دوره های آموزشی مذاکره
[panel anim=”tada” ]
کارگاه و کلاس اصول و فنون مذاکرات اثربخش و ارتباطات اثربخش در شرکت شما
[/panel]
[panel anim=”tada” ]
مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره توسط استاد علی خویه 09122991608
[/panel]
1- برگزاری بیش از 50 ساعت در ماه و بیش از 30000 نفر ساعت دوره اصول و فنون مذاکره در دانشگاه های موسسات و بنگاه های اقتصادی خصوصی دولتی ملی و بین المللی از سال 1385 تا کنون
2- دوره اصول و فنون مذاکرات در سطح ایران برای شرکت توف نورد، پیشگامان و …. از سال 1388 تا کنون
3- کارگاه کاربردی اصول و فنون مذاکره برای کارکنان شرکت سایپا، ایران خودرو، مدیران خودرو، کرمان خودرو و …- استاد علی خویه – سال 90
4- دوره اصول و فنون مذاکره فروش برای کارکنان شرکت به پخش 1389 استاد علی خویه
5- کارگاه فنون مذاکره اثربخش برای کارکنان بانک کشاورزی 1390 استاد علی خویه
6- دوره بلند مدت اصول و فنون مذاکره برای کارکنان کانون های تبلیغات 1391 استاد علی خویه
7- کارگاه اصول و فنون مذاکره حرفه ای برای مدیران مطبوعات 1391 استاد علی خویه
8- کارگاه تاکتیک های مذاکره ویژه مدیران شرکت دیده بان گستر 1387 استاد علی خویه
9- کارگاه تکنیک های مذاکره حرفه ای در یزد استاد علی خویه
10- کارگاه کاربردی اجرایی اصول و فنون مذاکرات حرفه ای و اثربخش در استان ها و شهرهای یزد کرمان اصفهان قم تبریز ارومیه اهواز زاهدان ساری رشت کرج بوشهر و …. استاد علی خویه
11- برگزاری دوره کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکره نوین برای کارکنان بانک های مختلف د رسطح ایران استاد علی خویه
12- دوره اصول و فنون مذاکره حرفه ای ویژه کارکنان رسالت 1392 استاد علی خویه
13- مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات شرکت توف نورد آلمان استاد علی خویه
14- دوره اصول و فنون مذاکرات د ر نمایشگاه های بین المللی 1387 استاد علی خویه
15- دوره اصول و فنون مذاکرات حرفه ای برای کارکنان وزارت کشاورزی 1390 استاد علی خویه
16- دوره اصول و فنون مذاکرات در فروش مستقیم ویژه فروشندگان و سرپرستان فروش شرکت های گلرنگ، کاله، البرز، هجرت، داروپخش، پگاه، به پخش، سراسری، گلپخش، بیک، ایسودا، ایدین، مینو قاسم ایران، و …. از سال 1386 تا کنون استاد علی خویه
17- کارگاه اصول و فنون مذاکره در بازاریابی خدمات ویژه مدیران شعب بانک ملت از سال 1389 تا 1391 استاد علی خویه
[panel anim=”tada” ]
تکنیک ها ی مذاکره، بازاریابی و فروش تلفنی
[/panel]
سرفـصل های اصلی این دوره آموزشی
ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی
مفهوم ارتباطات، پاسخگویی،مذاکره و بازاریابی تلفنی
اصول استفاده از تلفن در بازاریابی، مذاکره، ارتباطات و فروش
اصول بازاریابی و مذاکره تلفنیارتقای بینش و نگرش
مدیریت تلفن
نگرش و بینش بازاریابی تلفنی
تفکر و بینش استفاده از تلفن در بازاریابی
بینش و نگرش ارتباطات مذاکره و فروش تلفنی
ارتقای مهارت و فن تکنیکی
مهارت پاسخگویی به تلفن
مهارت مدیریت تلفن
تکنیک گرفتن اطلاعات
تکنیک پاسخگویی به تلفن
تکنیک کار با تلفن
تکنیک سفارش گیری تلفنی
تکنیک مذاکره تلفنی
تکنیک درخواست تلفنی
تکنیک مدیریت زمان در بازاریابی تلفنی
تکنیک ارائه مؤثر تلفنی
تکنیک های رفتاری در بازاریابی تلفنی
تکنیک کار با تلفن ثابت در فروش و بازاریابی
تکنیک تهیه چک لیست های بازاریابی تلفنی
زبان بدن در بازاریابی تلفنی
تکنیک تعامل با مشتریان در فروش و بازاریابی تلفنی (صدور دستور، پاسخ به نظرات، درخواستها و اعتراضات ،گزارش دهی، دستورپذیری، ارائه ایده، نظر و پیشنهاد)
مخـاطبین و مدت دوره
مدت دوره:
16 ساعت ( دو روزه)
رزومـه مدرس
مشخصات فردی و سوابق تحصیلی و کاری
مهندس علی خویه
سخنران و مدرس دانشگاه، مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، برند، فروش و تبلیغات
مولف و مترجم بیش از 12 عنوان کتاب تخصصی، مرجع و کاربردی در زمینه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی، برند، فروش و تبلیغات و تالیف، ترجمه و چاپ بیش از صد ها عنوان مقاله تخصصی( دو کتاب از کتاب های مورد نظر به عنوان منبع تدریس در دانشگاه های ایران معرفی و مورد استفاده می باشد)
مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما و عضو هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغات و بازاریابی
ارایه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی کاربردی و اجرایی، ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی و انجام بیش از صدها پروژه تحقیقاتی و اجرایی در سازمانها، شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی در سراسر ایران و خارج از ایران در زمینه تخصصی بازاریابی، مدیریت، فروش، تبلیغات و برند
سخنرانی در بیش از صدها سمینار ملی و بین المللی و سخنران برتر بیش از ده ها سمینار مختلف
دارای بیش از 16سال سابقه اجرایی در بخش های تولیدی، خدماتی، صنعتی و بازرگانی در سمت های ویزیتوری، فروشندگی، بازاریابی، معاونت و مدیر بازرگانی، مدیر فروش و مدیر اجرایی و مدیر تحقیق و توسعه، مدیرعامل و عضو هیات مدیره در شرکت های مختلف و دارای سابقه ی همکاریهای مختلف تخصصی با برندهای معتبر ملی و بین المللی
عضو انجمن های ملی و بین المللی همچون انجمن صنفی تبلیغات ایران، انجمن نویسندگان ایران، سخنرانان حرفه ای، عضو 1to1media، عضو WARC، عضو DSEI، عضو ESOMAR، انجمن روابط عمومی ایران، انجمن تبلیغات و بازاریابی دانشگاه تهران و…
مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، فروش و تبلیغات ارتباطات خلاقیت
مهمان و کارشناس برنامه های اقتصادی صدا و سیما
تدوین و اجرای بیش از ده ها برنامه و کمپین بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات و خلاقیت
تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات برای اولین بار در تبلیغات
سخنرانی و ارایه سمینارهای مختلف و مرتبط با بازاریابی فروش و تبلیغات و ارتباطات و خلاقیت
عضور هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی مانند مهندسی تبلیغات، دانش تبلیغات، مدیریت بازاریابی و تبلیغات و ….
ثبت دو اختراع
مشاور بازاریابی و تبلیغات شرکت های معتبر ایرانی و خارجی
تولید کننده و مجری نرم افزارهای آموزشی در حوزه بازاریابی فروش ارتباطات تبلیغات خلاقیت
برخی از شرکت ها و برندهای افتخار مشاوره تحقیق آموزش و امور اجرایی با آنها:
گروه صنعتی مپنا، گلستان، هیوندای، آلفا رومئو، بیگ بیر، ایستک، ….نوکیا- سامسونگ- کاله- پگاه- البرزدارو- همراه اول- سونی- سبحان دارو، دادانشگاه آزاد- دانشگاه تربیت مدرس- دانشکده کارآفرینی- سازمان فنی و حرفه ای- شرکت پاکنام- هیوندای- هیتاچی- بانک ملت – بانک تجارت -بانک صادرات – بانک پاسارگاد- سونی اریکسون- بیمه البرز- بیمه دانا- تولید دارو-نازبو-پرمیت- بیمه پاسارگاد- به پخش، بستنی میهن- پخش هجرت- پخش سراسری- روزنامه های همشهری ایران دنیای اقتصاد – مجله های مدیریت بازاریابی تدبیر گزیده مدیریت تبلیغات مهندسی تبلیغات – شهرداری مناطق مختلف- مراکز کارآفرینی- جهان الکترونیک- ان بی ای- مهنام- تولی پرس- دانشگاه مازندران سمنان یزد و….- فرش مشهد – مرکز توسعه کارآفرینی – پرشیا مدیا- ایران خودرو- سایپا- بهمن- ال جی مادیران و….. هواپیمایی آسمان ایران ایر و … دانشگاه های سراسر ایران- پتروشیمی اراک- گل گهر- ذوب آهن اصفهان- پرژک- مینو-
مذاکره, بازاریابی و فروش تلفنی, تکنیک ها ی مذاکره [ مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات ]
[panel anim=”tada” ]
محتوای دوره اصول و فنون مذاکرات اثربخش
تکنیک ها تاکتیک ها اصول و فنون مذاکره حرفه ای و اثربخش
محتوای دوره اصول و فنون مذاکرات اثربخش
[/panel]
محتوای دوره اصول و فنون مذاکرات اثربخش
1 تعریف مذاکره و انواع آن اصول علمی و عملی مذاکره
علل لزوم یادگیری و مهارت در علم، فن و هنر مذاکره
روشهای مختلف مذاکره
انواع مذاکره 2 ساعت
2 محیط مذاکره
فرایند مذاکره حرفه ای 2 ساعت
3 مذاکرات به روش سنتی
مذاکرات مبتنی بر موضع گیری
مذاکره نرم و ملایم
مذاکره سخت و تهاجمی 2 ساعت
4 مذاکرات به روش علمی پیشرفته :
ارکان مذاکره علمی
جهتگیری مذاکرات علمی 2 ساعت
5 عناصر اصلی روی میز مذاکره
تدابیر اضا کننده نیازها و خواستهها
تدابیر متوقف کننده نیازها و خواستهها 2 ساعت
6 روانشناسی مذاکره
رفتار شناسی در مذاکره 2 ساعت
7 زبان بدن 2 ساعت
8 اصول ارتباطات حرفه ای در مذاکره
تاکتیکهای مذاکره 2 ساعت
9 حمله و تهاجی
گریز و مدارا
آگاهی دادن به طرف مذاکره
بازگشودن طرف مذاکره 2 ساعت
10 شیوه های برخورد در مذاکرات سخت
شناخت مذاکره کنندگان 2 ساعت
رزومه استاد
علی خویه
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی
مولف و مترجم 7 عنوان کتاب تخصصی در حوزه بازاریابی فروش تبلیغات ارتباطات
بیش از 16 سال تجربه اجرایی د رسمت های مختلف تخصصی
عضو انجمن تحقیقات بازار اروپا
عضو انجمن وان تو وان آمریکا
مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا وسیما
عضو هیات تحریریه نشریات مختلف
آکادمی مذاکره ایران
آموزش اصول و فنون مذاکره در محل کار شما برای شرکت شما
مدرس: علی خویه
khooyeh@gmail.com
سخنران و مدرس اصول و فنون مذاکره حرفه ای، اصول و فنون مذاکرات تجاری بین المللی بازرگانی فروش بازاریابی، برگزار کننده بیش از 160 کلاس اصول و فنون مذاکرات در سازمان ها شرکت ها موسسات ملی و بین المللی، مولف و مترجم 11 عنوان کتاب تخصصی و مدرس دانشگاه در حوزه مدیریت،بازاریابی، فروش، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت و مذاکره برگزاری بیش از 350000 نفر ساعت کلاس ها، دوره ها و کارگاه های آموزشی کابردی و اجرایی، ….
[panel anim=”tada” ]
کارگاه آموزش مذاکره ، کلاس مذاکره، تکنیک های مذاکره، روش های مذاکره درست
[/panel]
روز اول کارگاه
مجری |
زمان |
ساعت |
موضوع |
افتتاحیه کارگاه و بیان اهداف |
20 دقیقه |
||
معارفه و انجام پیش آزمون |
30 دقیقه |
– |
|
مروری بر اصول جلب حمایت همه جانبه |
30 دقیقه |
||
اصول مذاکره و آمادگی برای انجام آن |
40 دقیقه |
||
استراحت و پذیرایی |
20 دقیقه |
– |
|
انجام کار گروهی 1 |
60 دقیقه |
شرکت کنندگان |
|
ارائه نتایج کار گروهی 1 |
40 دقیقه |
دبیران گروه ها |
|
ناهار و نماز |
60 دقیقه |
– |
|
مهارت های انجام یک مذاکره اثربخش |
40 دقیقه |
||
انجام کار گروهی 2 |
60 دقیقه |
شرکت کنندگان |
|
ارائه نتایج کار گروهی 2 |
40 دقیقه |
دبیران گروه ها |
|
جمع بندی مطالب روز اول کارگاه |
10 دقیقه |
روز دوم کارگاه
مجری |
زمان |
ساعت |
موضوع |
مروری بر مطالب روز اول |
10 دقیقه |
– |
|
اصول چانه زنی و کسب آمادگی برای انجام آن |
40 دقیقه |
||
انجام کار گروهی 3 |
60 دقیقه |
شرکت کنندگان |
|
ارائه نتایج کار گروهی3 |
40 دقیقه |
دبیران گروه ها |
|
استراحت و پذیرایی |
20 دقیقه |
– |
|
اجرای تکنیک چانه زنی اثربخش |
40 دقیقه |
||
ناهار و نماز |
60 دقیقه |
– |
|
کار گروهی 4 |
60 دقیقه |
شرکت کنندگان |
|
ارائه نتایج کار گروهی 4 |
40 دقیقه |
دبیران گروه ها |
|
مهارت های جلب حمایت رسانه ها |
40 دقیقه |
||
جمع بندی مطالب و ارزشیابی پایانی |
40 دقیقه |
– |
پرسش های پیش آزمون/ پس آزمون (Pretest/Posttest)
1- ویژگی اصلی مذاکره (Negotiation) چیست؟
الف- رسیدن به توافقی که در آن منافع دو طرف حاصل شود
ب- تبادل اطلاعات مرتبط با موضوع برای اتخاذ تصمیم های مناسب
ج- قانع کردن طرف مقابل برای تغییر نظر خود و قبول نظر دیگری
د- آگاهی دو طرف از مواضع یکدیگر درباره موضوع
2- کدام شیوه مذاکره را در شرایطی که موقعیت برتری دارید انتخاب می کنید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
3- کدام شیوه مذاکره ویژه شرایطی است که قصد برقراری روابط مطلوب با طرف مذاکره دارید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
4- مهمترین اصل در مذاکره چیست؟
الف- کنترل عواطف و احساسات خود
ب- تحلیل طرف مذاکره و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها
ج- پرهیز از دادن امتیاز بدون گرفتن امتیاز متقابل
د- پرهیز از حدس زدن درباره نظرات و دیدگاه های طرف مذاکره
5- کدام مورد از جمله خطاهای رایج در مذاکره به شمار نمی رود؟
الف- تعیین اهداف مبهم و غیرشفاف
ب- آگاهی ناکافی از اهداف طرف مذاکره
ج- توجه ناکافی به علایق و نگرانی های طرف مذاکره
د- اختصاص زمان ناکافی برای مذاکره
6- مهارتی که با آن مذاکره کننده می تواند خود را در جایگاه طرف مقابل بگذارد و موقعیت را از نگاه او ببیند، مشکلات بالقوه در کدام حوزه را کاهش می دهد؟
الف- مشکلات حوزه درک
ب- مشکلات حوزه احساس
ج- مشکلات حوزه ارتباط
د- همه موارد
7- کانون اصلی تمرکز در چانه زنی (Lobbying) کدام است؟
الف- تاثیرگذاری بر شرکای برنامه برای همراه کردن آنان با موضوع
ب- تاثیرگذاری بر مخالفان و کاهش نیروی مخالف موضوع برنامه
ج- تاثیرگذاری بر تصمیم گیرندگان به ویژه قانونگزاران به نفع موضوع
د- برانگیختن اقشار جامعه برای اعلام نیازها و خواسته های خود
8- کدام از منابع قدرت در یک چانه زنی موثر به مشار نمی رود؟
الف- خبرگی و مهارت فرد یا سازمان عمل کننده
ب- نمایندگی گروه بزرگی از افراد اجتماع
ج- منابع در اختیار فرد یا سازمان عمل کننده
د- برانگیختگی جامعه در نتیجه برنامه های مختلف در رسانه های جمعی
9-توجه به محدودیت های زمانی و موقعیت تصمیم گیرندگان و تعیین موضوعاتی که باید در چانه زنی مورد بحث قرارگیرد و محورهایی که باید از دستور کار جلسه خارج شود، چه نام دارد؟
الف- تعیین محور چانه زنی
ب- تهیه پیش نویس
ج- چارچوب بندی موضوع
د- طراحی راهبرد ارتباطی با تصمیم گیرندگان
[panel anim=”tada” ]
کارگاه آموزشی کاربردی و اجرایی زبان بدن(Body Language)
[/panel]
سرفصلهای دوره
کارگاه آموزشی کاربردی و اجرایی
زبان بدن(Body Language)
مدرس : استاد علی خویه
www.khooyeh.ir
www.khooyeh.com
محتوای دوره :
اهمیت و ضرورت ارتباطات کلامی و غیر کلامی
نقش و اهمیت زبان بدن در زندگی روزمره و کسب و کار
علت به وجود آمدن زبان بدن
دلایل موفقیت انسان های موفق
مهارت های استفاده از زبان بدن در موفقیت
درک مبانی و آشنایی با فرهنگ واژگان زبان بدن
v قواعد خواندن دقیق زبان بدن
v قلمرو و آداب فاصله گذاری
v زبان بدن در فروش و بازاریابی
v آشنایی با حرکات و معانی مختلف دست ها و انگشتان
آشنایی با تعاریف و مبانی زبان بدن و رفتار های غیر کلامی
– مفهوم شیوه های مختلف دست دادن و اشاره های کف دست
– مفهوم واکنش ها و اشاره های دست و بازو
– مفهوم اشاره های دست روی صورت
– مفهوم شیوه های مختلف نشستن و قرارگرفتن پاها
انواع اشاره های سرو صورت
– ترتیب میز گفتگو و شیوه های مختلف نشستن
– زبان چهره و کلیدهای تشخیص دروغ
v نشانه ها و معانی بازو
v لبخندها و خنده ها
v نشانه های چشم
ارتباط چشمی و نقش آن در موفقیت ارتباطات
– موی سر و مفهوم اشکال مختلف آن
– مفهوم واکنش ها و رفتارهای کلی انسان
– مفهوم اشاره ها و واکنش های چشم
– اصول و تکنیکهای بازتابی در زبان بدن
v نشانه ها و معانی پاها
ارتباطات غیر کلامی
– علائم منفی زبان رفتار و بدن
– قواعد بهبود ارتباطات غیر کلامی
v نکات مربوط به نشستن (کجا بنشینم و چرا؟)
v تفاوت های فرهنگی و سوء تفاهم ها
v رازهای زبان بدن جذاب
اصول موفقیت زبان بدن
نمونه های موفق زبان بدن
همراه با نمایش فیلم و تحلیل زبان بدن تاجران و سیاستمداران موفق دنیا
مدرس : استاد علی خویه
09122991608
[panel anim=”tada” ]
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
[/panel]
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
هدف از دوره: ارتقا مهارت برخورد با مشتریان ناراضی و افزایش مهارت ارتباطات اثربخش با مشتریان ناراضی
سرفصل های دوره:
انواع مشتریان و شیوه های برخورد با آنها
انواع مشتریان و شیوه های جلب رضایت و ایجاد وفاداری در آنها
تکنیک های برخورد با مشتریان
تکنیک های جذب مشتریان بیشتر
تکنیک های ارتباطی در خدمات پس از فروشمهارت های برخورد با مشتریان در ارایه خدمات پس از فروش حین فروش و قبل از فروش
تکنیک های شناخت مشتریان
آسیب شناسی نارضایتی برخی از مشتریان
تکنیک های رضایت سازی مشتریان سخت
تکنیکهای وفادار سازی مشتریان
روشهای رضایت سنجی مشتریان
آسیب شناسی میزان رضایت مشتریان
تکنیک آسیب شناسی ارتباطات و روابط عمومی در خدمات پس از فروش
10 تکنیک ارتباطات خلاق با مشتریان
مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات خلاق
زبان بدن در ارتباطات و روابط عمومی خلاق (creative body lang)
اصل تصویر سازی ذهنی
اصل مدلسازی در برخورد با مشتریان
کارگاه کارگروهی
بررسی نمونه مطالعاتی و اجرایی کلوپ مشتریان یک شرکت
نمایش فیلم
مدرس: مهندس علی خویه
مدرس دانشگاه
مولف و مترجم 7 کتاب تخصصی در زمینه های بازاریابی مشتری مداری فروش و ارتباطات
عضو انجمن های ملی و بین المللی عضو انجمن تحقیقات بازار اروپا
مهمان و کارشناس برنامه های اقتصادی صدا و سیما
عضو هیات تحریریه نشریات تخصصی
بیش از 16 سال تجربه اجرایی در سمت های اجرایی
سخنران برتر در سمینار بین المللی بازاریابی و تبلیغات
مولف و مترجم کتاب پرفروش تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات بازاریابی و مهندسی فروش
و….
تدریس تخصصی اصول و فنون مذاکره ی اثربخش و ارتباط با مشتریان ، جذب مشتریان و افزایش فروش
علی خویه
09122991608
سخنران و مدرس اصول و فنون مذاکره حرفه ای، اصول و فنون مذاکرات تجاری بین المللی بازرگانی فروش بازاریابی، برگزار کننده بیش از 160 کلاس اصول و فنون مذاکرات در سازمان ها شرکت ها موسسات ملی و بین المللی، مولف و مترجم 11 عنوان کتاب تخصصی و مدرس دانشگاه در حوزه مدیریت،بازاریابی، فروش، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت و مذاکره برگزاری بیش از 350000 نفر ساعت کلاس ها، دوره ها و کارگاه های آموزشی کابردی و اجرایی، …. قرار است با کمک دانشجویان خود مطالب مختلفی در حوزه مذاکره در این وبلاگ ها برای استفاده علاقمندان به اشتراک بگذاریم www. www.alikhooyeh.blogfa.com گروه مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش – بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….
علی خویه
09122991608
khooyeh@gmail.com
آموزش مذاکره اصول و فنون مذاکره اصول و فنون مذاکرات اثربخش تکنیک های مذاکره کارگاه و کلاس اصول موفقیت در مذاکره سمینارها و کارگاه ها ارتباط با مشتریان دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره در سخنرانی اصول و فنون مذاکره بازرگانی مذاکره کلاس مذاکره اصول وفنون مذاکره در فروش بازاریابی و مشتری مداری اصول مذاکره حرفه ای زبان بدن در مذاکرات همایش ها مذاکرات اثربخش آموزش فروش آموزش بازاریابی مذاکره موفق زبان بدن(Body Language) آموزش زبان بدن کارگاه آموزشی فنون مذاکره موفقیت در مذاکرات شیوه ی برخورد با مشتریان ارتباطات اثربخش ارتباطات در مذاکره
[panel anim=”tada” ]
کارگاه آموزشی
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
[/panel]
[row][well anim=”rotateInUpRight” class=”float-image-section” ][tblock title=”مذاکره تلفنی،بازاریابی تلفنی، آموزش بازاریابی،مدرس فروش”/]
[aparat]http://www.aparat.com/v/mICEp[/aparat]
علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸ سخنران و مدرس اصول و فنون مذاکره حرفه ای، اصول و فنون مذاکرات تجاری بین المللی بازرگانی فروش بازاریابی، برگزار کننده بیش از ۱۶۰ کلاس اصول و فنون مذاکرات در سازمان ها شرکت ها موسسات ملی و بین المللی، مولف و مترجم ۱۱ عنوان کتاب تخصصی و مدرس دانشگاه در حوزه مدیریت،بازاریابی، فروش، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت و مذاکره برگزاری بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت کلاس ها، دوره ها و کارگاه های آموزشی
[button color=”btn-info” size=”btn-lg” link=”http://marketingdoctor.ir/?page_id=11″ target=”_blank” ]اطلاعات بیشتر[/button][/well][/row]
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
کارگاه آموزشی
تکنیکها و شیوههای برخورد با مشتریان ناراضی در کارکنان فروش و خدمات پس از فروش
هدف از دوره: ارتقا مهارت برخورد با مشتریان ناراضی و افزایش مهارت ارتباطات اثربخش با مشتریان ناراضی
سرفصل های دوره:
انواع مشتریان و شیوه های برخورد با آنها
انواع مشتریان و شیوه های جلب رضایت و ایجاد وفاداری در آنها
تکنیک های برخورد با مشتریان
تکنیک های جذب مشتریان بیشتر
تکنیک های ارتباطی در خدمات پس از فروشمهارت های برخورد با مشتریان در ارایه خدمات پس از فروش حین فروش و قبل از فروش
تکنیک های شناخت مشتریان
آسیب شناسی نارضایتی برخی از مشتریان
تکنیک های رضایت سازی مشتریان سخت
تکنیکهای وفادار سازی مشتریان
روشهای رضایت سنجی مشتریان
آسیب شناسی میزان رضایت مشتریان
تکنیک آسیب شناسی ارتباطات و روابط عمومی در خدمات پس از فروش
10 تکنیک ارتباطات خلاق با مشتریان
مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات خلاق
زبان بدن در ارتباطات و روابط عمومی خلاق (creative body lang)
اصل تصویر سازی ذهنی
اصل مدلسازی در برخورد با مشتریان
کارگاه کارگروهی
بررسی نمونه مطالعاتی و اجرایی کلوپ مشتریان یک شرکت
کلیات کارگاه آموزشی مذاکره و چانه زنی
مدرس: استاد علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت،ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و…. www.khooyeh.ir
09122991608
09372991608
مقدمه
تاثیرگذاری بر سیاستگزاران و تصمیم گیرندگان در حوزه ، با هدف ترغیب آنها به اصلاح سیاست های مرتبط با ، با جلب حمایت همه جانبه (Advocacy) میسر است. موفقیت این راهبرد نیازمند شناسایی و استفاده درست از رویکردها و فنون ارغیب کننده مناسب است. انتخاب رویکرد و تکنیک مناسب برای جلب حمایت همه جانبه، به ماهیت موضوع، منابع در اختیار برنامه ریزان و مخاطب اختصاصی دست اندرکاران بستگی دارد. از میان این فنون مذاکره (Negotiation) و چانه زنی (Lobbying) برجسته تر و پرکاربردتر از سایر موارد است و استفاده درست از آنها در برخورد با تصمیم گیرندگان و شرکای برنامه های نتایج ارزشمندی به دنبال دارد. در این بخش قصد داریم تا گروه هدف را با اصول علمی و عملی استفاده از دو تکنیک موثر مذاکره و چانه زنی آشنا کنیم تا با کسب مهارت های لازم برای استفاده از این تکنیک ها، از آنها در ایفای نقش حرفه ای خود استفاده نمایند.
اهداف رفتاری
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان بدون مراجعه به منابع آموزشی بتوانند:
- مراحل استفاده از راهبرد جلب حمایت همه جانبه در برنامه های را به خاطر آورند.
- مذاکره، چانه زنی و جلب حمایت رسانه ای را تعریف کنند.
- مراحل طراحی و اجرای مذاکره با گروه های دست اندرکار برنامه های را شرح دهند.
- مراحل طراحی و اجرای چانه زنی با گروه های دست اندرکار برنامه های را توضیح دهند.
- اصول استفاده از راهبرد جلب حمایت رسانه های جمعی را بیان کنند.
- نمونه ای از تکنیک مذاکره را برای یک موضوع خاص در کلاس اجرا کنند.
- نمونه ای از تکنیک چانه زنی را برای یک موضوع خاص در کلاس اجرا کنند.
گروه هدف کارگاه
گروه هدف اختصاصی در این برنامه آموزشی، کارشناسان مسئول واحدهای آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به عنوان افراد مرجع در برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند ولی با توجه به اهمیت نقش آموزش در فعالیت های سایر کارشناسان حوزه ، محتوای آن می تواند برای گروه های مختلف کارشناسی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به روش کارگاهی در ارائه این بخش، پیشنهاد می شود تعداد افراد شرکت کننده در کارگاه از 30 نفر تجاوز نکند تا امکان استفاده بهینه از مطالب ارائه شده فراهم گردد.
عناوین مورد بحث
- یادآوری اصول استفاده از راهبرد جلب حمایت همه جانبه
- تعریف و مقایسه مذاکره، چانه زنی و جلب حمایت رسانه ای
- اصول کار در مذاکره با گروه های دست اندرکار برنامه های
- اصول کار در چانه زنی با گروه های دست اندرکار برنامه های
- اصول کار با رسانه های جمعی
- 6. مدرس: استاد علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت،ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و…. www.khooyeh.ir
- 7. 09122991608
- 8. 09372991608
مدت کارگاه
کارگاه در دو روز متوالی برگزار می شود و شرکت کنندگان در هر روز حداقل هشت ساعت مفید در کارگاه حضور دارند. کارگاه متشکل از جلسات عمومی و کار گروهی است.
امکانات مورد نیاز برای اجرای برنامه
1- مکان کارگاه
- سالنی با ظرفیت 40 نفر، با میز U شکل، صندلی های راحت و تجهیزات صوتی مناسب
- فضای مناسب برای برگزاری جلسات کار گروهی مجزا از سالن اصلی دارای میز و صندلی و وایت برد
- پرده نمایش و اورهد، ویدئو پروژکتور و کامپیوتر، وایت برد و ماژیک وایت بورد
2- مواد مصرفی
- فولدر یا کلاسور حاوی چند برگه سفید A4، خودکار و بسته آموزشی کارگاه
- طلق شفاف و ماژیک آن ثبت نتایج کارهای گروهی
- پذیرایی متناسب با امکانات موجود
نحوه ارزیابی شرکت کنندگان
- ارزیابی ابتدایی شرکت کنندگان با استفاده از پیش آزمون طراحی شده
- ارزیابی مرحله ای با استفاده از پرسش های مرحله ای و سنجش میزان حضور فعال شرکت کنندگان
- ارزیابی پایانی شرکت کنندگان با استفاده از پس آزمون طراحی شده
منابع مورد استفاده
- Janega P. Negotiation Skills Handbook. Availabl at: www.negotiationskills.com
- Negotiation Skills, Trainer’s Guide. Course designed by JCI Senator Kalada Apiafi, Port Harcourt, Nigeria.
- A Handbook for NGOs on Advocacy & Lobbying Skillsto Promote Electoral Reforms, 2006. Transition Monitoring Group.
[panel anim=”tada” ]
کارگاه و کلاس اصول و فنون مذاکرات اثربخش و ارتباطات اثربخش در شرکت شما
[/panel]
تماس با ما: khoooyehali@gmail.com
khooyehali@yahoo.com
09122991608
…………
برگزاری بیش از صدها دوره، کارگاه آموزشی، سمینار و سخنرانی اجرایی و عملیاتی در شرکت ها و موسسات معتبر ملی و بین الملللی
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ….
………………………………………
چرا کارگاه ها و کلاس های خصوصی در محل:……
1- صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و هزینه های جانبی
2- اثربخشی بالای کلاس ها و کارگاه های در محل به علت درگیری آموزش با کار و آموزش ضمن خدمت
3- هماهنگی بیشتر و مورد کاوی سازمانی و بررسی مورد های مطالعاتی سازمانی
4- رضایت بیشتر مخاطبان، تمرکز مخاطبان، مشارکت بیشتر مخاطبان
……………………………………….
کارگاه های تخصصی و خصوصی مدرسه فروش ایران علی خویه و همکاران……..
با شیوه آموزشی روز دنیای مدیریت که در مدرسه های تخصصی پنسیلوانیا، کره شمالی، ژاپن، سوئد و فرانسه اجرا می شود+
+ بر اساس الگوهایی از کارگاه های آموزشی و توانمند سازی دانشگاه هاروارد…………
+بر اساس متد های آموزشی متنوع در دانشگاه های تجارت و بازرگانی ژاپن………
+ چیزهایی که در دانشگاه ها یاد نمی دهند مطالبی که در بازار وجود دارد…..
در پس مفهوم و تعریف یادگیری و آموزش یک چیز بسیار مهم نهفته است و آن تغییر است، تا تغییر نباشد یادگیری صورت نگرفته است. یادگیری= تغییر
[panel anim=”tada” ]
مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره توسط استاد علی خویه
[/panel]
مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره توسط استاد علی خویه مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره توسط استاد علی خویه
مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره توسط استاد علی خویه
1- برگزاری بیش از 50 ساعت در ماه و بیش از 30000 نفر ساعت دوره اصول و فنون مذاکره در دانشگاه های موسسات و بنگاه های اقتصادی خصوصی دولتی ملی و بین المللی از سال 1385 تا کنون
2- دوره اصول و فنون مذاکرات در سطح ایران برای شرکت توف نورد، پیشگامان و …. از سال 1388 تا کنون
3- کارگاه کاربردی اصول و فنون مذاکره برای کارکنان شرکت سایپا، ایران خودرو، مدیران خودرو، کرمان خودرو و …- استاد علی خویه – سال 90
4- دوره اصول و فنون مذاکره فروش برای کارکنان شرکت به پخش 1389 استاد علی خویه
5- کارگاه فنون مذاکره اثربخش برای کارکنان بانک کشاورزی 1390 استاد علی خویه
6- دوره بلند مدت اصول و فنون مذاکره برای کارکنان کانون های تبلیغات 1391 استاد علی خویه
7- کارگاه اصول و فنون مذاکره حرفه ای برای مدیران مطبوعات 1391 استاد علی خویه
8- کارگاه تاکتیک های مذاکره ویژه مدیران شرکت دیده بان گستر 1387 استاد علی خویه
9- کارگاه تکنیک های مذاکره حرفه ای در یزد استاد علی خویه
10-کارگاه کاربردی اجرایی اصول و فنون مذاکرات حرفه ای و اثربخش در استان ها و شهرهای یزد کرمان اصفهان قم تبریز ارومیه اهواز زاهدان ساری رشت کرج بوشهر و …. استاد علی خویه
11-برگزاری دوره کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکره نوین برای کارکنان بانک های مختلف د رسطح ایران استاد علی خویه
12-دوره اصول و فنون مذاکره حرفه ای ویژه کارکنان رسالت 1392 استاد علی خویه
13-مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات شرکت توف نورد آلمان استاد علی خویه
14-دوره اصول و فنون مذاکرات د ر نمایشگاه های بین المللی 1387 استاد علی خویه
15-دوره اصول و فنون مذاکرات حرفه ای برای کارکنان وزارت کشاورزی 1390 استاد علی خویه
16-دوره اصول و فنون مذاکرات در فروش مستقیم ویژه فروشندگان و سرپرستان فروش شرکت های گلرنگ، کاله، البرز، هجرت، داروپخش، پگاه، به پخش، سراسری، گلپخش، بیک، ایسودا، ایدین، مینو قاسم ایران، و …. از سال 1386 تا کنون استاد علی خویه
17-کارگاه اصول و فنون مذاکره در بازاریابی خدمات ویژه مدیران شعب بانک ملت از سال 1389 تا 1391 استاد علی خویه
18- [ ۱۳٩٢/۳/۱٠ ] [ ٢:٢۸ ق.ظ ] [ مدرس و سخنران اصول و فنون مذاکره، مشاور و مدرس مذاکرات تجاری و بازرگانی ] نظرات (0) برگزاری دوره اصول وفنون مذاکرات برای اصحاب رسانه
برگزاری دوره اصول وفنون مذاکرات برای اصحاب رسانه توسط استاد علی خویه
www. [ ۱۳٩٢/۳/۱٠ ] [ ٢:٠۸ ق.ظ ] [ مدرس و سخنران اصول و فنون مذاکره، مشاور و مدرس مذاکرات تجاری و بازرگانی ] نظرات (0) تدریس اصول و فنون مذاکره تدریس اصول و فنون مذاکره
تدریس دوره اصول و فنون مذاکره و کارگاه مذاکره اثربخش برای کارکنان بانک رسالت وسط استاد علی خویه
برگزاری کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکرات برای مدیران شعب بانک های مختلف توسط استاد علی خویهبرچسبها: مهمترین دوره ها و کارگاه های اصول و فنون مذاکره تو [ پنجشنبه هجدهم اردیبهشت 1393 ] [ 13:37 ] [ مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات ] نظر بدهید مذاکره، بازاریابی و فروش تلفنی 800×600
کارگاه آموزشی:
مهارت های پاسخگویی و ارتباط تلفنی،
مذاکره، بازاریابی و فروش تلفنی
مدرس : استاد علی خویه
09122991608
استفاده از متدولوژی های مدرن و به روز دنیا
[panel anim=”tada” ]
مشتریان ما:
[/panel]
وزارت صنعت، معدن و تجارت
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تأمین اجتماعی)
شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت فولاد خوزستان
شرکت ذوب آهن اصفهان
شهرداری تهران
سازمان بورس و اوراق بهادار
شرکت پارس خودرو
شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس
بانک مرکزی
بانک ملت
بانک تجارت
بانک کشاورزی
بانک سپه
بانک پاسارگاد
بانک سرمایه
مؤسسه مالی و اعتباری عسکریهمؤسسه مالی و اعتباری مهر
مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه
شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت
شرکت توزیع دارو پخش
شرکت فراب
شرکت ناردیس
گروه شرکت های پارس آنلاین
شرکت مبین نت
شرکت رهنما
شرکت مدیا موتورز
شرکت افزار پرداز رمیس
شرکت حمل و نقل بین المللی سیرود شبکه
شرکت سبلان پارت
شرکت بهین مشاوران آتیه ساز مدیریت
مؤسسه پویشگران عرصه سوم
شرکت یارا
شرکت داروسازی دکتر عبیدی
شرکت فرا جراح طب
برخی از ویژگی ها و مزایای آموزش اختصاصی در محل کار شما برای کارکنان شرکت و سازمان شما
آموزش اختصاصی در محل کار شما برای کارکنان شرکت و سازمان شما
ویگوتسکی یکی از معروف ترین نظریه پردازان رشد شناختی معتقد است: “کنش متقابل میان یادگیرنده و محیط اجتماعی او اهمیت بسزاییدارد” هنگامی که آموزش در محیط سازمان، شرکت و یا فروشگاه شما صورت می گیرد، گروه تخصصی “آکادمی مذاکره ایران” با توجه بهشرایط شغلی و محیطی و نیازهای اختصاصی کسب و کار شما مطالب آموزشی را سازمان دهی و ارایه می کند. مشکلات سازمان و محیط کاری شما ازنزدیک توسط گروه، شناسایی شده و سعی می شود مطالب آموزشی، اختصاصی و به صورتراهکارهای عملی مورد نیاز شما ارایه گردد. یادگیرنده تمام مطالب آموزشی را با محیط سازمان،شرکت و یا فروشگاه خود تطبیق داده و به صورت ملموس و مصداقی مطالب را فرا می گیردکه این امر در فراگیری بهتر بسیار تاثیرگذار است. فراگیران، با توجه به شناخت محیط و مسایل محیط کاری خود، بر مطالب کنترل و حقاعمال نظر بیشتری دارند. آموزش در محیطی که برای یادگیرنده، آشنا و شناخته شده است، از میزان استرس وفشارروانی در هنگام فراگیری می کاهد. آموزش از مدیریت زمان بیشتری برخوردار خواهد بود.
بنابراین آموزش درمحیط، یکی از پیشنهادات گروه تخصصی “آکادمی مذاکره ایران” است که می تواند کمک شایانی به شما مخاطبانگرانقدر ارایه دهد.
معرفی گروه تخصصی “آکادمی مذاکره ایران”
گروه تخصصی مشاوره بازاریابی، تحقیق، آموزش و اجرای”آکادمی مذاکره ایران” با مدیریت علی خویه ،مدرس دانشگاه، سخنران،مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات،برند، خلاقیت تجارت و فروش ، شامل متخصصین روانشناسی، گرافیست و تیم حرفه ای اجرا، آموزش و مشاوره می باشد. این گروه تخصصی می تواند شرکت، سازمان و یا فروشگاه شما رادر ایجاد این تغییرات سودمند یاری رساند.
آقای علی خویه با بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللیمی باشد که تا کنون دارای پیشینه ی ارایه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاههای آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی،همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور داخلی و بین المللی،ارایه بیش از صدها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و نیزسخنرانبرتر چندین سمینار مهم کشوری، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیم و عضو هیات تحریریه نشریات مختلف می باشد.
تماس با گروه تخصصی “آکادمی مذاکره ایران”:
09122991608
[panel anim=”tada” ]
مطالب آموزشی
[/panel]
اصطلاحات و مفاهیم پایه در مذاکره و چانه زنی برای جلب حمایت از برنامه های مذاکره (Negotiation)
مشورت و گفتگو با افراد برای رسیدن به توافق درباره برخی موضوعات را مذاکره می گویند. فعالان عرصه در اغلب موارد به عنوان مذاکره کننده عمل می کنند و بسیاری از تصمیمات در حوزه از طریق مذاکره اتخاذ می شود. آنچه در مذاکره مدنظر است رسیدن به توافقی است که در آن منافع دو طرف حاصل شده باشد و به عبارت دیگر پیامد آن برد- برد باشد.
دو نوع کلی مذاکره وجود دارد که در نوع آرام ((Soft آن، مذاکره کننده برای رسیدن به مصالحه با طرف مقابل، هوشیارانه از تعارض و کشمکش اجتناب می کند و یا درصدد حل تعارض برمی آید. در حالی که در مذاکره نوع محکم (Hard)، مذاکره کننده حتی ممکن است برای رسیدن به هدف خویش به روابط شخصی خود با سایرین لطمه وارد سازد و تعارض و کشمکش را به عنوان وسیله ای برای رسیدن به موفقیت ببیند. اغلب موارد این نوع استراتژی های مذاکره ممکن است افراد را ناراضی، خسته و حتی دشمن یکدیگر کند.
انواع شیوه های مذاکره
1- رقابت کننده (Competitor): در این شیوه، مذاکره کننده تمایل دارد که باجرات، غیر همکاری کننده و تسلیم نشدنی باشد. این شیوه از مذاکره می تواند در موقعیت هایی موثر باشد که موقعیت مذاکره قوی دارید. باید توجه داشت که اگر این شیوه به طور مناسب استفاده نشود می تواند منجر به بروز تنش و عدم اعتماد خواهد شد.
2- همکاری کننده (Collaborator): در شیوه مذاکره همکاری کننده، از زمان و انرژی صرف شده توسط دو طرف برای رسیدن به زمینه های مشترک استفاده می شود و در عین حال جرات هم وجود دارد. این شیوه به ویژه وقتی که قصد برقراری روابط خوب دارید، ایده آل است.
3- مصالحه جویانه (Compromiser): در این نوع مذاکره همکاری و جرات هر دو وجود دارد ولی این دو وجه نسبت به شیوه همکاری کننده خیلی پررنگ نیست.
4- راضی کننده (Pleaser): در این نوع مذاکره اغلب برای افرادی خوب هستند که به آسانی تسلیم شده و عقب نشینی می کنند.این شیوه فقط هنگامی به صورت عامدانه استفاده می شود که یک طرف آماده و راضی برای سازگاری و تطابق با دیگران است. 5- اجتناب کننده (Avoider): در این شیوه هم جرات و هم همکاری ضعیف است و اغلب با کسانی سازگار است که امیدوار هستند که اگر از مشکل دور شوند از بین می رود.
اصول وفنون مذاکرات تجاری حرفه ای
اصول و فنون مذاکرات بازرگانی پیشرفته
مذاکره و چانه زنی
در عمل
1- ویژگی اصلی مذاکره (Negotiation) چیست؟
الف- رسیدن به توافقی که در آن منافع دو طرف حاصل شود
ب- تبادل اطلاعات مرتبط با موضوع برای اتخاذ تصمیم های مناسب
ج- قانع کردن طرف مقابل برای تغییر نظر خود و قبول نظر دیگری
د- آگاهی دو طرف از مواضع یکدیگر درباره موضوع
2- کدام شیوه مذاکره را در شرایطی که موقعیت برتری دارید انتخاب می کنید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
3-کدام شیوه مذاکره ویژه شرایطی است که قصد برقراری روابط مطلوب با طرف مذاکره دارید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
4- مهمترین اصل در مذاکره چیست؟
الف- کنترل عواطف و احساسات خود
ب- تحلیل طرف مذاکره و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها
ج- پرهیز از دادن امتیاز بدون گرفتن امتیاز متقابل
د- پرهیز از حدس زدن درباره نظرات و دیدگاه های طرف مذاکره
5- کدام مورد از جمله خطاهای رایج در مذاکره به شمار نمی رود؟
الف- تعیین اهداف مبهم و غیرشفاف
ب- آگاهی ناکافی از اهداف طرف مذاکره
ج- توجه ناکافی به علایق و نگرانی های طرف مذاکره
د- اختصاص زمان ناکافی برای مذاکره