marketing,branding,sales,negotiation

گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله تبلیغات موثر

توضیح گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله تبلیغات

: جلب توجه : گام اول در این الگو این است که توجه مخاطب را به محصول جلب کنیم.

ایجاد علاقه : گام دوم در این الگو این است که مخاطب را به کالای مورد نظر علاقهمند کنیم.

ایجاد تمایل3 :گام سوم در این الگو، تحریک مخاطب برای داشتن محصول است

. سوق دادن به خر ید3 : آخرین گام در این الگو هدایت مخاطب به سوی اقدام به خرید کالاست. )

یک تبلیغ مؤثر پیش از هر چیز باید بتواند توجه مخاطبان مورد هدفش را به خود جلب کند تا در مراحل بعدی قادر باشد آنان را به خرید تشویق .نماید برای دستیابی به این منظور شناخت مشتریان هدف و همچنین برقراری ارتباط مؤثر با آنها با بهرهگیری از محتوای مناسب و جاذبه های بصری خلاقانه، امری ضروری به نظر میرسد. در علم بازاریابی و تبلیغات، جلب توجه مشتریان بالقوه برای ایجاد علاقه نسبت به محصول، ضرروری است و زمانی که علاقهای ایجاد شد، کسب و کار باید تمایل مشتری را به اندازهای برانگیزد که وی اقدام به خرید نماید.

جلب توجه، نخستین مرحلهای است که باید مد نظر قرار گیرد و در واقع این مرحله اساس مراحل بعدی به شمار میرود. اگر تبلیغاتی قادر نباشد که بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب کند، آنها را به راحتی از دست خواهد داد. )راوال21

به محض اینکه یک تبلیغ، موفق به جلب توجه مخاطب شد، نیاز به ایجاد علاقه نسبت به محصول و خدمات دارد. برای رسیدن به این منظور نیاز است که مزایا و نتایج نهایی کاربرد محصول یا خدمات مورد نظر ،شرح داده شود تا مشتریان به داشتن آن علاقه مند گردند

مرحله سوم، ایجاد تمایل است. این مرحله شاید در نگاه اول مشابه مرحلهی قبل یعنی ایجاد علاقه به نظر آید در حالی که تفاوت بسیاری بین علاقهمند بودن به یک چیز و تمایل به داشتن آن وجود دارد. تمایل داشتن، گامی فراتر از علاقه مند بودن است که در این مرحله فرد علاوه بر اینکه به محصول مورد نظر علاقهمند شده است، با توجه به ویژگی ها و مزایای محصول درمیابد که این محصول به خوبی میتواند نیازهای او را برطرف سازد و بنابراین تمایل پیدا میکند که این محصول را داشته باشد. یک تبلیغ مناسب باید انگیزشی قوی در مخاطب ایجاد نماید و این تنها زمانی روی میدهد که از جاذبه های مناسبی در تبلیغ استفاده شود و همچنین به شیوهی مناسبی بیان شود که محصول معرفی شده،می- تواند به طور شایسته ای نیاز های آنان را برآورده سازد. افزایش علاقه مندی مندی در مشتریان با تاکید بر مزایای محصول و تشریح منافع آن صورت میگیرد.

و در نهایت گام چهارم سوق دادن به خرید است. در این مرحله، خریدار تصمیم نهایی خود را در خصوص خرید اتخاذ میکند. تبلیغات زمانی میتواند تاثیر قوی در مخاطب ایجاد کند که قادر باشد مزایایی را که بازار هدف می تواند با اقدام به خرید آن محصول یا خدمت به دست آورد، به صورت برجسته و روشن بیان کند و مخاطب را به خرید آن دعوت نماید.

یکی از دشوارترین وظایف پیام تبلیغاتی، تحریک کردن افراد به داشتن و یا استفاده از کالای مورد نظر است. تبلیغ کننده باید با مشتری ارتباط برقرار کند و او برای اینکه بتواند این کار را درست انجام دهد، باید بداند که مشتریان هدف چگونه فکر می کنند. سپس به خوبی بیان نماید که کالایی را که قصد معرفی و عرضه آنرا دارد، میتواند نیاز های مشتری را برآورده سازد. برای تحریک مشتریان به سمت محصول، محرک های گوناگونی وجود دارد که بسته به نوع محصول و مشتریان، باید این محرک ها شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات، ارزیابی اثربخشی تبلیغات است. به عبارت دیگر مشخص کردن این که تبلیغی که ما بودجه زیادی جهت آن صرف کردهایم تا چه حد ما را به اهدافی که تعیین کرده بودیم رسانده است. آیا برنامه تبلیغاتی توانسته اهداف ارتباطی و اهداف فروش ما را تحقق بخشد؟ آیا به نتایجی که میخواستیم رسیدهایم؟ آیا اساساً تبلیغات ما در جهت هدف حرکت کرده است؟ تحقیقات بازار یابی وسیلهای بسیار مهم برای گردآوری و تحلیل اطلاعات گوناگون در مراحل قبل از آغاز تبلیغ، هنگام اجرا، و بعد از انجام تبلیغ است و چنان که به درستی مورد استفاده قرار گیرد نقش ارزنده ای در کنترل تبلیغ خواهد داشت. در واقع یک برنامه تبلیغاتی صحیح باید مرتباً آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد. یعنی مشخص شود که آیا مخاطب همان چیزی را از پیام دریافت کرده که ما مورد نظر ما بوده و یا چیز دیگری دریافت کرده است و آیا تبلیغ توانسته باعث دست به کار شدن و اقدامی در او گردد.

 

آخرین مرحله از یک فرآیند تبلیغاتی به صورت یک بازخورد مداوم و متمرکز بر اثر بخشی یک برنامه تبلیغاتی طراحی شده است که در حقیقت میتواند به عنوان ورودی فرآیند برنامه ریزی نیز استفاده گردد. تعیین اینکه یک برنامه تبلیغاتی چقدر توانسته است به اهداف ارتباطی در نظر گرفته شده برسد و همچنین چقدر توانسته است به سازمان در دستیابی به اهداف کلی بازار یابی و فروش کمک کند بسیار مهم است.

تبلیغ کنندگان لازم است به طور منظم دو نوع تاثیر تبلیغات را بسنجند، تاثیر تبلیغات بر ارتباط با بازار هدف و نیز تاثیر آن بر میزان فروش و سود. اندازه گیری تاثیر ارتباطی تبلیغات گویای آن است که آیا تبلیغات و رسانه تبلیغاتی، پیام تبلیغ را به درستی منتقل کرده و ارتباط مناسب را برقرار نموده است؟ تاثیر تبلیغات می تواند قبل یا بعد از به اجرا درآمدن آن مورد ارزیابی قرار گیرد. در ارزیابی تاثیر تبلیغ پیش از به اجرا گذاشتن آن، تبلیغ کنندگان میتوانند آنرا به مشتریان نشان دهند و از میزان علاقهمندی آنها سوال کنند و نیز میتوانند میزان به یادآوری مجدد تبلیغ و آگاهی از محصول، اطلاعات و ترجیحات مخاطب تاثیر می گذارد. )

منبع: کنفرانس مدیریت  سولماز حضرتقلیزاد 

مطالب مرتبط
سمینار آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتریاندر صنعت لوازم خانگی، آشپزخانه و ساختمانی  تولید کنند گان و وارد کنندگان صنعت لوازم خانگی، آشپزخانه و ساختمانی   و صنایع وابستهاهداف سمینار:بدست آوردن ...
ادامه ی مطلب
معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و ... مدیران فروش، تیم های فروش را هدایت می کنند. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار، توسعه ...
ادامه ی مطلب
مشاور فروش فروشگاه
به نام او که همه هستی از اوست       مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش راهکارهای علمی وعملی مدیریت فروش مهندسی فروش  فروشگاه مداری، مهندسی فروش، طراحی و چیدمان فروش پیشبرد فروش، فروش حضوری پخش ...
ادامه ی مطلب
روشهای کمک به افزایش فروش-بعضي از عادات خود را تغيير دهيد- بخاطر داشته باشيد كه تلفن وسيله مهمي است كه مي توانيد هر روز به نفع خود از آن استفاده ...
ادامه ی مطلب
دوره های آموزشی بازاریابی مخصوص فروشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها
دوره های آموزشی بازاریابی مخصوص فروشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها دوره های بازریابی، فروش، برند، تبلیغات و مذاکره | دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ دوره آموزش تخصصی مدیریت فروش ...
ادامه ی مطلب
بر دیوار خارجی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید. با رستوران بزرگی در تهران کار می‌کردم.۱- کسب و کار خود را در محیط کار تبلیغ کنیدبر دیوار خارجی ...
ادامه ی مطلب
قانون2۰/۸۰ مشتری یابیمطابق قانون ۲۰/ ۸۰، به تقریب، ۸۰ درصد از محصولات شما را ۲۰ درصد از مشتریان تان خریداری می کنند. یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد ...
ادامه ی مطلب
   «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در ...
ادامه ی مطلب
راهکارهای افزایش فروشدربازار رقابتی"هیچ فردی کارشناس فروش متولد نمی شود بلکه تربیت می شود. فروش ذاتی نیست بلکه اکتسابی است.”رفتار فروش  ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر1- چرا مردم ...
ادامه ی مطلب
crm, Marketing consulting academy, tourism marketing, آزانس های مسافرتی, آموزش بازاریابی, آموزش مدیریت, آنالیز فروش و بازاریابی, آکادمی بازاریابی و فروش, آکادمی مشاوره بازاریابی, اتاق تحقیقات بازاریابی, ارتباط با مشتری, افزایش فروش, انجمن تحیقیقات بازاریابی, انجمن علمی تحقیقات بازاریابی, انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی, بازاریابی, بازاریابی hotel, بازاریابی تلفنی Telemarketing, بازاریابی تورهای مسافرتی, بازاریابی توریستی tourism marketing, بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی, بازاریابی خلاق, بازاریابی هتل, بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+, بازاریابی و فروش برج های تهران, بازاریابی گردشگری, برندسازی در هتل, تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی, تحقیقات بازاریابی اجرایی, تحقیقات بازاریابی حرفه ای, تحقیقات بازاریابی کیفی, تشخیص بیماری های بازاریابی, تکنیک های فروش, جذب مشتری, راه های افزایش فروش, روانشناسی ارتباط با مشتری, روانشناسی فروش, روشهای تحقیق بازاریابی, فروش تور های توریستی, مدرس بازاریابی, مدرس بازاریابی و فروش, مشاور افزایش فروش, مشاور برند و برندسازی, مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش, مشاور رسانه های تبلیغاتی, مشاور مدیریت بازاریابی
10 Rules of Hotel Marketing Here are the 10 Rules of Hotel Marketing as far as online marketing goes. I've reviewed them since they were written and little has changed, they ...
ادامه ی مطلب
سمینار آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتریان
مسئولیت ها و وظایف مدیر فروش
فهرست کتاب مدیریت فروشگاه، چیدمان و مهندسی فروش
روشهای افزایش فروش
دوره های آموزشی بازاریابی مخصوص فروشگاه ها، فروشگاه
روش های کاهش هزینه ی تبلیغات و بازاریابی
مشتریابی و تکنیک های فروش بیشتر
افزایش سهم بازار با برندسازی
راهکارهای افزایش فروش در بازار رقابتی
10 قانون مهم در بازاریابی هتل ها