marketing,branding,sales,negotiation

نمونه ای از یک سرمایه گذاری ارزنده و مهندسی فروش موفق

Case Example 2: The Worthwhile Investment

سرمایه گذاری ارزنده

شرکتها بسیاری هستند که محصولات خود را هم به جهت آموزش و هم اطلاع رسانی به مشتریان به نمایش میگذارند. شرکتهای عظیم با خطوط تولید گسترده، متناوبا محصولات خود را در طول سال در کشوذ به نمایش می گذارند. در مثال زیر، تکنیک بازاریابی در مورد یک شرکت بزرگ و هتل زنجیره ای مورد بررسی قرار می گیرد. این نمونه با مرحله ای تحت عنوان ” کسب علم و دانش” آغاز میشود. شرکتی بزرگ درهردوره اقدام به برگزاری جلسات آموزشی/نمایشی خود در یک هتل  می کرد.  برگزاری چنین جلساتی  اقدامی مهم بود که سالانه صدها هزار دلار هزینه برای شرکت در بر داشت. در یکی از جلساتی که بعداز فروش برگزار می شد، مدیر شرکت کامپیوتری درمورد امکانات محل برگزاری جلسات، ناراحتی خود را ابراز کرد. مدیر اجرایی هتل نیز توضیحاتی را در خصوص این شکایات خواستار شد. مدیر شرکت نیز چنین پاسخ داد:” خب، بخش اعظم این مشکلات به مسائل فنی مربوط می شود. سالن برگزاری جلسه به اندارۀ کافی پریز برق ندارد و سقفها نیز آنچنان که باید بلند نیستند. از طرفی، تهویۀ مناسب هم وجود ندارد. ما به اقتضای شرایط کاری با سیم های رابط و برق زیادی سرو کار داریم که همین مسئله باعث می شود که گرمای محیط بیش از حد بالا برود وهمین برای ما مسئله ساز است. مدیر اجرایی هتل میدانست که این شرکت یکی از4 یا 5 شرکتی است که جلسات این چنینی برگزار میکنند.و از این مسئله نیز آگاه بود که برگزاری این جلسات حدود 5 میلیون دلار در سال برای شرکت هزینه در بر دارد. از طرفی ،افزودن یک سالن اجتماعات جدید در برنامه هتل قرار داشت و قرار بر این بود که شعبات دیگر این هتل نیز به زودی در مرکز و غرب کشور احداث شود. مدیر اجرایی از مدیر شرکت در مورد تمایل به برگزاری یک جلسه با مسئول هتل و مطرح کردن نیازهایشان سوال کرد. این جلسه برگزار شد و مشخص شد برای اینکه جلسات شرکت به بهترین نحو ممکن برگزار شوند، به سیستم تهویه مطبوع، کلیدهای و خروجیهای برق و سقفهای بلندتر نیاز است. مسئول هتل به مدیر شرکت گفت که تمامی این نیازها، با افزایش قابل توجهی در هزینه، در ساختمانهای جدید هتل لحاظ خواهند شد. شرکت نیز متعهد شد که تمام جلسات خود را در این هتل برگزار کند و یک قرارداد 5 ساله نیز با همین مضمون با هتل منعقد کرد. این هتل، همچنین، قراردادهای دیگری نیز با سایر شرکتها که فعالیتها و نیازهای مشابه داشتند منعقد کرد. نتیجه اینکه، این تصمیم، در نهایت 15 میلیون دلارافزون بر سرمایه ای که هتل برای ساخت بنای جدید به آن نیاز داشت، سود نصیب هتل کرد.

ترجمه ازکتاب Marketing your business

گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas

علی خویه        khooyeh@gmail.com              09122991608

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش – بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و …….

مطالب مرتبط
تکنیک های برند سازی، توسعه و تقویت برند در صنعت خودرو های داخلی و خارجی
علی خویه مشاور برند و بازاریابی ساخت ، توسعه و تقویت برند مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش  ارائه ...
ادامه ی مطلب
نکته های حقوقی برای موجر و مستاجر
نکته های حقوقی برای موجر و مستاجر"اجاره" واژه رايج و پر كاربردي است كه همه ما كم و بيش درباره اش مي شنويد و بيشتر افراد با معني و مفهوم ...
ادامه ی مطلب
آموزش بازاریابی آموزش مدیریت اجرا ارتقا فروش افزایش فروش بازاریابی بازاریابی بهداشت و سلامت بازاریابی در صنایع پزشکی بهداشتی بازاریابی سلامت بازاریابی صنایع پزشکی بازاریابی پزشکی برنامه ریزی برند برندسازی برندسازی عملی برندینگ تالیف و ترجمه تبلیغات تجزیه تحلیل تشخیص بیماری های بازاریابی تکنیک تکنیک ها تکنیکهای برندسازی دکتری بازاریابی و فروش راه های افزایش فروش راهکارهای پیشبرد روانشناسی ارتباط با مشتری روانشناسی فروش سبک ها شیوه اجرا علی خویه فروش فروش مویرگی،شرکت های پخش و توزیع، بازاریابی مویرگی فروش مویرگی، پخش مویرگی، بازاریابی مویرگی فروشگاه مجری پروژه های بازاریابی مدرس بازاریابی مدیریت مشاور مشاور بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشتری سازی کتاب کتاب مدیریت نام و نشان تجاری مهندسی برند ، سبک ها و تکنیکهای برندسازی کتاب های بازاریابی
بازاریابی سایه‌ای Shadow Marketing : بازاریابی غیرمنتظره و خارج از کنترل بخش بازاریابی سازمان بازاریابی خریدار Shopper Marketing : فهمیدن اینکه خریدار چگونه و از چه کانال و شیوه‌هایی خرید می‌کند بازاریابی اجتماعی ...
ادامه ی مطلب
مدیریت استراتژیک تبلیغات
مدیریت استراتژیک تبلیغات   تالیف و ترجمه: دكتر احمد روستا و مهندس علي خويه 1387       تقدیم به جامعه تبلیغات و بازاریابی و تمامی تاثیرگزاران فکری و علمی مان                 استراتژی میدان­یابی می کند ،اما وظیفه مجری است که میدان­داری ...
ادامه ی مطلب
علی خویه، مشاور برندینگ “ساخت ، توسعه و تقویت برند”
          علی خویه، مشاور برندینگ، متخصص در ساخت ، توسعه و تقویت برند   مدیریت و توسعه ی برند ایجاد و تقویت برند حفظ و توسعه ی برند جذب و نگه داشت منابع انسانی و مشتریان کاهش هزینه ...
ادامه ی مطلب
برند، تبلیغات و مذاکره	crm٬ Marketing consulting academy٬ tourism marketing٬ آزانس های مسافرتی٬ آموزش بازاریابی٬ آموزش مدیریت٬ آنالیز فروش و بازاریابی٬ آکادمی بازاریابی و فروش٬ آکادمی مشاوره بازاریابی٬ اتاق تحقیقات بازاریابی٬ ارتباط با مشتری٬ افزایش فروش٬ انجمن تحیقیقات بازاریابی٬ انجمن علمی تحقیقات بازاریابی٬ انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی٬ بازاریابی٬ بازاریابی hotel٬ بازاریابی تلفنی Telemarketing٬ بازاریابی تورهای مسافرتی٬ بازاریابی توریستی tourism marketing٬ بازاریابی تک به تک و ضرورت آن در بازار رقابتی٬ بازاریابی خلاق٬ بازاریابی هتل٬ بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+٬ بازاریابی و فروش برج های تهران٬ بازاریابی گردشگری٬ برندسازی در هتل٬ تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی٬ تحقیقات بازاریابی اجرایی٬ تحقیقات بازاریابی حرفه ای٬ تحقیقات بازاریابی کیفی٬ تشخیص بیماری های بازاریابی٬ تکنیک های فروش٬ جذب مشتری٬ راه های افزایش فروش٬ روانشناسی ارتباط با مشتری٬ روانشناسی فروش٬ روشهای تحقیق بازاریابی٬ فروش تور های توریستی٬ مدرس بازاریابی٬ مدرس بازاریابی و فروش٬ مشاور افزایش فروش٬ مشاور برند و برندسازی٬ مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش٬ مشاور رسانه های تبلیغاتی٬ مشاور مدیریت بازاریابی
بازاریابی هتلداری و توریسم در صنعت هتل داری ،بازاریابی و فروش اغلب در یک مقوله قرار می گیرند و جای تعجب نیست که دپارتمان فروش بعنوان یکی از قسمتهای مشهود در ...
ادامه ی مطلب
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
به نام او که همه هستی از اوست کتاب خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش  و بازاریابی تجزیه تحلیل، برنامه ریزی ...
ادامه ی مطلب
اشتباهات تحقیقات بازاریابی
مدیر استراتژی و تحقیقات شرکت دنون نوتریشیا هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسب‌وکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو ...
ادامه ی مطلب
تکنیک های برند سازی، توسعه و تقویت برند
نکته های حقوقی برای موجر و مستاجر
انواع بازاریابی
پخش و توزیع مویرگی چای و نسکافه و
مدیریت استراتژیک تبلیغات
علی خویه، مشاور برندینگ “ساخت ، توسعه و
ترفندها و تکنیک های بازاریابی هتل داری و
خدمات پس از فروش
پخش مویرگی محصولات ماست ، دوغ و کشک
اشتباهات تحقیقات بازاریابی