marketing,branding,sales,negotiation
ساخت برند در صنعت پوشاک، برندسازی در لباس و مانتو، برندسازی البسه

برند سازی پوشاک و البسه

علی خویه

مشاور برندیگ با 18 سال تجربه ی اجرایی

مشاوره ی برند و افزایش فروش- فنون ساخت یک برند حرفه ای

مشاوره ی برند و افزایش فروش– فنون ساخت یک برند حرفه ای brand management

ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، 
اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی
اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آناليز دلايل شكست روشهای اجرایی در جذب مشتريان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ايجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسايی نيازهای مشتريان و جلب اعتماد آنها برای خريد، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش 

ساخت، توسعه و تقویت برند تخصص ماست…     علی خویه

 


 

 در شرایطی که اجناس و پوشاک چینی بازار داخلی را قرق کرده و نبض تولیدی‌های ما را در دست گرفته است، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، چرخهای صنعت کشور را در سال اقتصاد مقاومتی به چرخشی سریع در می‌آورد و آمار بیکاری را کاهش می‌دهد، چرا که صنعت پوشاک، صنعتی پویا با اشتغالزایی بالاست.
اشباع بازار داخلی از پوشاک خارجی
مروری بر بازار پوشاک بیانگر آن است که اشباع بازار داخلی از انواع پوشاک وارداتی از کشورهای مختلف و عدم نظارت بر کنترل کیفیت و قیمت پوشاک موجب شده که اکنون مصرف‌کنندگان داخلی برای تأمین البسه موردنیاز خود با مشکلاتی روبه‌رو باشند. معضل تأمین البسه با قیمت و کیفیت مناسب وقتی دو چندان می‌شود که پوشاک عرضه شده در بازار با انواع و اقسام نام و نشان تجاری ناشناخته و با قیمت‌های بالا به خریداران عرضه شده و بسیاری از تولیدکنندگان زیر پله‌ای پوشاک را با انواع و اقسام مارک‌های تهیه شده از بازار و به نام پوشاک خارجی به مردم عرضه می‌کنند.
واردات بی‌رویه پوشاک چینی فاقد کیفیت و تولید پوشاک غیراستاندارد توسط برخی تولیدکنندگان زیر پله‌ای شرایطی را به وجود آورده که اکنون بسیاری از تولیدکنندگان داخلی صاحب نام و نشان به دلیل وضعیت موجود با شرایط دشواری روبه‌رو شده‌اند.
محمدرضا حاجی قربانی صاحب یک کارگاه تولیدی پوشاک زنانه در گفت‌ و گو با گزارشگر کیهان به حلقه‌های گمشده صنعت پوشاک اشاره کرده و می‌گوید: «اگرچه طی سال‌های اخیر واردات و قاچاق لجام گسیخته پوشاک بازار داخلی را تحت تأثیر قرار داده، اما اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که برندهای معتبر داخلی با انواع پوشاک خارجی بی‌کیفیت و با تولیدکنندگان داخلی زیر پله‌ای و بی‌نام و نشان مقایسه شده و اکثر مصرف‌کنندگان داخلی نیز خیلی تفاوت این البسه‌ها را تشخیص نمی‌دهند و همین امر موجب کم رنگ شدن اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی و جولان انواع پوشاک خارجی بی‌کیفیت در بازار داخلی شده است.
نداشتن برند بزرگترین مشکل پوشاک
حاجی قربانی درباره مشکلات تولیدکننده‌های لباس در ایران به بحث برندسازی و نداشتن برند مناسب در پوشاک داخلی ایرانی اشاره کرده و می‌گوید: «متأسفانه سیاست‌های حمایتی از سوی دولت برای برندسازی اتخاذ نشده است. تا برندسازی صورت نگیرد لباس ایرانی همچنان مظلوم می‌ماند و یکی از مهم‌ترین مشکلات ما هزینه‌های بالای برندسازی است. به اعتقاد این تولیدکننده داخلی نداشتن اقتصاد پویا و نبود رونق بازار امکان برندسازی را به تولیدکنندگان ایرانی نمی‌دهد و من معتقدم حلقه مفقوده در صنعت پوشاک ایران برندسازی است.»
وی در ادامه این طور توضیح می‌دهد: «اگر تولیدکننده ایرانی باتوجه به تعرفه‌های بالای واردات پارچه بتواند محصولی را درحد استاندارد تولید کنند جای تقدیر دارد. اما برای برندسازی نیاز به حمایت دولت است. حاجی قربانی تأکید می‌کند: «به نظرم دولت باید تولیدکنندگان برتر را شناسایی کند و به آنها تسهیلاتی جهت برندسازی ارائه دهد. لازم هم نیست که دولت پولی خرج کند درحال حاضر سرمایه‌های سرگردانی در بخش خصوصی وجود دارد که دولت می‌تواند آنها را به سمت برندسازی سوق دهد.»
اشتغالزایی در صنعت پوشاک 
این تولیدکننده اضافه می‌کند: «صنعت پوشاک مانند صنعت مسکن می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد و جا دارد دولت سیاست‌های حمایتی در این بخش تصویب کند.»
اگر مقایسه‌ای بین صنعت پوشاک ایران و ترکیه داشته باشیم متوجه می‌شویم این صنعت رشد خوبی در ترکیه داشته است و ما به جای آنکه فروشنده پوشاک ترکیه باشیم می‌توانیم تولیدات داخلی کشور خودمان را با کیفیت بهتر و بالاتر بفروشیم.
رضا جباری هم که یک فروشنده پوشاک زنانه در خیابان جمهوری اسلامی است نقطه نظرات خوبی درمورد برندسازی در پوشاک ارائه می‌دهد و می‌گوید: «درحال حاضر مشخص نیست که مصرف‌کننده پیرو تولیدکننده است یا تولیدکننده پیرو مصرف‌کننده، اگر از مصرف‌کننده دلیل انتخاب یک لباس را بپرسید می‌‌گوید،‌ چیزی در بازار نیست، از تولید‌کننده هم بپرسید، چرا این محصول را تولید کرده‌اید، می‌گوید:‌این چیزی است که خریدار دارد، اما اگر برندسازی وجود داشته باشد و مرجع مد اسلامی – ایرانی داشته باشیم، سلیقه مصرف‌کننده در نظر گرفته می‌شود و در این صورت هر دو طرف راضی می‌شوند.»
این فروشنده که خود قبلا یک کارگاه تولیدی داشته و الان بنا به مشکلات زیاد از جمله اجاره بالای کارگاه و قیمت زیاد مواد اولیه کارگاهش را تعطیل کرده است در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «به نظرم نبود برند، زمینه‌ساز بی‌هویتی پوشاک در کشورمان تلقی می‌شود، هویت اسلامی – ایرانی باید در لباس‌های ما بیشتر نمود داشته باشد و چاره این کار برندسازی است.»
برش‌هایی از درد دل یک تولیدکننده
به منظور شنیدن کم و کاستی‌هایی که در صنعت پوشاک و محصولات نساجی ایران وجود دارد، به سراغ کسی رفتیم که فعالیت در این صنعت را از سال‌های دور کلید زده است. چندین بار هم جزو تولیدکنندگان برتر پوشاک ایرانی و صادرکننده نمونه شناخته شده است.
با رضا عصاری زمانی که خسته از واحد تولیدی‌اش برمی‌گردد، گفت‌وگو کرده و نقطه‌نظراتش را در زمینه دشواری‌های صنعت پوشاک و تولید البسه داخلی جویا شدیم. وی در برش‌هایی از این درد دل خود می‌گوید: «ببینید، کسانی که در این صنعت فعالیت دارند، انتظار ایجاد فضای انحصاری و رانت ندارند. بلکه خواستار ثبات در سیاست‌های اقتصادی برقراری شرایطی برای فعالیت سالم و رقابت شفاف هستند ولی متاسفانه طی چند مدت گذشته شاهد رکود زیادی در این صنعت هستیم.»
به او می‌‌گویم به نظر شما دلیل  این رکودی که از آن صحبت می‌کنید چیست که این‌قدر  با صراحت به آن اشاره می‌کنید؟ می‌گوید: «صنعت پوشاک هنوز نتوانسته از تنگناهای ناشی از حذف یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژي خارج شود. این صنایع با شوک‌های جدید نوسان در نرخ ارز مواجه شد که این مثل یک سونامی بود که توان مالی تولیدکنندگان داخلی را برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به شدت و با سرعت زیادی کاهش داد.»
به او می‌‌گویم پس کمبود نقدینگی مشکل اصلی شماست؟ پاسخ را با توضیحات بیشتری در این زمینه این‌گونه تکمیل می‌کند:‌«مشکلات زیاد است اما تعداد مراکز تصمیم‌گیری و تغییر مداوم مقررات در زمینه تولید و صادرات، صنعت پوشاک و محصولات نساجی را گرفتار و گیج کرده است.
وقتی همه با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند و مشکلات ارزی تنگناهای زیادی ایجاد کرده و دست‌کم مسئولان باید از تصمیم‌گیری‌های متعدد و وضع مقررات ضد و نقیض دست بردارند.» به او می‌‌گویم چه انتظاری در این شرایط از مسئولان دارید؟
می‌گوید: «انتظار و امید فعالان این صنعت بر این بود که وقتی قیمت ارز در بازار بالا رفت و دولت محدودیت‌های تازه‌ای بر سر راه واردات پوشاک خارجی قرار داد، سهم بیشتری از بازار داخلی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد، اما باید روی دیگر سکه را هم دید و آن درد کهنه و آزار‌دهنده نقدینگی است. نرخ ارز بالا رفت و باعث شد قیمت تمام شده واردات پوشاک افزایش یابد. اما نباید فراموش کرد که قیمت تمام شده مواد اولیه و ماشین‌آلات هم برای تولیدکنندگان داخلی افزایش یافته و افت ارزش سرمایه در گردش و نقدینگی تولیدکننده داخلی باعث شد تا نتواند خلأ ایجاد شده در نتیجه افت واردات را جبران کند.»
به او می‌‌گویم پس بدین ترتیب شما معتقدید محدودیت در واردات پوشاک خارجی و افزایش نرخ ارز به نفع این صنعت بوده اما این فرصت در حال تبدیل شدن به یک تهدید است؟ می‌گوید: «بله همین‌طور است. محدودیت واردات و نوسان نرخ ارز فی‌نفسه به نفع این صنعت بوده تا بتوان سهم بالایی از نیاز داخلی را پوشش داد اما وقتی نرخ تورم بالا رفته و قدرت خرید مردم کاهش یافته و از سوی دیگر هزینه تولید داخلی به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و گران شدن قیمت مواد اولیه چندبرابر شد، بدیهی است که فرصت ایجاد شده در حال از دست رفتن است و مسئولان نباید اجازه دهند این فرصت دوباره به تهدید تبدیل شود.»
رقابت عامل تعیین‌کننده
 قیمت و تنظیم بازار
تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما در فرهنگ ما استفاده از برندهای خارجی جاافتاده است که این به دلیل خلأیی است که در داخل کشور وجود دارد.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اینکه تولیدکننده برای فروش بیشتر از مارک‌های خارجی استفاده می‌کند تا خریدار را ترغیب کند، می‌گوید: «دولت در توسعه صنعت پوشاک می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و باتوجه به آنکه در حال حاضر صنعت پوشاک کشور در موقعیت‌ خاصی قرار دارد، تولیدکنندگان داخلی باید ارتقاء سطح کیفیت کالای خود و با جلب اعتماد مشتری، مصرف‌کننده را از کیفیت تولید خود مطمئن کند.»
شیرازی در ادامه تصریح می‌کند: «پوشاک داخلی نیازمند برندسازی است تا بتواند مطرح شود، اما وجود مشکلات فراوان در مسیر راه تولید‌کننده، باعث شده تا آنها تمایلی به برندسازی نداشته باشند.»
وی می‌گوید: «صنعت پوشاک برای مطرح شدن و توسعه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله صدا و سیما است کما اینکه همه مردم جامعه در بالابردن فرهنگ استفاده از کالای داخلی سهیم هستند.» 
شیرازی با بیان اینکه برندسازی ضوابط خاص خودش را دارد، اظهار می‌دارد: «برای ساخت یک برند باید هزینه زیادی کرد زمانی‌که در کشور تولیدکننده دارای برند می‌شود، به جای قرار گرفتن در سبد حمایت دولت، انواع هزینه‌های اضافه همچون مالیات را بر او تحمیل می‌کند.»
شیرازی در پاسخ به این سؤال که برای رفع مشکل گرانی در صنعت پوشاک که مردم و تولیدکنندگان به آن اذعان دارد، چه باید کرد، چنین پاسخ می‌دهد: «وقتی یک پوشاک برند شد، دیگر نباید برای صاحب آن برند تعیین کرد که چه قیمتی بر کالای خود بگذارد، صاحب برند با توجه به هزینه‌‌هایی که کرده است قیمت کالایش را تعیین می‌کند و این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند آن کالا را با قیمت خریداری کنند یا نه، اینگونه یک رقابت آزاد شکل می‌گیرد و خود فروشندگان برای آنکه فروش بیشتری داشته باشند قطعا قیمتها را متناسب و منطقی تعیین می‌کنند، این‌گونه بازار هم ساماندهی می‌شود.»
رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه رقابت عامل تعیین‌کننده برای قیمت کالا در بازار است، می‌گوید: «زمانی که عرضه پوشاک محدود شود قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، اگر دولت قیمت را رها کند، رقابت شکل می‌گیرد و قطعا قیمت‌ها ارزان می‌شوند، تولیدکننده می‌داند که کیفیت و قیمت، عامل اصلی فروش است به همین دلیل سعی در افزایش کیفیت و کاهش قیمت خواهد کرد.»

منبع:http://kayhan.ir/

 

 

برندسازی محتویات ۱ پوشاک زنانه ۲ پوشاک دخترانه ۳ پوشاک بچگانه ۴ پوشاک پسرانه ۵ پوشاک مردانه ۶ انواع دیگر پوشاک زنانه[ویرایش] جوراب دوربعی سه‌ربعی بلند جوراب شلواری بند جوراب فانتزی شیشه پارازین رایانه‌ای ماهوتی ساق شلواری فری‌سایز تاپ لباس خواب یک تکه دو تکه سه تکه متفرقه لباس زیر رکابی شورت پستان بند یا سوتین ست شلوارک دستکش چرمی استرچ نخی فری سایز شلوار ورزشی بدنسازی مایو کلاه شنا تی‌شرت چادر چادر عربی چادر ملی چادر مشکی چادر رنگی چادر نماز چادر طرحدار مقنعه مقنعه چانه دار روبنده پوشاک دخترانه[ویرایش] جوراب دو ربعی سه ربعی بلند جوراب شلواری فانتزی کامپیوتری ساق شلواری تاپ لباس خواب یک تکه دو تکه سه تکه متفرقه لباس زیر رکابی شورت پادار اسلیپ فانتزی سوتین ست بلوزشلوارک دستکش چرمی استرچ نخی فری سایز ساق شلوار ورزشی بدنسازی مایو کلاه شنا پوشاک بچگانه[ویرایش] دوتکه ( بلوز و شلوار ) سه تکه ( بلوز و شلوار و سوئی شرت ) / ( بلوز و شلواز و تاپ ) پیراهن شلوار بلوز پوشاک پسرانه[ویرایش] جوراب جوراب شلواری پسرانه معمولی کامپیوتری دوسیلندر تی شرت یقه دار سه دگمه استرچ تکه دوزی یقه هفت یقه گرد یقه فروت لباس زیر نیم آستین ساده ملانژ سفید ممتاز سوزن خالی استرچ سه دگمه شورت اسلیپ مایویی پا دار باکسر رکابی ساده ملانژ سوزن خالی کبریتی ورزشی استرچ ممتاز آستین حلقه ای یقه گرد یقه هفت ست شلوارک شلوار راحتی دستکش زیگزاک واتر فانتزی ورزشی بدنسازی مایو تریکو ژاکت ژیله ژاکت سویت شرت کراوات پاپیون متفرقه پوشاک مردانه[ویرایش] جوراب معمولی کامپیوتری دوسیلندر فری سایز تی شرت یقه دار سه دگمه استرچ تکه دوزی یقه هفت یقه گرد یقه فروت لباس زیر نیم آستین ساده ملانژ سفید ممتاز سوزن خالی استرچ سه دگمه شورت اسلیپ مایویی پادار باکسر رکابی ساده ملانژ سوزن خالی کبریتی ورزشی استرچ ممتاز آستین حلقه ای یقه گرد یقه هفت ست شلوارک شلوار راحتی دستکش چرمی واتر موتوری ورزشی بدنسازی مایو تریکو ژاکت ژیله ژاکت سویت شرت کراوات پاپیون انواع دیگر[ویرایش] یونیفورم کمربند جوشن (برگستوان) خرقه (دلق) عبا نعلین کفش اسموکینگ پولوور بارانی سرهمی 

مطالب مرتبط
موانع فروش مثبتوجود قلمرو حکومتی بین افراد به این معنی که هر یک از افراد و گروه ها حیطه کاری خود را به منزله ی قلمرو امپراتوری شخصی خود تلقی ...
ادامه ی مطلب
دوره های تخصصی بازاریابی، فروش ، مدیریت ، برندینگ ، تبلیغات و خلاقیت
مدیران و علاقمندان محترم برای هماهنگی ها و اطلاعات بیشتر با شماره  09122991608  تماس حاصل نمایند و یا با ایمیل Khooyeh@gmail.com    در ارتباط باشند. برای آموزش، بهتر است درست هزینه ...
ادامه ی مطلب
برندسازی در صنعت پوشاک
ساخت برند در پوشاک، مانتو و کت و شلوار
مشاور برندینگ
اهمیت صنعت نساجی و پوشاک   علی خویه مشاور برند و بازاریابی ساخت ، توسعه و تقویت برند مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش  ارائه ...
ادامه ی مطلب
   «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در ...
ادامه ی مطلب
برندسازی کالاهای صنعتی
برندسازی در حوزه کالاهای صنعتی، مانند کالاهای مصرفی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکت‌هایی که کالا و خدمات خود را به دیگر شرکتها می‌فروشند، نیاز دارند جهت تمایز از ...
ادامه ی مطلب
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران
فرایند مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران    1- شناسایی کامل شرایط بحران، دلایل ، قوت، ضعف، فرصت ، تهدید2- جلوگیری از تصمیمات عجولانه در شرایط بحران و جلوگیری ...
ادامه ی مطلب
قانون2۰/۸۰ مشتری یابیمطابق قانون ۲۰/ ۸۰، به تقریب، ۸۰ درصد از محصولات شما را ۲۰ درصد از مشتریان تان خریداری می کنند. یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد ...
ادامه ی مطلب
برندینگ و مدیریت برند در انجمن برند ایران:انجمن برند ایرانریاست انجمن : علی خویهبرگزار کننده ی دوره های تخصصی برندینگ، برندسازیساخت، توسعه و تقویت برند های ملی و بین المللیanjomanbrand.irسوابق انجمنارایه بیش ...
ادامه ی مطلب
مشاور فروش فروشگاه
به نام او که همه هستی از اوست       مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش راهکارهای علمی وعملی مدیریت فروش مهندسی فروش  فروشگاه مداری، مهندسی فروش، طراحی و چیدمان فروش پیشبرد فروش، فروش حضوری پخش ...
ادامه ی مطلب
راه های افزایش فروش
ارتقا فروش 
فروشنده ی حرفه ای
مهندسی فروش مهندسی فروش در واقع به درگیری و اشتغال فرد متخصص ( مهندس ) در فرآیند فروش اتلاق می شود. در دنیای امروز به دلیل رشد سریع تکنولوژی و نوآوری ...
ادامه ی مطلب
موانع فروش
دوره های تخصصی بازاریابی، فروش ، مدیریت ،
برندسازی و بازاریابی در صنعت نساجی و پوشاک
افزایش سهم بازار با برندسازی
برندسازی کالاهای صنعتی
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و
مشتریابی و تکنیک های فروش بیشتر
انجمن برند ایران
فهرست کتاب مدیریت فروشگاه، چیدمان و مهندسی فروش
مهندسی فروش sales engineering و راهکارها، تکنیک های