marketing,branding,sales,negotiation

نحوه ی مدیریت جلسه

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
alikhooyeh (16)علی خویه

نحوه ی مدیریت جلسه

مدیریت‌ اثربخش‌ جلسات‌

 

مولف/مترجم: صمد عالی‌

‌امروزه‌ عواملی‌ چون‌ بزرگ‌ شدن‌ سازمانها، پیچیدگی‌ ساختار و فعالیتهای‌ آنها، افزایش‌ متغیرهای‌ محیطی‌ تاثیرگذار و… مدیران‌ را ناگزیر کرده‌ است. برای‌ انجام‌ بهتر وظایف‌ و اداره‌ موثر سازمان، از سایر اعضا کمک‌ بگیرند. بدین‌منظور، مدیران‌ معمولاً‌ جلساتی‌ را تشکیل‌ می‌دهند و با همفکری‌ و تعامل‌ درمورد موضوعهای‌ مطرح‌ شده‌ به‌ تبادل‌ اطلاعات‌ می‌پردازند یا تصمیماتی‌ را به‌ صورت‌ گروهی‌ اتخاذ می‌کنند. تشکیل‌ جلسات‌ نه‌ تنها منجر به‌ تبادل‌ اطلاعات‌ و اتخاذ تصمیمات‌ مطلوب‌ می‌شود بلکه‌ تا اندازه‌ زیادی‌ به‌ بهبود ارتباطات‌ و درک‌ متقابل‌ واحدها از همدیگر نیز کمک‌ می‌کند. البته‌ موارد مذکور درصورتی‌ صادق‌ است‌ که‌ جلسات‌ نیز همانند سایر فعالیتهای‌ سازمانی‌ از مدیریت‌ مناسب‌ برخوردار باشد وگرنه‌ تشکیل‌ جلسات‌ نه‌ تنها به‌ بهبود کارایی‌ و کارآمدی‌ سازمان‌ کمک‌ نخواهدکرد بلکه‌ به‌عنوان‌ یک‌ غده‌ سرطانی‌ موجب‌ اتلاف‌ منابع‌ و ایجاد تضادهای‌ درون‌ سازمانی‌ خواهدشد. در مقاله‌ حاضر ابتدا تعریفی‌ از جلسه‌ ارائه‌ می‌شود، سپس‌ انواع‌ جلسه‌ و ارکان‌ جلسه‌ همراه‌ با وظایف‌ آنها تشریح‌ خواهدشد در نهایت‌ ضمن‌ معرفی‌ موانع‌ و مشکلات‌ جلسات، توصیه‌هایی‌ را نیز برای‌ اثربخشی‌ جلسات‌ ارائه‌ خواهیم‌ کرد.

ادامه مطلب

مطالب مرتبط
مقالات مدیریتی
استراتژی محصول جدید19 روز قبل نوشتن دیدگاه 35 بازدیداستراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که ...
ادامه ی مطلب
         ارزش ها و مفاهيم بنيادي مدل EFQM(اساس دو جايزه ملي كيفيت و بهره وري و تعالي سازماني EFQM در ايران)مدل  EFQM چارچوبي روشمند براي ارزيابي عملکرد سازمان ها در دو ...
ادامه ی مطلب
اصول مدیریت و سرپرستی
 عنوان دوره آموزشی :        اصول مدیریت و سرپرستی        کد دوره :                                                     پیش نیاز دوره :     ندارد                                   شرایط شرکت کنندگان :  مدیران و سرپرستان هدف کلی دوره : آشنایی با اصول و شیوه ...
ادامه ی مطلب
استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)چکیده:به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز[1] را به ...
ادامه ی مطلب
اهمیت توجه به مشتری در شش سيگماشش سيگما را مي توان يك ابزار مديريتي نيرومند و فراگير، جهت تغيير در سازمان و انطباق بر خواسته هاي مشتري ناميد. همينطور بر ...
ادامه ی مطلب
عوامل موثر در بهره‌وريعوامل موثر در بهره‌وري سازمان‌هاي دولتي را مي‌توان به دو دسته: عوامل برون سازماني و درون سازماني تقسيم كرد. ذيلاً اين دو دسته عوامل بحث خواهد بود.الف: ...
ادامه ی مطلب
دوره های آموزشیKhooyeh.irردیفنام دورهاستاد1اصول بازاریابیعلی خویه2اصول و فنون مذاکرات حرفه ایعلی خویه3اصول خرده و عمده فروشیعلی خویه4بازاریابی و فروش تلفنیعلی خویه5اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازارعلی خویه6مدیریت منطقه ...
ادامه ی مطلب
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
افزایش کارایی و اثربخشی سازمانارسال توسط : علی خویهدر افزایش بهره وری نیروی انسانی, توانمند سازی پرسنل, رفتار سازمانی, مدیریت, مدیریت استراتژیک, مدیریت سازمان, مدیریت کارکنان و کارمندان, مدیریت کیفیت, مدیریت منابع انسانی, مقالات مدیریتتیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۰ 35 بازدیدبهبود سازمانیOrganizational Developmentبهبود و ...
ادامه ی مطلب
استراتژی‌های بازاریابیاستراتژی‌های بازاریابی پنج استراتژی که در طراحی برنامه بازاریابی رابطه‌مند مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به شرح زیر می‌باشد. این استراتژی‌ها ‌مستقل از یکدیگر نیستند، می‌توانند به طور ترکیبی یا جداگانه ...
ادامه ی مطلب
مطالب مدیریتی
برنامه ی استراتژیکتیر ۲, ۱۳۹۵ نوشتن دیدگاه 83 بازدیدبرنــامه‎ریزی استراتژیـــک     انواع برنامه‎ریزی تعریف برنامه‎ریزی استراتژیک؟ تفاوت برنامه‎ریزی استراتژیک و عملیاتی هدف برنامه‎ریزی استراتژیک مشکلات برنامه‎ریزی استراتژیک عدم اطمینان محیط مراحل ...
ادامه ی مطلب
مقالات مدیریتی
معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی
اصول مدیریت و سرپرستی
جذب منابع انسانی با استعداد (استراتژی برند کارفرما)
اهمیت توجه به مشتری در شش سيگما
عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
استراتژی‌های بازاریابی
مطالب مدیریتی