توزیع و پخش کالا
«در گذشته ، نگاه به بازار فروش به گونه ای بود که می گفتند ، هر چه را تولید کنید می توانید بفروشید. بعد از گذشت یک بازه زمانی دیدگاه تغییر کرد که باید محصول خوب تولید کنید تا فروخته شود . بعد از اینکه رقابت شدیدتر شد گفتند اگر محصول خوب هم داشته باشید دیگر کسی نمی آید از شما بخرد و شما باید بروید و محصول را بفروشید. بنابراین بحث فروش ایجاد شد، فروشنده حرفه ای تربیت شد و مسئله فروش به عنوان یک شغل و تخصص مطرح شد. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر رحیم محترم در کارگاه آموزشی چهارمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«بازاریابی تولید و بازاریابی پخش:
در بازاریابی پخش تمرکز بر روی مشتری و مغازه دار است . یعنی بر روی افزایش فروش تمرکز می شود. ولی در بازاریابی تولید با توجه به اینکه افزایش فروش مورد نظر است ولی تمرکز بر روی مصرف کننده ها است .
معمولا اهداف بازاریابی پخش کوتاه مدت و میان مدت است ولی در بازاریابی تولید معمولا اهداف بلند مدت در نظر گرفته می شوند. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای مهندس آقاجانی در کارگاه آموزشی پنجمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«در فعالیت هایی که اقتصاد دولتی و به نوعی اقتصاد خصوصی وجود دارد 2 چرخه وجود دارد ، چرخه باطل و چرخه برنده.
اگرحیطه کار ها را افزایش دهیم و بخواهیم صنایع و محدوده های وسیعی را پوشش دهیم ، باعث ضعیف شدن خود می شویم و چرخه باطل را شکل می دهیم . ولی اگر حوزه وظایف خود را کوچکتر کنیم و روی منابع تمرکز کنیم قطعا بهای تمام شده کاهش پیدا می کند و افزایش سود خواهیم داشت که این چرخه ، چرخه برنده است …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای جابر انصاری در کارگاه آموزشی دومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«ما همواره این مشکل را داریم که با تبلیغات افزایش فروش خواهیم داشت و به نقطه ای می رسیم که تبلیغات انجام می شود ، تقاضا ایجاد می شود ، ولی عرضه به صورت کامل انجام نمی شود . به همین دلیل قدم بعدی مرحله ای است که افزایش تولید یا واردات داشته باشیم. ناگهان با این امر مواجه می شویم که حجم وسیعی از کالا تولید یا وارد کرده ایم و حالا در انبار ها انباشته شده . اینجاست که نقش شرکت های پخش معین می شود …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای قائم مقامی در کارگاه آموزشی دومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«وقتی شرکت ها کلوپ مشتریان تشکیل می دهند، با این هدف است که ویژگی های متمایز کننده مشتریان را شناسایی کنند و از این طریق بر آنها تاثیر بگذارند. در بازاریابی باید اطلاعات عمومی پرسنل بازاریابی تقویت شود تا بتوانند در زمینه های مختلف با مشتریان نقاط مشترک پیدا کرده و روی آنها تاثیر بگذارند. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقایدکتر صحت در کارگاه آموزشی سومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«مسیربندی مجموعه ای از تعداد مشریانی است که در یک منطقه محدود قرار گرفته اند تا یک ویزیتور برای یک روز کاری جهت اخذ سفارش بر اساس الویت به آنها مراجعه کند. این تعداد مشتریان با توجه به سیاست های شرکت ها می توانند از یک صنف یا صنوف مختلف باشند. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای بهاری در کارگاه آموزشی ششمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«در این قرن ، آنچه دارایی محسوب می شود ، داشتن مدیریت قوی است. اگر بخواهیم کشورها را تقسیم بندی کنیم بر مبنای مدیریت آنها تقسیم بندی خواهیم کرد. یعنی کشور هایی که دارای مدیریت قوی هستند و آنهایی که مدیریت قوی ندارند . تمام ساختار قرن بیست و یکم بر مبنای این جمله ها تغییر کرده است. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر فرضی پور در کارگاه آموزشی سومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«اهمیت کانال های توزیع در این است که بر دیگر تصمیمات اثر می گذارد. این مهمترین نقشی است که کانال توزیع بازی می کند. قیمت گذاری و ارتباطات را شکل می دهد، مزیت رقابتی به وجود می آورد، فاصله های زمانی و مکانی را از بین می برد. …..»
گزیده ای از سخنان سرکار خانم دکتر اسفرجانی در کارگاه آموزشی چهارمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«نظام توزیع کالا در دنیا در حال تحول است و سیستم های مدرن جایگزین سیستم های سنتی می شوند. این تحول در نظام توزیع نه تنها قیمت کالا و خدمات را تحت تاثیر قرار داده بلکه ماهیت عرضه و تقاضای کالاها را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. از جمله موضوعات مهم در این زمینه بحث ایجاد و جایگزینی نهادهای توزیعی جدید است . …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر نادعلی در کارگاه آموزشی سومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«اساس کار این است که در یک سیستم حرفه ای، شرکت پخش نمی تواند برای یک محصول قیمت گذاری کند، ولی می تواند در pricing strategy کمک کند یا نظر دهد ولی تعیین کننده نیست، چون، قیمت را در نهایت تولید کننده مشخص می کند. اگر بدنه پخش را به طور کامل از price بیرون بکشیم ممکن است که خیلی خلع سلاح شود. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر قاسم نژاد در کارگاه آموزشی دومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«تحقیقات ثابت کرده که بعضی اوقات، احساس استراتژیک و سودآوری شما به جایی می رسد که ، فکر می کنید در لجستیک شما علاوه بر کالاهایی که وجود دارد چه کالای استراتژیک دیگری می تواند اضافه شود که مشتری شما خواهان آن باشد ، و می تواند در سود آوری و هزینه های شما کمک کند …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای خویه در کارگاه آموزشی پنجمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«در physical distribution ، ما traffic management داریم، یعنی افرادی را داریم که آمد و شد عملیات ما را کنترل می کنند و بر آن نظارت دارند و کار رهیابی و ردگیری (tracing) محموله و کالا را انجام می دهند.
عملیات حمل و نقل درون شهری و برون شهری ما متاثر از حمل و نقل بین المللی ما هم هست. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر حاج ابراهیمی در کارگاه آموزشی چهارمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«امروزه در بازار ، فروش حرف اول را می زند ، و نه تولید. در دهه 1950 به بعد یعنی دهه صنعتی شدن دنیا، همه جا بحث تولید بود و همه چیز تولید محور بود. اما امروزه دهه مشتریان است و نقطه اصلی ، فروش است و پخش عنصر اصلی این دهه است. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر هاشمی در کارگاه آموزشی دومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«امروزه در بازار ، فروش حرف اول را می زند ، و نه تولید. در دهه 1950 به بعد یعنی دهه صنعتی شدن دنیا، همه جا بحث تولید بود و همه چیز تولید محور بود. اما امروزه دهه مشتریان است و نقطه اصلی ، فروش است و پخش عنصر اصلی این دهه است. …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای دکتر هاشمی در کارگاه آموزشی دومین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
«تحقیقات ثابت کرده که بعضی اوقات، احساس استراتژیک و سودآوری شما به جایی می رسد که ، فکر می کنید در لجستیک شما علاوه بر کالاهایی که وجود دارد چه کالای استراتژیک دیگری می تواند اضافه شود که مشتری شما خواهان آن باشد ، و می تواند در سود آوری و هزینه های شما کمک کند …..»
گزیده ای از سخنان جناب آقای خویه در کارگاه آموزشی پنجمین کنفرانس توزیع و پخش کشور.
مدرس دوره:
علی خویه
DrKhooyeh@gmail.com
09122991608
علی خویه
مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش – بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و ……. تماس با ما:
khoooyehali@gmail.com
09122991608
18سال تجربه ی اجرایی در پخش و توزیع مویرگی
مولف و مترجم اولین کتاب حوزه پخش و توزیع و مدیریت استراتژیک توزیع و پخش مویرگی
پاسخ بدید