موانع فروش

موانع فروش مثبت
وجود قلمرو حکومتی بین افراد به این معنی که هر یک از افراد و گروه ها حیطه کاری خود را به منزله ی قلمرو امپراتوری شخصی خود تلقی نماید و مانع پیگیری و اجرای ایده های نو سایرین گردد.
1- عدم تشویق و حمایت از پیشتازان و حامیان نوآوری
2- نپذیرفتن ریسک شکست و اشتباه های کارکنان به عنوان مسئله ی اجتناب ناپذیر در پروسه ی نوآوری
3- دسترسی نداشتن به منابع امکانات و تجهیزات
4- نداشتن وقت آزاد برای فکر کردن درباره ایده ی نو
5- دست به دست گرداندن پیشنهادها و ایده های نو برای اخذ تایید
6- پاسخ ندادن سریع به ایده ها و پیشنهاد های جدید و فقدان سیستم پیشنهادهاای بی نام
7- عدم اطمینان از سرقت ایده ها
8-عدم آگاهی از معیارهای ادذیابی ایده های نو
9- ناآگاهی کارکنان نسبت به توقع و اانتظار مدیریت از خلاقیت تک تک افراد
10- انزوای مدیریت ارشد
11- دسترسی نداشتن به اطلاعات موثق شفاف مرتبط و به موقع
12- ساختارر مکانیکی
13- افق زمانی کوتاه مدت برای سودآوری
14- فقدان سیستم پاداش و پیشنهاد های اثر بخش و سریع
15-تعارض تنش و نارضایتی کارکنان
16- ارتباط نداشتن و همکاری نکردن واحد تحقیق و توسعه با مشتری و تحقیقات بالاتر
17-دلگرمی زیاد از حد مدیریت
18- اعتقاد به اینکه نوآوری به راحتی بدست می آید
19- مبارزات و سیاست بازی های سازمانی
20- اطلاعات بیش از حد
21- فقدان دورنمای مشترک نسبت به نوآوری

علی خویه
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *