تحقیقات بازاریابی www.imrd.ir- دپارتمان تحقیقات بازاریابی ایران، مرکز تحقیقات بازار ایران،
مطالعه موردی تحقیقات بازاریابی، ویژه دانشجویان کارگاه آموزشی تحقیقات بازاریابی. استاد علی خویه.
چند وقت پیش با مدیر عاملی جهت مشاوره تحقیقات بازاریابی جلسه ای داشتم خیلی جالب بود که تحقیقات بازار درگذشته برای این سازمان باعث مشکل شده بود تا با عث حل مساله و بهبود وضعیت شرکت …
آنالیز های بازار و تحقیقات بازار و نتایج آن باعث شده بود که فاصله و اختلاف زیادی بین تیم فروش و تیم بازاریابی ایجاد شود
در واقع مدیران فروش و تیم فروش به شدت دشمن خونی تیم تحقیقات بازار شده بودند و یک فاصله زیادی بین گروه بازاریابی و تحقیقات بازار و گروه فروش و تیم فروش ایجاد شده بود
فکر می کنید دلیل اصلی چیست؟
چرا باید تحقیقات بازار باعث فاصله این دوگروه در شرکت شود؟
چرا گاهی بسیاری از پرسنل واحد تحقیقات بازار را مانع کار خود می دانند؟
به نظر شما یک واحد تحقیقات بازار حرفه ای چگونه باید اثربخش عمل نماید تا به جای مانع تراشی موجب همدلی همفکری و هم افزایی در سازمان گردد؟
واحد تحقیقات بازاریابی باید چگونه با بقیه واحد های سازمانی در ارتباط باشد تا به عنوان یک واحد زاید و اضافی به نظر نیامده و زحمات آنها زیر سوال نرفته و به این واحد به دید یک واحد استراتژیک در سازمان نگاه کنند/
مطالعه موردی تحقیقات بازاریابی، ویژه دانشجویان کارگاه آموزشی تحقیقات بازاریابی. استاد علی خویه.
یکی از اشتباهاتی که سازمانی ها و شرکت ها در هنگام انجام تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار مرتکب می شونداین است که تمام سازمان و شرکت خود را به حالت تعویق در می آورند تا کار تحقیقات بازاریابی ، آنالیز بازار، بازارسنجی و بازارشناسی به اتمام برسد در صورتی که با سرعت رشد تکنولوژی و سرعت پیشرفت بازارها گاهی این عامل باعث زیان سازمان و شرکت شده و شرکت ها را از رقبا و سهم بازار جا گذاشته و موجب عقب گرد شرکت می شود
به نظر شما چگونه می توان حین انجام تحقیقات بازار و بازارسنجی و آنالیز عوامل مختلف بازاریابی کار فروش و بازاریابی را پیش برد
این نکته ای است که در شرکت های مختلف در مورد آن بحث کرده و سعی می نماییم تا این روش به ساده ترین شکل انجام گیرد …
مطالعه موردی تحقیقات بازاریابی، ویژه دانشجویان کارگاه آموزشی تحقیقات بازاریابی. استاد علی خویه.
بسیاری از شرکت ها به محض به اینکه به فکر تحقیقات بازار می افتند سریع به دنبال استخدام یک مدیر تحقیقات بازار بر می آیند تا سریع این واحد راتشکیل دهند
اما سرعت دراین کارشان به جز پیچیدگی کار و سردرگمی چیزی عاید آنها نمی کند و بعد از چند سال یا حتی چند ماه به نقطه اول خط بر می گردند
به نظر شما مشاور تحقیقات بازار یا تیم مشاور تحقیقات بازار با مدیر تحقیقات بازار تفاوت هایی دارد یا خیر
به نظر شما کدام یک می توانند نقش مناسبی برای یک شرکت داشته باشند
هر کدام چه نقش هایی دارند و چه فعالیت هایی انجام می دهند
راه اندازی واحد تحقیقات بازار و واحد مهندسی فروش در شرکت شما
بسمه تعالی
مهندسی فروش
با سلام خدمت مدیران محترم
پیرو ارسال جدول آسیب شناسی و عارضه یابی توضیحاتی در مورد پروژه مهندسی فروش ارایه می گردد
مهندسی فروش چیست:
مهندسی فروش در واقع معاینه فنی کلیه عوامل فروش مویرگی می باشد و شامل سه بخش اساسی نرم افزار سخت افزار و فکر افزار می باشد که باعث رفع اشکالات و مشکلات فروش و ارتقا و افزایش فروش می باشد.
برای نمونه یکی از بزرگترین مشکلات شرکت عدم توجه به کیفیت و کمیت هدفگذاری می باشد در واقع این شرکت ها بیشتر به شکل خطی هدف گذاری می نمایند به همین دلیل زمینه های لازم جهت کاهش کیفیت فرش را فراهم می نمایند در صورتی که فروش یک کار کمی و کیفی است وباید نوع هدفگذاری نیز به صورت یکپارچه انجام شود. سیستم هدفگذاری یکپارچه (integrated targeting system- ITS) سیستمی است که ابتدا باید به شکل دستی بنیان گذاری گردد سپس توسط نرم افزار اجرا شود درهدفگذاری یکپارچه سعی می گردد تا از جهات مختلف و زمینه های مختلف با توجه به مشتری، محصول، ریال، وزن، کالا، تعداد، بسته، کارتن و … هدف گذاری فروش انجام گیرد تا رضایت تمامی مشتریان بدست آمده و فروش ارتقا یابد. در ITS که به شکل سخت افزار، نرم افزار و فکر افزار انجام می گیرد. سعی می گردد تا به شکل سازماندهی شده فروش در یک روال منظم و منسجم قرار گیرد و بازار به شکل یک شبکه ای از ارتباطات بهینه و رو به رشد باشد.
مهندسی فروش یک نوعی از معاینه فنی و حرفه ای کلیه عوامل فروش است از جمله معاینه مشتریان، معاینه محصولات، معاینه فروشندگان، معاینه مسیر بندی و تور ویزیت، معاینه هدفگذاری، معاینه ساختار و سازماندهی فروش، معاینه رضایت سنجی مشتریان، معاینه روشهای ویزیت و مذاکره با مشتری و ….
استقرار مهندسی فروش در شرکت
توسط مهندس علی خویه 09122991608
مولف و مترجم اولین کتاب مهندسی فروش در ایران
مدرس دانشگاه، مشاور مجری شرکت های معتبر، عضو انجمن های ملی و بین المللی ، بابیش از 15 سال تجربه اجرایی
ریاست انجمن مهندسی فروش ایران
اهمیت راه اندازی واحد مهندسی فروش در شرکت ها
تهیه و تالیف : مهندس علی خویه، مشاور و مجری مهندسی فروش در ایران
گزارش 58
تهیه وتنظیم: تیم مشاور خویه www.khooyeh.ir
Marketing plan and sale promotion for octaber
برنامه های کوتاه مدت برنامه بازاریابی و پیشبرد فروش برای مهر ماه
استراتژی بازاریابی راهکاری که شرکت با آن می تواند هدفهای فروش در سازمان خود را مشخص کند . با توجه به وضعیت سازمان ، نوع محصول / خدمت ، استراتژی رقبا و وضعیت محیطی لازم است که روشی خاص را برگزید . هر سازمان باید بفهمد که برای کالای تولیدی خود چگونه می تواند شانس و حجم فروش را بالا ببرد . روش هیچ سازمانی قابل تسری مطلق به سازمان دیگری نیست و نمی توان همان شگردها را برای بنگاه اقتصادی دیگری بکار بست . ایجاد طبقه جدید ، متمایز ساختن کاربرد کالا و تمرکز بر روی خرده بازارهایی
ادامه مطلب
مدیریت بازارسازی
تکنیک ها، روشها و فرایندهای اجرایی بازارسازی، بازارگرمی، مشتری سازی و برندسازی عملی، راهکارهای پیشبرد وارتقا فروش و بازاریابی
گردآوری وترجمه:
علی خویه
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری استراتژی های بازاریابی، فروش، برند و تبلیغات
www.khooyeh.ir
قابل استفاده برای کلیه دست اندرکاران مدیریت بازاریابی، فروش، برند، تبلیغات، خلاقیت، ارتباطات، تحقیقات بازار و صاحبان کسب و کار، فروشندگان، بازاریابان، سرمایه داران، کارآفرینان و پرسنل بازرگانی بازاریابی و فروش تمامی سازمانها و شرکت ها
برچسبها: تکنیک ها, روشها و فرایندهای اجرایی بازارسازی, بازارگرمی, مشتری سازی و برندسازی عملی, راهکارهای پیشبرد وارتقا فروش و بازاریابی
ادامه مطلب
دکتری بازاریابی و فروش
تجزیه تحلیل، برنامه ریزی اجرا و کنترل
تشخیص بیماری های بازاریابی، فروش، تبلیغات و برند
شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش، استراتژی ها و مهارتهای دکتری بازاریابی و فروش ، دکتری بازاریابی و فروش ، آنالیز و تحلیل بازار
انواع بیماری های بازاریابی و تکنیک های درمان آن
تالیف و ترجمه:
علی خویه
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری پروژه های بازاریابی، فروش، برند و تبلیغات
مشاور بازاریابی و فروش شرکت های معتبر ملی و بین المللی
1392
لزوم تشکیل واحد تحقیقات بازاریابی درشرکت ( کارخانه)
تهیه و تنظیم: تیم مشاور خویه
09122991608
09372991608
هدف : آنالیز بازار ، مشتریان ، رقبا، ارایه استراتژی های بازاریابی تولید فروش و تبلیغات، ارتباط با مصرفکنندگان، تولیدکنندگان، خریداران، مدیران بازاریابی و در کل عموم مردم
درواقع تحقیقات بازاریابی در پی شناسایی و گردآوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی برمی آید که به فرصتهای بهتری در ارائه و عرضه کالا و یا خدمات خاصی میانجامد و یا مشکلات و تهدیدهای پیش روی بازاریابی کالا و یا خدمات خاصی را تبیین کرده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه می دهد.
تحقیقات بازاریابی یکی از اجزاء اصلی علم بازاریابی است که وظیفه این شاخه از دانش چنین است: تعیین , جمع آوری , تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم گیریهایی که با شناخت فرصتها و حل مشکلات در بازاریابی مرتبط هستند.
فیلیپ کاتلر یکی از نظریه پردازان اصلی این دانش , آنرا اینگونه تعریف کرده است: تحقیقات بازاریابی عامل ارتباط دهنده بین مصرف کنندگان , مشتریان و جامعه از طریق اطلاعات به بازاریاب( تولید کننده) تعریف می شود.
تحقیقات بازاریابی از بُعد رشتهای دارای ماهیت چند رشتهای و از نظر عملیاتی و اجرایی، فعالیتی بین رشتهای محسوب میشود و خوشبختانه در شرایط فعلی و در سطح جهانی نگاه نادرست به این رشته در قالب نگرشهای خطی ، تک بعدی و تک رشته ای ، وابستگی به سایر حوزه های علمی ، معادل پنداری با سایر حوزه های اطلاع رسانی ، تبلیغات ، روابط عمومی ، پژوهشگری ، مدیریت و همانند آن در حال کمرنگ شدن می باشد.
تحقیقات بازاریابی به شما نشان می دهد :
کالاها یا خدمات شما چه
ادامه مطلب
تحقیقات بازاریابی مانند قلب شرکت عمل می کند
تحقیقات بازاریابی مانند یک قلب عمل می کند
در واقع واحد تحقیقات بازار، خون را به تمامی واحد های دیگر ارسال می کند این واحد مانند یک سرور مرکزی تمامی اطلاعات بازار، تقاضای بازار، نظر مصرف کننده، کشش بازار و… را در اختیار واحد های دیگر قرار می دهد.
– بسمه تعالی
– خدمات گروه مشاوره خویه www.khooyeh.ir
– www.
– 09122991608
– گروهی از اساتید دانشگاه، متخصصان، پژوهشگران حرفه ای، مجریان با تجربه، مدیران با سابقه و … ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و …. استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، استقرار مهندسی فروش و …
– مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش،
– مشاوره جهت تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی
نظارت بر اجرای برنامهی فروش و بازاریابی،تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی،
تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی،
ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش، به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی مشتریان،
بررسی دلایل ناکارآمدی نیروهای فروش. شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا،
روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط های مختلف فروش
– تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
– ….
– گزارش فعالیت های تیم مشاوره آموزش تحقیقات و اجرای GMAS . در چند ماه اخیر….
– ارایه مشاوره های تخصصی به یک گروه تخصصی تولیدی مواد غذایی و خوراکی
– راه اندازی سیستم توزیع و فروش مویرگی استاندارد علمی و حرفه ای برای چندین شرکت معتبر در سطح کشور
– اجرای مهندسی فروش برای چندین شرکت معتبر بازرگانی تولیدی وخدماتی
– سخنرانی در چندین سمینار مختلف در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات و برند
– اجرای سیستم هویت بصری برند و مدیریت برند برای چندین شرکت معتبر در زمینه محصولات مختلف این شرکت
– مشاوره های تخصصی در حوزه بازاریابی، فروش، برند، تبلیغات، خلاقیت و سیستم های افزایش فروش و برنامه های ترفیع برای چندین شرکت در حوزه دکوراسیون و صنعت ساختمان و صنایع صنعتی
– آموزش های مختلف در حوزه فروش
– برگزاری سومین دوره بخبگان مدیریت بازاریابی و فروش ، مدیران بازاریابی و فروش نخبه
– برگزاری اولین دوره بلند مدت مدیریت پارتیزانی برای مدیران عامل مطرح کشور
– سخنرانی در سمینار اقیانوس آبی . و اجرای سیستم اقیانوس آبی برای یک شرکت معتبر در تمامی سطوح تولید خدمات فروش بازاریابی تبلیغات و …
– برگزاری کارگاه های آموزشی اجرایی در شرکت های مختلف و سازمان های معتبر
– ارایه مشاوره های تخصصی به چندین فروشگاه زنجیره ای و راه اندازی و استقرار چندین فروشگاه معتبر زنجیره ای در سطح کشور- اجرای چندین پروژه چیدمان فروش و تدریس دوره های مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش
– اجرای چندین پروژه تحقیقات بازار
– مشاوره و اجرای مهندسی فروش ملک و ساختمان برای چندین پروژه…
– مشاوره و اجرای چندین سیستم فروش صنعتی و بازاریابی صنعتی برای چند شرکت معتبر صنعتی
– سخنرانی در سمینار بازاریابی خدمات آموزشی و کارگاه آموزشی بازاریابی خدمات
– ارایه مشاوره های تخصصی به چندین پزشک مطرح کشور و مدیران عامل مطرح چندین برند و سازمان مهم.
–
– تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی
نظارت بر اجرای برنامهی فروش و بازاریابی،
– تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی،
– تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی برای نمایندگان و کانال های فروش و بازاریابی،
– ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،
– استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش نمایندگان و کانال های توزیع فروش وخدمات پس از فروش،
– به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی مشتریان،
بررسی دلایل ناکارآمدی نیروهای فروش. شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا،
روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط های مختلف فروش
تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش،پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان،طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش،تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید،بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد،تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
منبع : کتاب اصول مشاوره مدیریت و کتاب مشاوره بازاریابی و فروش تالیف و ترجمه : علی خویه
جزوه و اسلاید های مدیریت پارتیزانی – بازاریابی پارتیزانی- فروش پارتیزانی- بازاریابی و فروش چریکی-مدیریت چریکی- بازاریابی چریکی- تبلیغات پارتیزانی
http://uplod.ir/lzwh082uvyqv/khooyeh_partizan_mkg.pdf.htm
برچسبها: مشاور مدیریت, مشاور بازاریابی و فروش, اصول مشاوره مدیریت, تکنیک های مشاور سازمان, دکتر مدیریت
مشاور مدیریت
اصول مشاوره مدیریت
وظایف، انتظارات، شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش و مهارت مشاوره و مشاوران مدیریت و سازمان
تشخیص بیماری های مدیریت وسازمان ، معاینه سازمان ها، شرکت ها، موسسات و مدیران،
تشخیص بیماری های مدیریت منابع انسانی، رفتار سازمانی، پشتیبانی، بازاریابی، فروش، تبلیغات و برند
انواع بیماری های مدیریت، سازمان ، شرکت و موسسات مختلف و تکنیک های درمان آن
نویسنده و مترجم:
علی خویه و فهیمه احمدی
مدرسان دانشگاه، مشاوران ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبرو شرکت های بزرگ ملی و بین المللی
برچسبها: اصول مشاوره مدیریت وظایف, انتظارات, شیوه اجرا, تکنیک, تاکتیک
ادامه مطلب
تحقیقات بازاریابی، مشاور تحقیقات بازاریابی در ایران، مجری تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی چیست ؟
چرا باید تحقیقات بازاریابی انجام شود ؟
چه کسی یا چه تشکیلاتی باید این کار را انجام دهد ؟
مخاطبین یا گیرندگان گزارش تحقیقاتی چه کسانی هستند ؟
کاربردهای عمده یا فواید انجام تحقیقات چیست ؟
علی خویه
www.
www.khooyeh.ir
09122991608
مشاور و مجری تحقیقات بازاریابی، مشاور تحقیقات بازاریابی برندهای معتبر ایران، مدرس تحقیقات بازار، مجری تحقیقات بازار ،تیم مشاور و مجری تحقیقات بازار،
ادامه مطلب
اجزای تشکیل دهنده تحقیق بازار:
ایجاد بازار واحد مستلزم تغییرات عمده در 9 زمینه است که به صورت خلاصه به شرح زیر آمده است:
تحقیقات بازاریابی یکی از مهمترین برنامه های شناخت مشتریان و ارایه استراتژِی ها و راهکارهای فروش و بازاریابی اثربخش است در واقع یکی از کاربردهای مهم تحقیقات بازاریابی یافتن راه رسیدن اثربخش به مشتری است.
تحقیقات بازاریابی
تجزیه تحلیل، برنامه ریزی اجرا و کنترل
شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش، استراتژی ها و مهارتهای تحقیقات بازاریابی، مهندسی بازاریابی، آنالیز و تحلیل بازار
تالیف و ترجمه:
علی خویه
مدرس دانشگاه، مشاور و مجری تحقیقات بازاریابی
کارگاه آموزشی تحقیقات بازاریابی ، مدرس استاد خویه www.
ادامه مطلب
2. فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق_ 13
چرا انجام تحقیقات بازاریابی به یک ضرورت تبدیل شده است؟
1.شدت رقابت در بازار
2.کشف بازارهای جدید
3.رصد و پایش رقبای موجود و رقبای بالقوه
4.پیش بینی تقاضای بازار و توان بالقوه بازار
5.شناخت توزیع کنندگان موثر و معتبر در بازار
6.کاهش ریسک فعالیت شر
ادامه مطلب
- سمینار تحقیقات بازاریابی
- مدرس استاد علی خویه www.
- تعریف تحقیقات بازار یابی
- فعالیتهای اصلی در بازار یابی
- آمیخته بازاریابی
- وظیفه ی تحقیق در بازار
- مدل تصمیم گیری (Decide)
- طبقه بندی تحقیق در بازار
- تحقیقات منجر به حل مسئله
- تحقیقات منجر به شناسائی مسئله
- سازمان تحقیقات بازار یابی
- سیستم اطلاعاتی بازار یابی (Mis)
- انواع سیستمهای اطلاعاتی
- ویژگیهای سیستم اطلاعاتی بازار یابی
- سیستم پشتیبانی بازار یابی (DSS)
- ویژگی های سیستم پشتیبانی از تصمیمات بازار یابی
- نقش تحقیقات در سیستم های اطلاعاتی بازار (Mis) و سیستم حمایت از تصمیم گیری DSS
- تفاوتهای (Mis) و (DSS)
- خطاهای احتمالی در تحقیقات بازار یابی
- انواع طرح تحقیق
- طرح پانل
- تحقیقات علمی ( آزمایشگاهی )
- انواع اطلاعات
- انواع اطلاعات ثانویه
- گزارش تحقیق
- ابزار و وسایل تحقیق
- ارائه طرح تحقیق
- تعبیر و تفسیرو گزارش یافته ها
- منابع
تحقیقات و بازاریابی
1-2 سیستمهای اطلاعات بازاریابی
سیستمهای اطلاعات بازاریابی [1](MIS). متدها و فرآیندهایی هستند که به منظور جمعآوری کردن، تحلیل کردن، نگهداری کردن و تو
ادامه مطلب
کتاب های تحقیقات بازاریابی
ادامه مطلب
دو فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین
New Marketing Research Journal
ISSN 2228-7744
دوفصلنامه دارای رتبه علمی – پژوهشی (علوم انسانی) به زبان فارسی
سال دوم، شماره 4 (پیاپی 7)، زمستان 1391
ادامه مطلب
عضویت در انجمن علمی تحقیقات بازاریابی ایران
http://imma.blogveb.com/Forum/ViewForum/16195
مثال هایی از تحقیقات بازاریابی
ادامه مطلب
تحقیق اکتشافی :
تجزیه و تحلیل داده های قبلی ( داده هایی که برای موضوعات دیگری به جزء موضوع در دست بررسی تهیه شده اند ) کمک موثری در تعریف مسئله و روش رویکرد به مسئله ایجاد می نماید.
ادامه مطلب
آنالیز اثربخشی تبلیغات
تحقیق، بررسی و آنالیز در زمینه تبلیغ شامل مراحل ذیل است
1- تحقیق، بررسی و آنالیز در زمینه محتوای پیام ( چه باید گفت )
2- تحقیق، بررسی و آنالیز در زمینه کانال تبلیغات و یا رسانه ( چگونه باید گفت )
3- تحقیق، بررسی و آنالیز در زمینه اثر بخشی تبلیغات ( اثر آن چه بوده است )
1 – تحقیق، بررسی و آنالیز در زمینه محتویات تبلیغات :
منظور از اجرای این نوع تحقیق، بررسی و آنالیز تعیین نکات مثبت و ویژه محصول است تا در متن پیام تبلیغاتی گنجانده شود و بر اساس نتایج به دست آمده از آن تصمیم بگیرند که به چه شکلی می توان پیام تبلیغاتی را تنظیم کرد و آن را به بهترین وجه به اشخاص مورد نظر رسانید
ادامه مطلب
- مرحله طراحی : شامل مرحله اول و دوم ( اکتشافی + تهیه پرسشنامه )
- مرحله جمع آوری اطلاعات میدانی : شامل مرحله سوم
- مرحله تجزیه و تحلیل و گزارش : شامل مرحله چهارم و پنجم
روش تحقیق، بررسی و آنالیز مراحلی دارد که بصورت دو نمودار ارائه شده در ذیل می باشد .
تحقیقات بازار تحقیقات مشتریان رضایت سنجی مشتریان
آنالیز و ارزیابی رضایت مشتریان را همه شنیده اند و تا حدودی با آن آشنا هستند
ولی شاید کسانی باشند که هنوز به واقعیت این کار آگاه نباشند و آنالیز و ارزیابی رضایت مشتریان را یک کار کلیشه ای قلمداد کنند ولی نکته ای را که می خواهم بگویم این است که آنالیز و ارزیابی رضایت مشتریان یکی از مهمترین اقدامات مدیریت باید باشد زیرا مسئله اصلی تمام شرکتها و سازمانها مشتریان آنها هستند و این را کسی نمی تواند انکار کند ولی مشکلی که هست این است که خیلی ریشه ای به رضایت مشتریان نگاه نمی کنند
مثلاً در مورد مریضی خیلی از آدمها همیشه به فکر درمان هستند ولی کسانی هم هستند که همیشه پی
ادامه مطلب
انواع تحقیق کیفی در تحقیقات بازاریابی ، برند، تبلیغات و فروش
کلینیک تحقیقات بازار دپارتمان تحقیقات بازاریابی ایران
بررسی مقایسهای روشهای کمی و کیفی در تحقیقات بازاریابی و رفتارمصرف کنندگان
گردآوری : تیم تحقیقات بازاریابی http://marketingresearch.persianblog.ir/
کلینیک تحقیقات بازار دپارتمان تحقیقات بازاریابی ایران
http://marketingresearch.persianblog.ir/
از آغاز تاریخ بشر درصدد پی بردن به قاعده و نظم موجود در پدیده ها و رویدادهای جهان اطراف خود بوده است. بدین جهت کشف قوانین،اصول و نظریه های حاکم بر پدیده ها و رویدادها نایل آمده است. اما باید توجه داشت که این قوانین و اصول تحت شرایط خاصی اعتبار دارد. این شرایط زیربنای صحت آنها را تشکیل می دهد. (سرمد ودیگران 20:1382)
شکی نیست که پی بردن به قاعده و نظم میان پدیده ها و رویدادها در علوم فیزیکی و زیستی در مقایسه با علوم انسانی و بازاریابی (از جمله علوم رفتاری) با سهولت بیشتری انجام می شود. زیرا موضوع اصلی در علوم انسانی و اجتماعی، انسان است (همان:21).
باید توجه داشت که رفتار آدمی پیچیده است و عوامل بسیاری در آن دخالت دارد که به ظاهر آن را سازمان نایافته
ادامه مطلب
تحقیقات بازاریابی کیفی
چرا تحقیقات بازاریابی کیفی
اهمیت و ضرورت تحقیقات بازار کیفی در بازاریابی فروش و مدیریت
پژوهش های کیفی در بازاریابی و فروش
تیم تحقیقات بازاریابی مهندس خویه www.
http://marketingresearch.persianblog.ir/
پژوهش های کیفی در چند ویژگی دارند. این ویژگی ها عبارتند از:
• اهمیت شرایط محیطی– کنش های محیطی، یا اجتماعی، تا حد زیادی به شرایطی بستگی دارند که در آن اتفاق می افتد.
• ارزش مطالعه ی موردی – پژوهشگر درباره ی مورد بررسی، اطلاعات زیادی جمع آوری می کند، به عمق
انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی
انواع تحقیقات بازاریابی
روشهای تحقیق بازاریابی
مقایسه روشهای قطعی و اکتشافی
روشهای مورد بررسی
ادامه مطلب
تیم تحقیقات بازاریابی gmas متشکل از اساتید دانشگاه، دانشجویان، متخصصان ، کارشناسان، علاقمندان و پژوهشگران حرفه ای می باشد که آمادگی دارند تا با توجه به نیاز سنجی ومعاینه اولیه اقدام به اجرای تحقیقات بازاریابی کیفی و کمی اقدام نمایند
کلینیک تحقیقات بازاریابی imrd.ir آمادگی دارد تا با هدف نگرش کاربردی به تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی مشکلات و مسائل سازمان شما را حل کرده واقدام به تحقیقات بنیادین برای برطرف نمودن کلیه آسیب ها و عارضه های سازمانی اقدام نماید
کلینیک و دپارتمان مشاوره تحقیقات بازاریابی و تبلیغات ایران http://www.imrd.blogfa.com/ فعالیت های خود را به منظور کمک و همراهی با شرکت ها و سازمان هایی که یک یا تعدادی از اهداف و دغدغه ها و مسائل زیر را دارند شکل داده است و آماده ارایه خدمات مشاوره تحقیقات بازاریابی و تبلیغات می باشد
تحقیقات بازاریابی یکی از راهکارهای بنیادین افزایش فروش و بهبود امور بازاریابی و فروش است توسط تحقیقات بازاریابی می توان با شناخت خصوصیات مصرف کنندگان و مشتریان و پیش بینی فرایند خرید و فروش نسبت به بهبود فروش اقدامات لازم صورت گیرد. با تحقیقات بازاریابی می توان از فرایند ذهنی مشتری اطلاعات کاملی بدست آورد و با این وسیله براحتی در ذهن مشتری نفوذ کرد در دنیای امروز تحقیقات بازاریابی توانسته است گره های کور فروش و بازاریابی را باز کرده و کابوس هایی که بر سر راه فروشندگان و بازاریابان بوده را برطرف نماید.
منبع: کتاب مشاور بازاریابی ، علی خویه
بازارسازی
تکنیک ها، روشها و فرایندهای اجرایی بازارسازی و مشتری سازی
گردآوری وترجمه:
علی خویه
فهیمه احمدی
فهرست
یادداشت اسپانسر و سرمایه گذار 20
پیشگفتار مترجمین 21
مقدمه 21
دیباچه 22
آماده شدن برای بازارسازی 24
تعریف بازارسازی 24
هدف از بازارسازی 25
سطوح بازارسازی 25
الف: دیدگاه بازاریابی انبوه 26
ب: دیدگاه بازار بازارسازی شده 26
پ: بازاریابی مبتنی بر بخشهای ویژه 26
ت: دیدگاه بازاریابی خرد 27
بازارسازی و رابطة ساختار سازمانی با مشتریگرایی 28
1- بازارسازی بر اساس فروش 29
2- بازارسازی سازمانی 29
3- بازارسازی غربالی 29
4- بازارسازی استراتژیک. 30
الزامات بازارسازی 30
گروه بازارسازی 31
مزایای بازارسازی 31
فرایند بازارسازی
ادامه مطلب
اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات بازاریابی
کار اصلی مدیران بازاریابی تعریف نیازهای مصرفکنندگان به منظور تدوین و اجرای استراتژیها و برنامههای بازاریابی با هدف تامین نیازهای مشتریان است. در این خصوص دستیابی مدیران به اطلاعات مربوط به مشتریان، رقبا و دیگر نیروهای موجود در بازار امری ضروری است.
تبلیغات هرگونه ارایه و پیشبرد غیرشخصی ایده، کالا یا خدمات توسط یک تبلیغکننده است که اهدافی همچون ایجاد آگاهی، ترغیب، یادآوری و تقویت کردن را دنبال میکند و پیشبرد فروش مجموعهای از ابزارهای محرک گوناگون است که اهداف آن ارایه انگیزه خرید و در کوتاهمدت خرید سریعتر یا بیشتر کالا یا خدمات است.
بررسی تبلیغات در مواردی مانند کسب اطلاعات مربوط به مخاطبان رسانهها، تعیین میزان موفقیت برنامههای تبلیغاتی، ارایه پیامهای جذابتر، برنامهریزی تبلیغات بهطور اثربخش و انتخاب رسانهها و روشهای موثرتر تبلیغات، مدیران را یاری میکند.
تحقیقات و بازاریابی
1-2 سیستمهای اطلاعات بازاریابی
سیستمهای اطلاعات بازاریابی [1](MIS). متدها و فرآیندهایی هستند که به منظور جمعآوری کردن، تحلیل کردن، نگهداری کردن و توزیع دادها و اطلاعات به صورت سیستماتیک مورد استفاده قرار میگیرد. اهمیت MIS در سازماندهی و ادغام اطلاعات و فرآیندهای تحقیق بازاریابی مشمول میباشد. سیستمهای مبتنی بر رایانه میتواند:
- به طور مستقیم دادههای جدید را در پایگاههای داده موجود با یکدیگر ادغام کند.
- دادههای استفاده شده در مدلهای آماری را تحلیل کند.
- به مدیران اجازه میدهد تا فرضیهها را بر اساس دادههای موجود آزمایش کنند.
کار اصلی سیستمهای اطلاعات بازاریابی، تهیه اطلاعات مورد نیاز به منظور اتخاذ تصمیمات بازاریابی میباشد. MIS زمانی مؤثرترین میباشد که اطلاعات به طریقی به هنگام و به موقع و به صورت قابل استفاده فرم ممکن فراهم شده است.
2-2 فرآیند تحقیق بازاریابی
تحقیقات بازاریابی، شرکت را از طریق اطلاعات به مصرفکنندگان متصل میکند. اطلاعات گردآوری شده و از مصرف کنندگان در:
- شناسایی فرصتهای تازه.
- شناسایی فرصتهای ویژه.
- اکتشاف و تشخیص مشکلات پیش روی شرکت.
- ارزیابی و پالایش آمیخته بازاریابی، و … .
- مطالعه رفتار خریدار.
مورد استفاده قرار میگیرد.
فرآیندهای مورد استفاد، تحقیقات بازاریابی را در پی مراحل ذکر شده در بالا، هدایت میکند.