marketing,branding,sales,negotiation

ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری

Case Example 1: Really Tailored Customer Service

ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری

اگر فراتر از انتظار مشتری ظاهر شوید، موفقیت شما حتمی است. البته قبل از هرگونه اقدامی بایستی انتظارات مشتری را به خوبی بشناسید. مثال زیر، در مورد شرکت ساختمانی دیویس واقع در کارل مونت، نیو همشایر است. شرکتی که مشتری را در کلیه مراحل ساخت و ساز دخیل می کند و محصول را دقیقا مطابق با نیاز مشتری طراحی می کند.جف دیویس، صنعتگر حرفه ای، با بیش از یک دهه تجربه کاری در شرکتهای سازنده اسکلتهای چوبی  به همراه ریک بسکامب، شرکت دیویس را تنها با یک هدف واحد تاسیس کردند،” ساخت خانه های الواری دست ساز که به بهترین شکل ساخته شده اند.” برای دستیابی به این هدف، شرکت دیویس قدمهای بسیار بزرگی برداشته و اقدامات منحصر به فردی انجام داده است. این شرکت کسانی را استخدام کرده که صنعتگران حرفه ای هستند و مهارتهای منحصر به فرد برش الوار، فینیش آنها و سرهم کردنشان را به خوبی از پیشینیان خود آموخته اند. این خانه ها همگی دست ساز و با نهایت دقت ساخته شده اند. این شرکت نه تنها بهترینها را استخدام کرده بلکه مرغوبترین نوع مصالح را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. با وجودیکه نیوانگلند جنگلهای بی نظیری دارد اما جف دیویس برای تامین مصالح مورد نیاز به ارگن میرود تا ازبهترین چوب صنوبر برای کار استفاده کند که هم سطح صاف و صیقلی  با کمترین برآمدگی داشته باشد ، تا حد امکان سبک باشد و هم به اندازۀ چوب بلوط مقاوم باشد. سپس کامیون حاوی الوارها را نزد صنعتکارانش در نیوهمشایر می فرستد تا هر قطعه برش و صیقل داده شود و مونتاژ شود. چرا دیویس چنین زحمتی را به جان می خرد در حالیکه شبیه این نوع چوب را می تواند در حیاط پشتی خانه خودش هم پیدا کند؟ اشتیاق. دیویس اشتیاق فراوانی به کیفیت برتر دارد و این همان چیزی است که تنها صنعتگران واقعی قادر به در ک آن هستند. هر خانه ای بر مبنای نیازها و سلایق صاحبان آن خانه طراحی و ساخته میشود و بازتاب شخصیت آنهاست. از این رو، هر خانه ای روح و شخصیت منحصر به فردی دارد و برای همین هم هست که هیچ دو خانه ای شبیه به هم نیستند. هر خانه ای نام خانواده ای را به یدک می کشد که در طراحی آن مشترکا با شرکت همکاری کرده اند. شرکت ساختمانی دیویس خانه هایی با سبک معماری مستعمراتی و یا معاصر نمیسازد، بلکه به عنوان مثال، “خانۀ ریچی ها” و یا “خانۀ فریک ها” را میسازد که به گفته دیویس “هرکسی در پس ذهن خود تصویری از خانۀ رویاییش دارد، هدف ما هم محقق کردن همان تصویر ذهنی است”. فرآیند بازاریابی دیویس، مشتری و فروشنده را در یک تیم واحد قرار می دهد که به سمت هدفی واحد که آنهم رضایت کامل مشتری ست، در حرکتند. پیش از هر گونه اقدامی، دیویس  از مشتریان آتی خود دعوت می کند تا خانه هایی را که تا به امروز توسط شرکت ساخته شده از نزدیک ببینند و بررسی کنند، با صاحبانشان صحبت کنند و پرسنل را نیز ملاقات کنند.شرکت در مورد مکان و چشم انداز خانه ها هم کاملا در راستای نیازهای مشتریان حرکت میکند. دیویس و تیمش در تمامی مراحل کار با مشتری همگامند. آنها از مشتری دعوت می کنند تا موقع انتخاب الوارها و نیز وقتی الوارها را برای فینیش نهایی به نیوهمشایر می برند با آنها همراه شوند و در مورد شکل، حالت و یا هرگونه تغییرات ظاهری در هر یک از مراحل کار اعمال نظر کنند. طبیعتا، پس از اتمام کار نیز، اگر هرگونه تغییری از سوی مشتری درخواست شود، دیویس و تیمش آن را انجام خواهند داد. شرکت دیویس، نمونۀ بارز بهترین خدمات مشتری، کیفیت، پرسنل مجرب، منحصر به فرد بودن، و برتری در بازاریابی و فروش است. شرکت دیویس نمونه ای است که هر کسی ، از پرسنل/کارکنان گرفته تا صاحبان شرکت بایستی از آن بیاموزند و بهره ببرند. این شرکت نمونه ای از همۀ اهدافی است که تمام شرکتها بایستی برای رسیدن به آنها تلاش کنند ازجمله، سربلندی، درک نیازهای مشتری، انگیزه، تحقق انتظارات مشتری، بازاریابی هدفمند، تکنیکهای فروش و بسته بندی، رویکردهای تجارتی، بازخورد مشتریان و حساسیت زیاد روی کیفیت و بهترین بودن. تکنیکهای شفاهی وجلب رضایت مشتریان ازجمله استراتژی های قدرتمند بازاریابی هستند و البته عوامل دیگری چون، دخالت دادن مشتری، انعطاف پذیری، صداقت و درستی و محقق کردن نیازها و انتظارات نیز نقش مهم را ایفا میکنند.

ترجمه ازکتاب Marketing your business

گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas

علی خویه        khooyeh@gmail.com              09122991608

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش – بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و …….

مطالب مرتبط
مارکتینگ، بازاریابی، فروش و مدیریت
مارکتینگ، بازاریابی، فروش و مدیریت آخرین مطالب سایت عادت های مدیران موفق1 دقیقه قبلتبلیغات و بازاریابی خلاق1 دقیقه قبلاسپانسرینگ – تکنیک ها و مهارت های اسپانسر گیری3 دقیقه قبلاستراتژی بیسبال7 دقیقه قبل۸ ...
ادامه ی مطلب
مدرس بازاریابی، مدرس فروش حرفه ای، مدرس و مشاور سازمان و مدیریتبخش هایی از کتاب اصول مشاور مدیریت .... www.khooyeh.irپزشک با یک ازمایش خون به شکل بسیار دقیق و علمی متوجه بسیاری ...
ادامه ی مطلب
   سرفصل دوره آموزشی کاربردی مدل های فروش و توزیعمدرس: علی خویهwww.khooyeh.com حوزه آموزشیمحتوای آموزشیارتقای اطلاعات و دانش کاربردی-    مفهوم مدل فروش و جایگاه آن در بازاریابی-    مقایسه ویزیتور بازاریاب فروشنده و ...
ادامه ی مطلب
مدرسه ی فروش ایرانمقوله فروش همواره به عنوان دغدغه اصلی همه بنگاه ها بوده است و با شدت یافتن رقابت در صنایع مختلف اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است. این ...
ادامه ی مطلب
مشاور برند، ساخت و توسعه ی برند
تکنیک ها و تاکنیک ها، سبک های برندسازی و مهندسی برند
انتخاب سبک برند و نوع اجرای تکنیک برند در فروش بازاریابی
برند؛ برگ برنده بازی‌های تجاری است امروزه در تجارت بین‌الملل برند و برندینگ مهم‌ترین عامل توفیق است. اگرچه در گذشته بازاریابی مهم‌ترین عامل رونق تجارت خارجی بود، اما در حال حاضر دست‌اندرکاران ...
ادامه ی مطلب
فروش مویرگی
فروش مویرگی استقرار سیستم پخش و فروش مویرگیراه اندازی سیستم پخش و فروش مویرگی استقرار سیستم پخش و فروش مویرگیراه اندازی سیستم و سازمان پخش و فروش مویرگی به صورت ...
ادامه ی مطلب
جایگاه و نقش مهندسی فروش در نظام بازاریابی املاک،ساختمان و مسکن
استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت ملک ساختمان و مسکن استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریتبر قیمت ملک ساختمان و مسکن برچسب‌ها: استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت ملک ...
ادامه ی مطلب
آموزش بازاریابی آموزش مدیریت اجرا ارتقا فروش افزایش فروش بازاریابی بازاریابی بهداشت و سلامت بازاریابی در صنایع پزشکی بهداشتی بازاریابی سلامت بازاریابی صنایع پزشکی بازاریابی پزشکی برنامه ریزی برند برندسازی برندسازی عملی برندینگ تالیف و ترجمه تبلیغات تجزیه تحلیل تشخیص بیماری های بازاریابی تکنیک تکنیک ها تکنیکهای برندسازی دکتری بازاریابی و فروش راه های افزایش فروش راهکارهای پیشبرد روانشناسی ارتباط با مشتری روانشناسی فروش سبک ها شیوه اجرا علی خویه فروش فروش مویرگی،شرکت های پخش و توزیع، بازاریابی مویرگی فروش مویرگی، پخش مویرگی، بازاریابی مویرگی فروشگاه مجری پروژه های بازاریابی مدرس بازاریابی مدیریت مشاور مشاور بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشتری سازی کتاب کتاب مدیریت نام و نشان تجاری مهندسی برند ، سبک ها و تکنیکهای برندسازی کتاب های بازاریابی
مهندسی فروش اصول مهندسی فروش اصول مهندسی فروش و بازاریابی تجزیه تحلیل، برنامه ریزی اجرا ی مهندسی فروش و بازاریابی وظایف، انتظارات، شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش و مهارت مهندسی و مهندسان فروش ...
ادامه ی مطلب
دوره ی مدیریت زنجیره تامین ::مدیریت فروش مویرگی ::فروش مویرگی :: مزایای توزیع مویرگی : :: همایش فروش مویرگی :: مدیریت منطقه فروش و ویزیت :: اجرایی مهندسی فروش sales engineering :: /تعریف توزیع و پخش مویرگی ::مشتری شناسی، مشتری سازی در ...
ادامه ی مطلب
مارکتینگ، بازاریابی، فروش و مدیریت
بخش هایی از کتاب اصول مشاور مدیریت(مدرس بازاریابی،
سرفصل دوره آموزشی کاربردی مدل های فروش و
مدرسه ی فروش ایران
برند سازی موفق
فروش مویرگی
جایگاه و نقش مهندسی فروش در نظام بازاریابی
مهندسی فروش