marketing,branding,sales,negotiation

برنامه استراتژیک فرش

برنامه استراتژیک فرش دستباف موضوع این مقاله است. متاسفانه با وجود برند ارزشمند فرش دستباف ایرانی هنوز موفق به بهره وری مناسب و درست از آن نشده ایم. امروز دنیا فرش دستباف ایرانی را به خوبی می شناسد و می داند که دارای قدمت بسیار زیادی است.

مردم دنیا از دوران صفویه فرش دستباف ایرانی را می شناسند ؛ زیرا این برند برجسته و ارزشمند جزء هدایای نفیس دربار و درباریان به سفیران کشورهای خارجی مثل عثمانی بوده است ، همچنین در دوران های بعدی پادشاهی ایران از این رویه پیروی شد و عامل شناخت آن به جهانیان گردید ، به همین دلیل در بسیاری از موزه های معروف و مهم و قدیمی دنیا فرش دستباف ایرانی همانند جواهرات می درخشد. و همین جاست که برنامه استراتژیک فرش دستباف مهم می شود.برنامه استراتژیک فرش دستباف - نمایشگاه فرش

اما امروزه فرش دستباف ایرانی به دلیل تغییرات فرهنگی مردم دنیا و استفاده از موکت ، کف پوش ، پارکت و … رقبای بسیار زیادی دارد و همانطور که می دانید تمامی سازندگان متریال های جدید دارای تیم بازاریابی و فروش و برناه ریزی هستند اما فرش دستباف ایرانی در این مورد ، ضعف بسیار زیادی دارد و در کلیه مراحل تولید و صادرات از یک روش سنتی استفاده می کند که سد بزرگی بر سر راه رشد و توسعه این صنعت می باشد.

دلیل رکود آن بجای رشد و توسعه شده است. همچنین به دلیل اینکه رنگ و طرح این محصول ارزنده و فاخر به راحتی قابل کپی است رقبا با استفاده از طرح های کپی و مواد اولیه ارزان و کم کیفیت توانسته اند جایگاه مناسبی در بازار برای خود ایجاد نمایند ، لازم به ذکر است که در چند سال گذشته به دلیل تحریم های سیاسی و اقتصادی و رشد بی رویه نرخ تورم و گرانی مواد اولیه و بالا رفتن دستمزد بافندگان و عدم حمایت دولت و نداشتن برنامه مناسب استراتژی ، این صنعت دچار گوشه نشینی شده است.

بنابراین برای بازگردانی این صنعت ( فرش دستباف ایرانی ) به عرصه جهانی نیاز به یک برنامه استراتژیک فرش دستباف با قابلیت اجرای بالا می باشد و در اولین گام نیاز به برنامه های مشتری مداری ویژه در سطح گسترده ای داریم و در مراحل بعدی این برنامه استراتژیک باید به سه مقوله کیفیت ، خدمات و قیمت برای ورود به بازار رقابتی توجه ویژه ای داشته باشد زیرا رقبای ما با سرمایه گذاری بر روی این سه مقوله و استفاده از نقاط ضعف ما به نتایج بسیار خوبی رسیده اند.

برای برنامه استراتژیک فرش دستباف همانطور که می دانید فرش دستباف ایرانی هم سرمایه است و هم هنر ؛ بنابراین تولید کنندگان آن باید جهت بازاریابی و فروش آن برنامه ریزی و زیرساخت های لازم را ایجاد نمایند. در عرصه فرش دستباف ایرانی نداشتن برنامه بازاریابی و زیرساخت های لازم بزرگ ترین نقطه ضعف تولید کنندگان این صنعت به حساب می آید، نیاز است که آن ها مهارت های لازم جهت بازاریابی و فروش و برنامه ریزی و تدوین استراتژی و برندسازی را در اولین فرصت آموزش ببینند ، زیرا در کالاهایی که سرمایه محسوب می شوند بازاریابی و گرفتن سفارش یکی از مراحل مهم روند فروش می باشد که کشور ما در عرصه فرش دستباف در این زمینه بسیار ضعیف است.

لزوم تدوین برنامه استراتژیک فرش دستباف

در پایان برای برنامه استراتژیک فرش دستباف ، نیاز است تولید کنندگان صنعت فرش دستباف ایرانی در زمینه های ایجاد وجه تمایز با رقبا، ایجاد تغییرات در طراحی و رنگ بندی ها ، افزایش میزان کیفیت محصول و افزایش میزان کیفیت خدمات و …. تغییرات بسیار زیادی اعمال نمایند. چنانچه می خواهیم در عرصه تولید و صادرات فرش دستباف ایرانی موفق باشیم باید در کلیه رویه های این صنعت بومی تغییرات بسیار اساسی و پایه ای ایجاد نماییم و ماموریت و برنامه استراتژی و اهداف را به صورت شفاف و واضح مشخص کنیم و برای رسیدن به این مهم آموزش های لازم را ببینم و سرمایه گذاری و برنامه ریزی های لازم را به صورت چند جانبه انجام دهیم ، در غیر این صورت نمی توانیم از شرایط بد فعلی عبور کنیم و به درجات پایین ترین در عرصه رقابتی این صنعت نزول خواهیم کرد.

 

carpet marketing

مطالب مرتبط
اشتباهات تحقیقات بازاریابی
مدیر استراتژی و تحقیقات شرکت دنون نوتریشیا هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسب‌وکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو ...
ادامه ی مطلب
ما را در صفحه اینستاگرام کانال تلگرام و شبکه ها و کانال های داخلی دنبال کنید.http://negotiationschool.irhttp://inegotiate.irصفحه اینستاگرام آکادمی مذاکره ایرانhttp://instagram.com/negotiation_academyآکادمی مذاکره ایران در تلگرامhttps://t.me/negotiationacademyآکادمی مذاکره ایران در ایتاeitaa.com/negotiationacademyآکادمی مذاکره ایران ...
ادامه ی مطلب
برندسازی لوازم یدکی خودرو
برند سازی در صنعت خودرو سازی
برند سازی ایرانی- ملی ؛نیاز صنعت خودرو سازی است   بر اساس بند اول اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای اوامر مورخ ۱۵/۱/۱۳۷۷ مقام معظم رهبری ...
ادامه ی مطلب
کانال های آموزش و مشاور دکتر بازاریابی مشاور بازاریابی ✅آکادمی فروش مدرسه فروش ایران دکتر فروشhttps://saleschool.blog.ir/سلام و درود بر شما همراهان گرامی.با تشکر از شما که بیش از یک دهه ...
ادامه ی مطلب
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
دوره های کاربردی اجرایی بازاریابی کنترل کیفیت و مشتری مداری خدمات پس از فروش اصول، مبانی، مفاهیم، کاربردها، تکنیک ها، روش ها، سیستم ها به صورت کاربردی اجرایی مخاطبان دوره:  فروشندگان، دانشجویان و اساتید، مدیران ...
ادامه ی مطلب
brain مهندسی ذهن و ان ال پی در بازاریابی تبلیغات و ارتباطات NLP
مهندسی ذهن و ان ال پی در بازاریابی تبلیغات و ارتباطات تالیف و ترجمه: دکتر احمد روستا و مهندس علی خویه   مجموعه شماره (4) از کتاب های کوچک «چگونه تبلیغ کنیم» کتابی برای پیشبرد و ...
ادامه ی مطلب
جایگاه و نقش مهندسی فروش در نظام بازاریابی املاک،ساختمان و مسکن
استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت ملک ساختمان و مسکن استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریتبر قیمت ملک ساختمان و مسکن برچسب‌ها: استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت ملک ...
ادامه ی مطلب
دوره ی مدیریت زنجیره تامین ::مدیریت فروش مویرگی ::فروش مویرگی :: مزایای توزیع مویرگی : :: همایش فروش مویرگی :: مدیریت منطقه فروش و ویزیت :: اجرایی مهندسی فروش sales engineering :: /تعریف توزیع و پخش مویرگی ::مشتری شناسی، مشتری سازی در ...
ادامه ی مطلب
برند، تبلیغات و مذاکره	crm٬ Marketing consulting academy٬ tourism marketing٬ آزانس های مسافرتی٬ آموزش بازاریابی٬ آموزش مدیریت٬ آنالیز فروش و بازاریابی٬ آکادمی بازاریابی و فروش٬ آکادمی مشاوره بازاریابی٬ اتاق تحقیقات بازاریابی٬ ارتباط با مشتری٬ افزایش فروش٬ انجمن تحیقیقات بازاریابی٬ انجمن علمی تحقیقات بازاریابی٬ انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی٬ بازاریابی٬ بازاریابی hotel٬ بازاریابی تلفنی Telemarketing٬ بازاریابی تورهای مسافرتی٬ بازاریابی توریستی tourism marketing٬ بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی٬ بازاریابی خلاق٬ بازاریابی هتل٬ بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+٬ بازاریابی و فروش برج های تهران٬ بازاریابی گردشگری٬ برندسازی در هتل٬ تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی٬ تحقیقات بازاریابی اجرایی٬ تحقیقات بازاریابی حرفه ای٬ تحقیقات بازاریابی کیفی٬ تشخیص بیماری های بازاریابی٬ تکنیک های فروش٬ جذب مشتری٬ راه های افزایش فروش٬ روانشناسی ارتباط با مشتری٬ روانشناسی فروش٬ روشهای تحقیق بازاریابی٬ فروش تور های توریستی٬ مدرس بازاریابی٬ مدرس بازاریابی و فروش٬ مشاور افزایش فروش٬ مشاور برند و برندسازی٬ مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش٬ مشاور رسانه های تبلیغاتی٬ مشاور مدیریت بازاریابی
بازاریابی هتلداری و توریسم در صنعت هتل داری ،بازاریابی و فروش اغلب در یک مقوله قرار می گیرند و جای تعجب نیست که دپارتمان فروش بعنوان یکی از قسمتهای مشهود در ...
ادامه ی مطلب
مدرسه ی فروش ایرانمقوله فروش همواره به عنوان دغدغه اصلی همه بنگاه ها بوده است و با شدت یافتن رقابت در صنایع مختلف اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است. این ...
ادامه ی مطلب
اشتباهات تحقیقات بازاریابی
سلام و درود بر شما همراهان گرامی.با تشکر
برندسازی در صنعت خودرو
ازاریابی کنترل کیفیت و مشتری مداری
مهندسی ذهن و ان ال پی در
جایگاه و نقش مهندسی فروش در نظام بازاریابی
ترفندها و تکنیک های بازاریابی هتل داری و
مدرسه ی فروش ایران

پاسخ بدید