marketing,branding,sales,negotiation

اهمیت توجه به مشتری در شش سيگما

اهمیت توجه به مشتری در شش سيگما

شش سيگما را مي توان يك ابزار مديريتي نيرومند و فراگير، جهت تغيير در سازمان و انطباق بر خواسته هاي مشتري ناميد. همينطور بر خلاف ساير رويكردهاي كيفيت نه تنها يك روش نبوده، بلكه يك چشم انداز، هدف و سمبل نيز در بر دارد .

تعريف نظريه پردازان از شش سيگما به شرح زير مي باشد:

شش سيگما، يك سيستم جامع و انعطاف پذير جهت كسب موفقيت در كسب و كار، حفظ موفقيت و حداكثر نمودن آن مي باشد. شش سيگما با درك دقيق خواسته هاي مشتري، بكار گيري منسجم حقايق و داده ها، تحليل آماري، تمركز بر شناخت، مديريت، بهبود و يا طراحي مجدد فرآيند  هاي كسب و كار محقق مي شود.

بسته به چگونگي انطباق وتلفيق شش سيگما در ساختار سازمان، مي توان انتظار يك موفقيت بزرگ ويا شكست بزرگ را داشت. خلق زير ساختي موفق براي شش سيگما، فرايندي مستمر بوده كه  هدف آن، القای مسایل كيفيتي در رويكرد تمام افراد سازمان به فعاليت هاي روزمره شان مي باشد. شش اصلي كه به آن ها اشاره میشود، اصول شش گانه شش سيگما مي باشد كه توسط ابزار ها و تكنيك  ها و متدولوژي شش سيگما، پشتيباني شده و تحقق مي یابند.

 

 تمركز حقيقي بر مشتري

در بيست سال گذشته، سازمآن  هاي بسياري، رسيدن به خواسته ها و انتظارات مشتري و عبور از آن ها را از جمله هدف های استراتژيك خود قرار داده اند، ولي متاسفانه در عمل، تنها اندكي از آنان سعي در درك مستمر نياز ها و انتظارات متغير مشتري نموده اند. طبيعت پوياي نياز مشتري، نيازمند توجه و تمركز مداوم مي باشد. در شش سيگما، تمركز بر مشتري در اولويت قرار دارد، اندازه گيري عملكرد شش سيگما با مشتري آغاز مي گردد، و پروژه هاي شش سيگما با درك تاثيرشان بر رضايت مندي مشتري تعريف مي گردد .

يكي از اصول بنيادين زير ساخت  شش سيگما، تمركز بر خواسته هاي  مشتري  مي باشد. فاكتورهايي كه از ديدگاه مشتريان، مهم مي باشد، ورودي  هاي ضروري تيم هاي بهبود فرآيند هستند بنابر اين تشخيص و ارزيابي اين كه مشتري، كيفيت را چگونه مشاهده، درك و احساس مي كند، فرايندي مستمر و حياتي در رويكرد شش سيگما مي باشد.

مطالب مرتبط
فروش محصول سلام امروز میخوایم در مورد فروش بیشتر صحبت کنیم شاید این قسمت در ظاهر به سئو ربطی نداشته باشه ولی در باطن جزئ اصلی سئو همین قسمت هستش ...
ادامه ی مطلب
۸راه برای افزایش فروش (فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن)
ادامه ی مطلب
راهکارهای افزایش فروشدربازار رقابتی"هیچ فردی کارشناس فروش متولد نمی شود بلکه تربیت می شود. فروش ذاتی نیست بلکه اکتسابی است.”رفتار فروش  ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر1- چرا مردم ...
ادامه ی مطلب
food marketing sale
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی مواد غذایی مدیریت  بازاریابی مواد غذایی بازاریابی  مواد غذایی تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی مواد غذایی راهکارهای علمی و عملی در بازاریابی فروش و تبلیغات صنعت  ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی هتل تورهای مسافرتی و گردشگری
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   tourism marketing مدیریت  بازاریابی تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   بازاریابی  تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   تکنیکها و تاکتیک ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی و فروش لوازم خانگی | لوازم صوتی و تصویری | لوازم آشپزخانه | لوازم پخت و پز – ‎خرد کن و غذا ساز – ‎لوازم مکمل آشپزخانه | لوازم پخت و پز نوشیدنی ساز خردکن و غذاساز لوازم مکمل آشپزخانه یخچال و فریزر لوازم شست و شو و نظافت تهویه، سرمایش و گرمایش | صوتی و تصویری تلویزیون سینمای خانگی پخش کننده Blu-Ray پخش کننده DVD گیرنده دیجیتال DVB-T کنسول بازی بازی پخش کننده چندرسانه ای پرتابل دیتا-ویدیو پروژکتور ضبط کننده صدا پخش کننده خانگی سیستم صوتی و تصویری خودرو رادیو لوازم جانبی صوتی و تصویری آمپلی فایر | ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی جاروبرقی جارو شارژی اتو بخار شو جارو شارژی خودرو سرامیک شوی و فرش شوی ابزار نظافت نظافت لباس لوازم اتو
  دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری مدیریت  بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری بازاریابی  لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری تکنیکها و تاکتیک های ...
ادامه ی مطلب
علی خویه ، مشاور فروش
 Khooyeh.irKhooyeh.comیک مشاور و مدرس بازاریابی و فروش باید1- دانش آکادمیک در زمینه مدیریت بازاریابی و فروش داشته باشد2- تجربه اجرایی درزمینه بازاریابی و فروش داشته باشد3- درک عمیقی از مسائل ...
ادامه ی مطلب
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf               دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf دریافت کتاب عنوان: کتاب آموزش خلاقیت و تریز triz حجم: ...
ادامه ی مطلب
مديريت مشتري مداري(CRM) مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)مدیریت ارتباط با مشتری: به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت ...
ادامه ی مطلب
دوره های تخصصی مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر  ۰  ۰ هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت خدمات گروه ما علی خویه ، مشاور و مجری فروشگاه، هایپر مارکت، چیدمان فروش و مهندسی فروش توسط تیم ...
ادامه ی مطلب
6 نکته ی مهم برای افزایش فروش
۸راه برای افزایش فروش (فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی
راهکارهای افزایش فروش در بازار رقابتی
بازاریابی مواد غذایی | خوراک | لبنی (ماست،
بازاریابی هتل ،تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی،
بازاریابی و فروش لوازم خانگی | لوازم صوتی
یک مشاور بازاریابی باید
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز
مديريت مشتري مداري (CRM)
دوره های تخصصی مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره