علت کاهش فروش نمایندگان؟

چرا نمایندگان ما نمی فروشند؟

چرا با وجود آنکه برخی از شرکت ها درصدی از هدف گذاری های واحد فروششان را در ابتدای سال مبتنی بر فروش نمایندگان خود در نظر می گیرند،اما در پایان سال این درصد محقق نمی گردد؟

⬅️اگر در فروش سازمانی واحد نمایندگان وجود دارد؛ مطالب ذیل برایتان مفید است:

1. نمایندگان را شریک استراتژیک خود نمیدانیم.
اعتقاد به اینکه ما توانایی حضور موثر در تمام مناطق جغرافیایی محیط مورد هدف را نداریم منجر به این میگردد که حضور نمایندگان فعال در هر بخش از این بازار خود هدفی استراتژیک محسوب گردد.
نمایندگان ما واحدهای جدا از سازمان ما نیستند؛بلکه به عنوان شرکای استراتژیک بخشی از تنه سازمان هستند.

2. نمایندگان خود را باور نداریم.
اگر نمایندگان خود را از لحاظ توانایی و کارایی های منحصر به فرد خود باور ندارید مطمئن باشید تنها نام آنها در لیست فروش خواهد ماند!نه می فروشند؛ونه میتوان در زمان های بحرانی شرکت، بر روی کمک و سفارشهایشان حسابی باز کرد!
اگر نماینده ای محصول رقیب را بهتر از محصول شما میفروشد مطمئن باشید رقبا باور متفاوت تری نسبت به این نماینده دارند.

3. گوش شنوایی برای زبان نمایندگان نداریم.
از بزرگترین انتظارات نمایندگان توجه به انتقادات و مشکلات و پیشنهاداتشان است.
فراموش کردن این نکته که هر نماینده زبان و چشم و گوش شما درآن منطقه جغرافیایی است بزرگترین خطر در واحد سازمانی نمایندگان شماست.برای تمام نمایندگان حتما زمان مناسبی را در نظر بگیرید به گونه ایی که احساس گردد این زمان اختصاصا برای گوش فرا دادن به آنهاست.
مطالب عنوان شده راهگشای سیاست های شما خواهد بود.

علی خویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *