدوین راهبردی 5- ابعاد نام تجاری 6- ارزش آن 7- ارزش مالی 8- سرمایه گذاری 9- محاسبه ارزش نام تجاری 10- نتیجه گیری       چكيده مديريت نام تجاري تلاش دارد تا ...
ادامه ی مطلب
انواع برند- برند فردی Personal Brand :به این‌گونه، برند شخصی Individual Brand نیز گفته می‌شود. این نوع برند به‌صورت یک هاله، پیرامون شخصیت فرد ساخته می‌شود تا با برنامه‌ریزی مشخص ...
ادامه ی مطلب
تعریف مهندسی فروش:هنگامی‌که از واژهٔ مهندسی برای توصیف پدیده‌ای استفاده می‌کنیم، به عملی اشاره داریم که مبتنی بر آمار و اعداد و ارقام و محاسبات است. انجام عمل فروش نیز ...
ادامه ی مطلب
… یک مشاور فروش حرفه ای نقش بسیار حیاتی برای شرکت شما خواهد داشت ..
... یک مشاور نقش بسیار حیاتی برای شرکت شما خواهد داشت .. .بعضی مواقع شرکتها فرق بین مدیر و مشاور را متوجه نمیشوند و نقش این دو را اشتباه میگیرند و ...
ادامه ی مطلب
مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری(ICRM)صاحب نظران برای غلبه بر محدودیت های عملیات جاری CRM، مفهوم مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتریان را پیشنهاد داده اند. این مفهوم چارچوب نظریه پردازانه را ...
ادامه ی مطلب
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
علی خویه علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 18 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان ...
ادامه ی مطلب
افزایش سهم بازار با برندسازی
خدمات پس از فروش
مبانی برند سازی و اهمیت آن
بازاریابی آنلاین هتل ها
مديريت برند
انواع برند brand
تعریف مهندسی فروش
… یک مشاور فروش حرفه ای نقش بسیار
مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری(ICRM)
روش های سریع افزایش مشتری(قسمت دوم)