گروه g.mas با سابقه ی ارایه مشاوره های تخصصی به بسیاری ازسازمان ها و برندهای معروف و معتبر خصوصی و غیرخصوصی و نیز بسیاری از شرکت ها و سازمان های نوپا و تازه شکل گرفته، با تحلیل و شناخت سازمان، شرکت، موسسه و یا فروشگاه شما، مشاوره های لازم علمی و به روز را در تمامی زمینه های مرتبط با زمینه ی کاریتان ارایه می نماید. الگوی مشاوره های تخصصی این گروه در حوزه های مدیریت،فروش، بازاریابی، برندسازی، تبلیغات،IMC، قیمت گذاری، مهندسی فروش و بازاریابی، جلسات مذاکره ی حرفه ای،فروش مویرگی، تشکیل دپارتمان بازاریابی، کمپین های تبلیغاتی و بازارسازی، پروموشن، مشتری مداری، باشگاه مشتریان و CRM ، چیدمان فروشگاه، توزیع و پخش و … بدین شرح است:
1-مشاوره تخصصی فوریتی: (1 تا 4 جلسه دو ساعته):
برای بررسی مسائل و مشکلات موجود سازمان،شرکت، فروشگاه و… و ارایه راهکارهای فوریتی. گاهی بسیاری از سازمان ها، شرکتها، فروشگاهها و موسسات به صورت مقطعی و یا گاه به صورت بحرانی با مشکلاتی در زمینه بازاریابی، فروش،کمپین تبلیغات و توزیع روبه رو می شوند که می تواند بازتابی از مشکلات کوتاه مدت پیرامونی باشد. این مشکلات گاه آنچنان مدیران و کارکنان را دچار استرس و گمگشتگی می کند که مشکلات بزرگی بر سر راه کارکرد بهینه ی شرکت قرار می دهد. درطی مشاوره ی فوریتی همچنان که از عنوان آن پیداست به صورت فوریتی مشکلات و آسیب های سازمان توسط متخصصین مشاور گروه g.masشناسایی شده و راهکارهای فوریتی ارایه می گردد. همچنین این سطح از مشاوره، مناسب کسانی است که می خواهند کسب و کار جدیدی را شروع نمایند.
2-مشاوره تخصصی سطح کوتاه مدت: ( 4 تا 10 جلسه)
بدیهی است این سطح از مشاوره جهت حل مسائل و مشکلات جاری و اجرای برنامه های کوتاه مدت بازاریابی، فروش، کمپین تبلیغات و توزیع مفید است که نیاز به جلسات مشاوره ی بیشتر و صرف زمان بیشتری برای واکاوی و مهندسی مشکلات دارد. در این سطح، مشاور بازاریابی راهنمایی لازم را ارائه می کند و نظارت مستقیمی بر اجرای برنامه ها ندارد.
3-مشاوره تخصصی سطح میان مدت: (10 تا 20 جلسه )
در این سطح، مشاور بازاریابی طبق مدت زمان مشخص هر 7 تا 10 روز یکبار در دفتر شرکت و یا سازمان متقاضی مشاوره بازاریابی، فروش، کمپین تبلیغات، چیدمان ، توزیع و … حضور و با حضور در جلسات مدیران شرکت نسبت به روند فعالیتهای شرکت آگاهی پیدا می کند. به این شکل مشاور نسبت به مشکلات عدیده شرکت و برنامه های آن آگاه می شود و جهت رفع مشکلات و توسعه برنامه های بازاریابی و فروش شرکت یک برنامه مدون تحت عنوان مارکتینگ پلن (Marketing Plan) و به فارسی، برنامه بازاریابی ارائه میکند. در این سطح از مشاوره، متخصص بر اجرای صحیح برنامه ها نظارت می نماید ( MarketingPlan بنا بر نیاز سازمان، شامل تعیین کانال ها و شیوه های توزیع، تعیین استراتژی قیمت گذاری، تعیین استراتژی تبلیغات اعم از تبلیغات رادیو و تلویزیون، تبلیغات در روزنامه ها و مجلات، تبلیغات اینترنتی، ارسال SMS، پیشبرد فروش و نظارت بر طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی بسته بندی یا تغییر بسته بندی، شرکت در نمایشگاه های داخلی یا خارجی، راه اندازی جشنواره ها و فروشهای فوق العاده، Sampling (برنامه سمپلینگ)، تحقیقات بازار و تعیین محصولات برای تولید در آینده می باشد).
4-مشاوره تخصصی سطح بلند مدت: (بیش از 20 جلسه)
این سطح از مشاوره علاوه بر آنکه شامل تمامی موارد مشاوره تخصصی سطح میان مدت و اجرای مستقیم و بسیار دقیق بر اجرای برنامه ها و روند مرتفع سازی مشکلات سازمان است، دارای این امتیاز است که مشاور دیگر عضوی از سازمان محسوب می شود و طی مدت مشخص شده در قرارداد، در برنامه ها، تصمیم گیری ها و تمامی مسایل مورد درخواست سازمان، بنا بر ضرورت، ارایه ی مشاوره می نماید و دوشادوش سازمان قرار می گیرد.
دپارتمان مشاوره گروه تخصصی g.mas فعالیت های خود را به منظور کمک و همراهی با شرکتها و سازمان هایی که یک یا تعدادی از اهداف و دغدغه ها و مسائل زیر را دارند شکل داده است:
-
توانایی جذب نگه داری و وفادارسازی مشتریان جدید را ندارند .
-
سیستم مهندسی فروش و بازاریابی ندارند
-
در ارایه و اجرای برنامه های بازاریابی و تبلیغات مشکل دارند
-
تمایل به ایجاد دپارتمان بازاریابی ، تبلیغات ، فروش و یا تقویت و علمی نمودن آن را دارند .
-
قصد معرفی محصول یا برند جدید به بازار دارند .
-
در بسته بندی خود مشکل دارند
-
سهم بازارشان نسبت به رقبا کمتر است و یا اخیراً کاهش یافته و مصمم به افزایش آن هستند .
-
توانایی ارتباط اثربخش با مشتریان خود را ندارند
-
چالش در قیمت گذاری و سیستم های قیمت گذاری دارند .
-
در جمع آوری اسناد مالی محصولات یا کالاهای فروش رفته مشکل دارند .
-
در تجزیه و تحلیل فروش مشکل دارند
-
توانایی نگه داشتن مشتری ندارند
-
کلوپ مشتریان ندارند
-
در تجزیه و تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصتها و تهدیدها نیاز به کمک دارند .
-
در تدوین استراتژی بازاریابی ، تبلیغات و فروش دچار مشکل هستند .
-
تمایل به توسعه و رشد در بازارهای جدید دارند .
-
توانایی ارایه پروموشن ندارند
-
در نمایشگاه ها و سمینار ها مشکل دارند
-
نیاز به بازنگری در عملیات ارتقای فروش دارند .
-
قصد ارزیابی گزینش و تحلیل سیستم و نیروهای بازاریابی و یا فروش خود را دارند .
-
قصد شناسایی بخش های جذاب بازار و نفوذ در آنها را دارند .
-
تمایل به ساماندهی و یا تغییر در کانالهای توزیع و فروش مویرگی خود دارند .
-
تمایل به ایجاد پخش شاهرگی یا پخش مویرگی دارند .
-
قصد استخدام مدیر بازاریابی ، مدیر فروش ، فروشنده و یا ویزیتور دارند .
-
درصدد ایجاد فروشگاه های زنجیره ای هستند .
-
تمایل ورود به بازارهای بین المللی را دارند .
-
قصد حضور اثربخش در نمایشگاه های داخلی و بین المللی را دارند .
-
قصد سرمایه گذاری در یک صنعت و یا بازار جدید را دارند .
-
تمایل به داشتن تبلیغاتی اثر بخش که منجر به افزایش فروش و یا سایر برنامه های سازمانشان گردد را دارند و …
-
شناسایی مشتریان بالقوه
-
مطالعه دقیق نیازها و انتظارات مشتریان بالفعل و بالقوه .
-
مطالعه بازار و پیش بینی تغییر در نیازهای آینده مشتریان .
-
مطالعه رفتار گذشته مشتریان
-
سنجش رضایت مشتریان شرکت و مشتریان رقبا
-
شناسایی و مطالعه رقبا و برنامه های آینده آنها
-
تعیین نقاط قوت و ضعف رقبا
-
مطالعه تواناییها و ضعفهای سازمان خودی
-
شناسایی فرصتها و چشم انداز های امید بخش برای شرکت
-
شناسایی تهدیدات و مخاطرات محیطی برای شرکت
-
مطالعه شرایط محیطی فروش و تجزیه و تحلیل (Swot) برای