marketing,branding,sales,negotiation

مدیریت کیفت جامع

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
business marketing khooyeh (1)

مدیریت کیفت جامع

مدیریت کیفت جامع

 

 

 

روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفت جامع- نشر پیکان: مقدمه : در سالهای اخیر، شرکتهای بزرگ دنیا برای رقابت در سطح بازار بین المللی و کاهش هزینه های تولید و ضایعات ، و افزایش کارایی شیوه ها و سودآوری بیشتر، و در نتیجه ، رقابت پذیر ساختن قیمتها از روش جدیدی در مدیریت به نام مدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند. این روش مدیریت را در دهه ۱۹۵۰ دکتر ادوارد دمینگ و فیگن بام در امریکا ابداع کردند.
اجرای این روش مدیریت ، به علت نیاز به سرمایه گذاری در آموزش مدیران و مسئولان شرکتها، چندان مورد توجه صاحبان و مدیران کارخانه های امریکایی قرار نگرفت و دکتر دمینگ ، به درخواست جامعه مهندسان ژاپن، این روش را در آن کشور به کار برد که سبب افزایش سطح کارایی سازمانهای تولیدی و کیفیت کالاهای کارخانه های ژاپنی شد.
در سالهای ۱۹۸۰ همزمان با تسخیر بیشتر بازارهای بین المللی به دست ژاپنی ها شرکتهای امریکایی ، که بازار فروشخود را به تدریج از دست داده ، ومجبور به تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی خود شده بودند، برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و ورشکستگی بیشتر کارخانه ها ، و برای رقابت پذیر کردن دوباره کالاهایشان به روش مدیریتکیفیت جامع رو آوردند. همزمان ، مدیران شرکتهای تولیدی دیگر با مطالعه شیوه های مدیریت شرکتهای ژاپنی ، روشمدیریت خود را به تدریج تغییر دادند و به اجرای روش مدیریت کیفیت جامع پرداختند.
کیفیت چیست ؟ کیفیت را به عنوان انجام کارها به طور درست و پیوسته در همه رده های سازمان می توان تعریف کرد. یعنی ، عاملی که بین نیاز مشتریان ، کارکنان ، وهدفهای مالی سازمان توازن به وجود می آورد . انجام کار درست به طور پیوسته ، یعنی تامین خواسته های مشتری.
مدیریت کیفیت جامع چیست؟ با توجه به تعریفهای یاد شده ، مدیریت کیفیت جامع را باید سیستمی در

ادامه مطلب

مطالب مرتبط
موانع بهره‌وري در نظام اداري..................................................................................................................... 111- ضعف مديريت:...................................................................................................................................... 11 2- نيروي انساني غيرمتخصص: ................................................................................................................ 113- عدم وجود سيستم ارزشيابي مناسب كاركنان.......................................................................................... 11 4- عدم وجود انگيزه كاري در كاركنان:....................................................................................................... 11 5- حاكم بودن ...
ادامه ی مطلب
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
مدیریت درست همکاران و زیر دستان تاریخ : چهارشنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۵ علی خویهwww.khooyeh.comwww.khooyeh.irwww.gmas.irمشاور ارشد مدیر عاملمشاور مدیران برتر شرکت های بزرگمشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللیمشاور ارشد ...
ادامه ی مطلب
یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه ...
ادامه ی مطلب
ضرورت برندسازی درون‌سازمانیارتقای درک کارکنان سازمان از ارزش‌های برنداین روزها سازمان‌های زیادی برای برخوردار شدن از برندی قوی و ارزشمند، سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را به سمت برند‌سازی هدایت می‌کنند، با ...
ادامه ی مطلب
اصول مدیریت و سرپرستی
 عنوان دوره آموزشی :        اصول مدیریت و سرپرستی        کد دوره :                                                     پیش نیاز دوره :     ندارد                                   شرایط شرکت کنندگان :  مدیران و سرپرستان هدف کلی دوره : آشنایی با اصول و شیوه ...
ادامه ی مطلب
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي  آگاهي‌ها و تفكر استراتژيكStrategic thinking and Awareness  هدف: از آنجا كه آينده جهان در قرن بيست و يكم آكنده از رقابت، توسعه بازارهاي نوظهور، عوامل ...
ادامه ی مطلب
         ارزش ها و مفاهيم بنيادي مدل EFQM(اساس دو جايزه ملي كيفيت و بهره وري و تعالي سازماني EFQM در ايران)مدل  EFQM چارچوبي روشمند براي ارزيابي عملکرد سازمان ها در دو ...
ادامه ی مطلب
مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد)مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است.علیرغم ...
ادامه ی مطلب
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
افزایش کارایی و اثربخشی سازمانارسال توسط : علی خویهدر افزایش بهره وری نیروی انسانی, توانمند سازی پرسنل, رفتار سازمانی, مدیریت, مدیریت استراتژیک, مدیریت سازمان, مدیریت کارکنان و کارمندان, مدیریت کیفیت, مدیریت منابع انسانی, مقالات مدیریتتیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۰ 35 بازدیدبهبود سازمانیOrganizational Developmentبهبود و ...
ادامه ی مطلب
مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی
علی خویهمشاور مدیریت مشاوره،تدریس و آموزش زمینه های مدیریت، بازاریابی، برند، تبلیغات، ارتباطات، فروش، IMCو CRM و MBAو DBAو سیستم های کیفیت QS تحت لیسانس 1to1 آمریکا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش اساتید و دانش‌آموختگان مدیریت داخل و خارج ...
ادامه ی مطلب
موانع بهره‌وري کارکنان و کارگران
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت
نقش کارکنان و کارمندان در برندسازی
اصول مدیریت و سرپرستی
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي
معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی
اصول و استراتژی قیمت گذاری
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح

پاسخ بدید