برندسازی مد و لباس
علی خویه مشاور برندیگ با 18 سال تجربه ی اجرایی
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر،
اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی
اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آناليز دلايل شكست روشهای اجرایی در جذب مشتريان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ايجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسايی نيازهای مشتريان و جلب اعتماد آنها برای خريد، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش ساخت، توسعه و تقویت برند تخصص ماست… علی خویه
برندسازی مد و لباس
برندسازی مد و لباس
برندسازی لباس
برندسازی به مجموعه راه کار هایی گفته می شود که به یک برند هویت بخشیده و آن را از دیگر رقبا متمایز می سازد. این تعریف کلی از بردنسازی یا همان برندینگ می باشد .ما در اینجا سعی در ارائه راه کار هایی در خصوص تعیین هویت یک برند مد و لباس را داریم و به همین خاطر با تحلیل و بررسی برندهای موفق مد و لباس ، از نکات مثبت استفاده کرده ایم تا بتوانیم راه کار های مناسبی در جهت برندسازی موفق ارائه دهیم. قبل از ادامه خاطر نشان می کنم که یک مقاله به هیچ عنوان جای یک متخصصی که سالها در این زمینه تحصیل کرده را نخواهد گرفت .
ایجاد تمایز به سبک مد و لباس
یکی از راه کار های برندسازی ، ایجاد تمایزی منحصر بفرد (usp یا همان Unique Selling Proposition) برای یک برند است . از آنجایی که در صنعت مد و لباس اکثر وجوه تمایز قابل کپی برداری است ، این عمل کمی سخت تر می شود ولی مسلما نشدنی هم نیست. به عنوان مثال برندی در تایلند ( کتان کلوب ) تی شرت پنبه ای را تولید می کند که به هیچ عنوان آبرفت نداشته و دارای استحکام فوق العاده ایست که در عین حال عمل مرسریزه نیز روی آن انجام نمی دهد. و این خود یک جهش بزرگ را برای این برند در پی داشت. اولین، بزرگترین ، مدرنترین و… برخی از صفاتی هستند که برای این موضوع کاربرد دارد.
در این راستا کتابی را در روچی معرفی کرده ایم که می تواند کمک بسیاری در ایجاد و طراحی تمایزات به شما خواهد کرد . کتاب زاگ یکی از بهترین کتاب ها در زمینه ی برندسازی می باشد .( برای خواندن مطلب کتاب زاگ اینجا کلیک کنید )
ایجاد یک تصویر ذهنی در برندسازی لباس
از آنجایی که ایجاد تمایزی منحصر بفرد در مد , لباس سخت تر می باشد ، می توان از جایگزین مناسبی همچون تصویر سازی ذهنیبرای برندسازی لباس بهره برد. اگر دقت کرده باشید در برخی از تبلیغات بیلبوردی یا رسانه ای از جملات و محتویاتی کوتاه استفاده شده بدون آنکه نامی از برند روی آن نقش بسته باشد . مثلا برند بامیلو در تبلیغات تلویزیونی خود از همین روش استفاده کرد ، در نگاه اول شاید کار احمقانه ای به نطر برسد ، ولی همین که ذهن شما را کمی مشغول کرده برای برند یک موفقیت بزرگ است و در تبلیغات بعدی که که نام برند نمایان شود ، همانند یک میخی که با چکش به دیوار کوبیده شود این برند نیز در ذهن ها جای خود را محکم می کند. در نتیجه با به کار گیری یک ترفند مناسب می توان تصاویر ذهنی فوق العاده ای را بر اذهان مخاطبین ایجاد کرد .
برندسازی اینترنتی صنعت پوشاک
به گفته ال ریس ، “اینترنت رسانه ای است که بیشترین نفوذ را در زندگی ما خواهد داشت “ . پس برندسازی اینترنتی می تواند یکی از مهم ترین روش های برندسازی به شمار بیاید. همانطور که برند های بزرگ پوشاک در سرتاسر کره ی خاکی این روش را دست کم نگرفته و فعالیت های گسترده ای روی این شاخه از برندسازی دارند . ولی برندسازی اینترنتی چیست؟
برندسازی اینترنتی به معنای استفاده و بهره گیری تخصصی از بستر اینترنت درجهت ترویج برند می باشد . طراحی و بهینه سازی وبسایت در جهت استفاده از بازدیدکنندگان موتورهای جستجو ( همچون گوگل ) ، شبکه های اجتماعی ، ویدئو و رسانه های چاپی به صورت آنلاین و … از ابزارهایی هستند که که برای برندسازی اینترنتی یا آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند .
نکته مهم : اینترنت برای برندهای صنعت لباس و نساجی به خصوص در ایران، یک موقعیت بسیار مناسب برای هویت بخشیدن به نام تجاری دردسترس قرار داده و از آنجایی که این رسانه جایگاهی ویژه در زندگی ما ایرانی ها پیدا کرده و هنوز این فضا در صنعت پوشاک ایران اشباع نگردیده ، می توان از این موقعیت به نفع خود استفاده نمود.
خدمات مشتری مداری برند پوشاک
یکی از راه های برندسازی مد و لباس، ارائه خدمات مشتریست. اگر بخواهیم مثالی ساده برای این موضوع بیان کنیم ، هاکوپیان مورد مناسبی می باشد. اگر به نمایندگی های هاکوپیان مراجعه کرده باشید حتما با کارت هدیه ی هاکوپیان آشنایی دارید. کارت هدیه ای که این نمایندگی ها به مشتری اعطا می کنند نوعی تخفیف به شکل خدمات است. درصدی از مبلغی که مشتری پرداخت کرده به عنوان هدیه روی این کارت ذخیره می گردد که امکان کسر از خود جنس را به مشتری نمی دهد ولی میتوانند درخرید های بعدی از آن استفاده کنند. این دست از خدمات برای یک برند لباس نوعی برندسازی محسوب می شود و وفاداری مشتری را برای برند لباس به ارمغان می آورد.
استفاده از رنگ بندی برای برند پوشاک
رنگ بندی کار شده در نقش های یک برند لباس ، القای مفاهیمی از نوع کارکرد برند به مشتری است. برای هویت دادن و ایجاد یک پیش زمینه از برند لباس، رنگبندی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد ، به عنوان مثال استفاده از ترکیب رنگ های قهوه ای ،طلایی و مشکی ، نوعی لوکس بودن را به مشتری القا می کند و در برند هایی که با رده سنی کودک تا نو جوان سرو کار دارد شاد بودن رنگ بسیار اهمیت دارد . پس رنگ های مورد استفاده در گرافیک های یک برند بهتر است متناسب با ذات و هدفش انتخاب گردد. البته ناگفته نماند که در سلیقه ی امروزی ، سادگی و مینیمالی بسیار پرطرفدار است که این موضوع روی گرافیک و رنگبندی نیز صادق است.
crm و تاثیر آن روی برند لباس
اگر به تازگی به سایت های فروشگاهی سری زده باشید ، متوجه یک نوار گفتگوی آنلاین خواهید شد .crm یا همان مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مسائل مهم در امر برند نسازی است . یک برند لباس با ایجاد شبکه مشترکین گامی موثر را در برندسازی برداشته است، این مشترکین می توانند از طریق تنها یک بار مراجعه ایجاد شوند . به عنوان مثال یک فروشگاه پوشاک می تواند زمانی که فرد خریدی را انجام داد ، شماره ی همراه مشتری و تاریخ تولدش را طی تسویه حساب از فرد دریافت کند و با یک اس ام اس تبریک تولد ، فروشگاه را در خاطر مشتری یاد آوری کند.
و در پایان نکاتی که حائز اهمیت است :
۱-بسیاری از مقالات ایرانی، قیمت گذاری بالا و سود زیاد روی هر محصول را یکی از اهداف برندسازی مطرح ساخته اند که این موضوع با اهداف اصلی برندینگ سازگار نیست. درست است که هر برندی یک استراتژی قیمت گذاری دارد ولی قیمت های لوکس ، کالاهای لوکس نیز طلب می کند . از مهمترین مشخصه های برند از نظر یک مشتری ، خطرپذیری کمتر و کیفیت است .
۲- اگر هنوز برای برند خود رنگبندی انتخاب نکرده اید سایت www.colourlovers.com در این راستا کمک خوبی خواهد کرد.
۳- برند لباس باید به مشتری حس مالکیت و اعتماد بدهد
۴- کمک گرفتن از یک متخصص در این امر ، مسلما باعث پیشرفت کار خواهد شد .
منبع:http://rochi.ir/
برندسازی محتویات ۱ پوشاک زنانه ۲ پوشاک دخترانه ۳ پوشاک بچگانه ۴ پوشاک پسرانه ۵ پوشاک مردانه ۶ انواع دیگر پوشاک زنانه[ویرایش] جوراب دوربعی سهربعی بلند جوراب شلواری بند جوراب فانتزی شیشه پارازین رایانهای ماهوتی ساق شلواری فریسایز تاپ لباس خواب یک تکه دو تکه سه تکه متفرقه لباس زیر رکابی شورت پستان بند یا سوتین ست شلوارک دستکش چرمی استرچ نخی فری سایز شلوار ورزشی بدنسازی مایو کلاه شنا تیشرت چادر چادر عربی چادر ملی چادر مشکی چادر رنگی چادر نماز چادر طرحدار مقنعه مقنعه چانه دار روبنده پوشاک دخترانه[ویرایش] جوراب دو ربعی سه ربعی بلند جوراب شلواری فانتزی کامپیوتری ساق شلواری تاپ لباس خواب یک تکه دو تکه سه تکه متفرقه لباس زیر رکابی شورت پادار اسلیپ فانتزی سوتین ست بلوزشلوارک دستکش چرمی استرچ نخی فری سایز ساق شلوار ورزشی بدنسازی مایو کلاه شنا پوشاک بچگانه[ویرایش] دوتکه ( بلوز و شلوار ) سه تکه ( بلوز و شلوار و سوئی شرت ) / ( بلوز و شلواز و تاپ ) پیراهن شلوار بلوز پوشاک پسرانه[ویرایش] جوراب جوراب شلواری پسرانه معمولی کامپیوتری دوسیلندر تی شرت یقه دار سه دگمه استرچ تکه دوزی یقه هفت یقه گرد یقه فروت لباس زیر نیم آستین ساده ملانژ سفید ممتاز سوزن خالی استرچ سه دگمه شورت اسلیپ مایویی پا دار باکسر رکابی ساده ملانژ سوزن خالی کبریتی ورزشی استرچ ممتاز آستین حلقه ای یقه گرد یقه هفت ست شلوارک شلوار راحتی دستکش زیگزاک واتر فانتزی ورزشی بدنسازی مایو تریکو ژاکت ژیله ژاکت سویت شرت کراوات پاپیون متفرقه پوشاک مردانه[ویرایش] جوراب معمولی کامپیوتری دوسیلندر فری سایز تی شرت یقه دار سه دگمه استرچ تکه دوزی یقه هفت یقه گرد یقه فروت لباس زیر نیم آستین ساده ملانژ سفید ممتاز سوزن خالی استرچ سه دگمه شورت اسلیپ مایویی پادار باکسر رکابی ساده ملانژ سوزن خالی کبریتی ورزشی استرچ ممتاز آستین حلقه ای یقه گرد یقه هفت ست شلوارک شلوار راحتی دستکش چرمی واتر موتوری ورزشی بدنسازی مایو تریکو ژاکت ژیله ژاکت سویت شرت کراوات پاپیون انواع دیگر[ویرایش] یونیفورم کمربند جوشن (برگستوان) خرقه (دلق) عبا نعلین کفش اسموکینگ پولوور بارانی سرهمی
پاسخ بدید