marketing,branding,sales,negotiation

چگونه موجب رضایت مشتریان شویم؟

اگر قصد دارید تا موجب خشنودی و رضایت مشتریان خود شده و در فرایند ارائه خدمت به مشتری موفق باشید، به موارد زیر دقت نمایید:

1- رئیس را بشناسید.

مشتری رئیس شماست. برای شناخت بهتر مشتری ، هرچه در چنته دارید رونمایید:

– چه چیزی موجب ایجاد انگیزه در مشتری می‌گردد؟
مشتری به چه اهمیت می‌دهد؟
– علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های مشتری را می‌شناسید ؟
البته که رئیس دیگری نیز دارید، او را نیز خوب بشناسید و فرایند ارائه خدمت به مشتری را نیز به‌درستی به او نیز ارائه نمایید.

2- برای درک بهتر مشتری از فرایندهای سازمانتان، او را یاری نمایید.

شاید شما بدانید که چه مواردی باید در هنگام ارائه یک سفارش خرید از سوی مشتری در نظر گرفته شود اما چرا فکر می‌کنید که مشتری نیز همه این موارد را می‌داند ؟
شاید مشتری از سؤالات متعدد شما شگفت‌زده شود، اما باید به او بگویید که پاسخ این سؤالات نهایتاً موجب کمک صحیح به وی و ارائه پاسخ درخور نیاز او خواهد بود.

3- تا جایی که می‌توانید از پاسخ مثبت (بله) استفاده نمایید.

البته با نظر داشتن توانمندی‌ها و زیرساخت‌های موجود، تا نشان دهید که به خواسته مشتری اهمیت می‌دهد.

4- فراتر از انتظارات اقدام نمایید.

اگر مشتری باید بین شما و رقیبتان یکی را انتخاب نماید، به مشتری خود، دلایل کافی برای انتخاب شمارا ارائه دهید.
چه عاملی سبب برتری شما نسبت به رقباست ؟

5- فقط بر مشتری تمرکز نمایید.

تمامی مواردی که موجب حواس‌پرتی شماست را حذف نمایید. به‌هیچ‌عنوان چندین کار را همزمان با یکدیگر انجام ندهید. مشتری باید احساس کند که برخورد شما با او مانند برخوردتان با مهم‌ترین فرد بر روی کره زمین است.

6- وقتی سؤالی از شما می‌پرسند.

واقعاً نشان دهید که خوب گوش می‌دهید و سعی ننماید تنها رفتار او را مانند یک آینه بازسازی و تحویل دهید، بر چیزی که قادر به انجامش هستید تأکید نمایید و با مشتری ارتباط معنادار و مناسب برقرار سازید.

7- همواره در مورد هرآن چه که برای مشتریان انجام می‌دهید، بازخورد دریافت نمایید.

این درخواست می‌تواند در غالب یک فرم تقدیر، فرم امتیازدهی و یا یک فرم اعلام نتیجه باشد.

8- باحال باقی بمانید.

به قول رابرت فراست : تحصیل عبارت است از توانایی گوش دادن به همیشه چیز بدون از دست دادن صبر و عزت‌نفس خویش.پس همان‌طور که باروی خویش فرایند ایجاد ارتباط را شروع نمودید، تا پایین آن را حفظ نمایید.

9- قدران و سپاسگزار باشید.

زیگ زاگلر می‌گوید: قدردان چیزی که دارید، باشید و کمتر گله و شکایت نمایید، زیرا دیگران را نیز آزار می‌دهید و هیچ مشکلی از شما حل نمی‌شود.

10- اشتباهات خود شناخته و برای تغییر آن تلاش نمایید.

این اشتباهات را در ذهن نگه‌داشته و در جلسات هفتگی با همکاران به اشتراک بگذارید، تا دیگران آن را تکرار ننمایند.

11- به یاد داشته باشید که خدمت به مشتری را باید در مورد رؤسا و همکاران خود پیاده‌سازی نمایید.

اینان همان مشتریان داخلی سازمان هستند. در نظر داشتن این موضوع شمارا در تشکیل تیمی منسجم و شرکت بهتر یاری می‌نماید. 

مطالب مرتبط
نقش جنسیت خریداران در فرآیند فروشکلید خرید در دست زنان استزنان و مردان اجزای اصلی تشکیل دهنده هر جامعه هستند که از نیازها، سلایق و خواسته های متفاوتی برخوردارند در ...
ادامه ی مطلب
هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنیداگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که ...
ادامه ی مطلب
اصول و فنون تبليغمعنا و مفهوم تبليغ : به معناي پخش كردن ، انشاء‌ كردن ، چيزي را شناساندنامروزه واژه  تبليغ سياسي يا پروپاگاندا  بيشتر به معناي تاثير گذاري  بر ...
ادامه ی مطلب
کتاب دکتری بازاریابی و فروش
 دکتر بازاریابی دکتر فروش دکتر تبلیغاتبدن ما برای سلامتی نیاز به مراقبت دارد و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند دائما تحت نظر پزشک هستند. نظارت و تحت ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی و فروش مبلمان دکوراسیون و فرش
سمینار مدیریت بازاریابی و فروش در صنایع چوب و مبلمان دوره های آموزشی ویژه شرکت های صنایع چوب و مبلمان همایش بازاریابی و فروش در صنایع چوب و مبلمان   و صنایع وابسته مدیریت ...
ادامه ی مطلب
مديريت برند
مديريت نام تجاری     عناوین 1- چکیده 2- مقدمه 3- مدیریت نام تجاری 4- تدوین راهبردی 5- ابعاد نام تجاری 6- ارزش آن 7- ارزش مالی 8- سرمایه گذاری 9- محاسبه ارزش نام تجاری 10- نتیجه گیری       چكيده مديريت نام تجاري تلاش دارد تا ...
ادامه ی مطلب
برندسازی در صنعت خودرو و لوازم یدکی ماشین
گزارش سالیانه مصرف کنندگان خودرو در سال ۲۰۱۵ با جمع‌آوری نظرات صاحبان بیش از ۷۵۰,۰۰۰ خودرو منتشر شده است. با توجه به این نتایج می‌توانیم اعتماد و نظر مشتریان به ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی و فروش مبلمان دکوراسیون و فرش
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش مدیریت  بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش بازاریابی  مبلمان، دکوراسون و فرش تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی مبلمان، ...
ادامه ی مطلب
مشاور برند، ساخت و توسعه ی برند
تکنیک ها و تاکنیک ها، سبک های برندسازی و مهندسی برند
انتخاب سبک برند و نوع اجرای تکنیک برند در فروش بازاریابی
دیریت برند آخرین مطالب برند ارزش برند ، مشاور برندسازی ایجاد ارزش برند در بازار پوشاک ایران brand مشاور برندینگ در مورد برند سازی برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند( Planning & Brand Strategy) Branding for Business ویژگیهای ...
ادامه ی مطلب
در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان ...
ادامه ی مطلب
نقش جنسیت خریداران در فرآیند فروش
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
شیوه درست و اثرگذار تبلیغات
کتاب دکتری بازاریابی و فروش
بازاریابی در صنایع چوب و مبلمان، راه های
مديريت برند
برترین برندهای خودروی جهان
بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش
مشاور برند- مدیریت برند
نحوه ی درست و اصولی برندسازی