marketing,branding,sales,negotiation

مسئولیت ها و وظایف مدیر فروش

معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و …

 

مدیر فروش مسیر ایرانیمدیران فروش، تیم های فروش را هدایت می کنند. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار، توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف مدیران فروش است.

مسئولیتهای مدیران فروش بسته به اندازه سازمان متفاوت است. اگرچه اکثر آنها به مدیریت نحوه توزیع محصولات و خدمات از طریق تعیین قلمروهای فروش، تعیین اهداف فروش و برگزاری برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان می پردازند، در برخی موارد آنها کارهای مربوط به استخدام و آموزش نیروی کاری جدید در بخش فروش را نیز بر عهده دارند.

مدیران فروش با ارائه راه های بهبود عملکرد به نمایندگان فروش سازمان کمک می کنند. آنها همچنین با واسط های فروش و توزیع کنندگان در ارتباطند. آنها از تحلیل آمارهای فروش برای تعیین پتانسیل فروش و میزان موجودی لازم از محصولات و همچنین برای نظارت بر ترجیحات مشتریان استفاده می کنند.

مدیران فروش ارتباط نزدیکی با مدیران سایر بخش ها دارند. برای مثال بخش بازاریابی مشتریان جدید را برای انجام فروش به این بخش معرفی می کند. ارتباط این دو بخش برای گسترش کمی و کیفی مشتریان بسیار حیاتی است. از آنجا که مدیران فروش بر ترجیحات مشتری و میزان موجودی لازم در انبارها نظارت دارند، ارتباط نزدیکی نیز با بخش های طراحی و توسعه و انبارداری خواهند داشت.

مدیران فروش مسئولیت های مختلفی دارند و شغل آنها پر استرس است. بسیاری از مدیران فروش مرتبا برای رفتن به دفاتر استانی، محلی و منطقه ای در سفرند. اکثر آنها به صورت تمام وقت کارکرده و حتی گاهی در شب ها و تعطیلات نیز مشغول به کار می باشند.

در ادامه با وظایف مدیر فروش، توانایی ها و مهارتها، نحوه ورود به شغل مدیر فروش، بازارکار و درآمد مدیر فروش و تیپ های شخصیتی مناسب شغل مدیر فروش آشنا می شوید.

مسئولیت ها و وظایف مدیر فروش

مدیران فروش وابسته به اینکه در چه صنعتی و چه شرکتی با چه ابعادی کار می کنند دارای وظایف مختلف می باشند. ولی موارد زیر از جمله مهمترین وظایف مدیران فروش در شرکتهای متوسط و بزرگ در صنایع مختلف است :

  • نظارت بر مدیران فروش استانی و منطقه ای  و کارکنان آنها (در شرکت های بزرگ)
  • حل مشکلات مشتری در رابطه با فروش و خدمات پس از فروش
  • تهیه بودجه فروش و تایید هزینه های واحد فروش
  • نظارت بر ترجیحات مشتری برای تعیین تمرکز فعالیت های فروش
  • تحلیل آمارهای فروش و گزارش به مدیرعامل و هیأت مدیره
  • طرح ریزی فروش ها و تعیین سودآوری محصولات و خدمات
  • تعیین نرخ های تخفیف و برنامه های قیمت گذاری خاص
  • برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های آموزشی کارکنان فروش
مطالب مرتبط
مشاور فروش، سخنران فروش، سخنران بازاریابی، سخنران مدیریت، مدرس فروش، مدرس بازاریابی، مدرس مدیریت
        فروش حرفه ای (1)(مبانی فروش ، اصول خرده فروشی و عمده فروشی ، مبانی ویزیت مویرگی)مدرس : استاد علی خوبه مدرس: علی خویه 09122991608 www.khooyeh.com www.khooyeh.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری ...
ادامه ی مطلب
         ارزش ها و مفاهيم بنيادي مدل EFQM(اساس دو جايزه ملي كيفيت و بهره وري و تعالي سازماني EFQM در ايران)مدل  EFQM چارچوبي روشمند براي ارزيابي عملکرد سازمان ها در دو ...
ادامه ی مطلب
آموزش بازاریابی آموزش مدیریت اجرا ارتقا فروش افزایش فروش بازاریابی بازاریابی بهداشت و سلامت بازاریابی در صنایع پزشکی بهداشتی بازاریابی سلامت بازاریابی صنایع پزشکی بازاریابی پزشکی برنامه ریزی برند برندسازی برندسازی عملی برندینگ تالیف و ترجمه تبلیغات تجزیه تحلیل تشخیص بیماری های بازاریابی تکنیک تکنیک ها تکنیکهای برندسازی دکتری بازاریابی و فروش راه های افزایش فروش راهکارهای پیشبرد روانشناسی ارتباط با مشتری روانشناسی فروش سبک ها شیوه اجرا علی خویه فروش فروش مویرگی،شرکت های پخش و توزیع، بازاریابی مویرگی فروش مویرگی، پخش مویرگی، بازاریابی مویرگی فروشگاه مجری پروژه های بازاریابی مدرس بازاریابی مدیریت مشاور مشاور بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشتری سازی کتاب کتاب مدیریت نام و نشان تجاری مهندسی برند ، سبک ها و تکنیکهای برندسازی کتاب های بازاریابی
مهندسی فروش اصول مهندسی فروش اصول مهندسی فروش و بازاریابی تجزیه تحلیل، برنامه ریزی اجرا ی مهندسی فروش و بازاریابی وظایف، انتظارات، شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش و مهارت مهندسی و مهندسان فروش ...
ادامه ی مطلب
۸راه برای افزایش فروش (فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن)
ادامه ی مطلب
نکات مهم در مورد مشاور فروش
چندنکته در مورد یکی مشاور فروش  وجوددارد که باید بررسی شوند علی خویه، مشاور و مدرس بازاریابی و فروش تهیه و تنظیم: علی خویه ( مدرس دانشگاه با ۱۹ سال تجربه اجرایی حرفه ...
ادامه ی مطلب
هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنیداگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که ...
ادامه ی مطلب
قوانین موفقیت در فروش و افزایش فروشقوانین نوابغ فروش و فوق ستاره های فروشتکنیک ها و تاکتیک های افزایش فروشتالیف و ترجمه – علی خویه، مدرس فروش ، مدرس برند، ...
ادامه ی مطلب
برندینگ و مدیریت برند در انجمن برند ایران:انجمن برند ایرانریاست انجمن : علی خویهبرگزار کننده ی دوره های تخصصی برندینگ، برندسازیساخت، توسعه و تقویت برند های ملی و بین المللیanjomanbrand.irسوابق انجمنارایه بیش ...
ادامه ی مطلب
فروش محصول سلام امروز میخوایم در مورد فروش بیشتر صحبت کنیم شاید این قسمت در ظاهر به سئو ربطی نداشته باشه ولی در باطن جزئ اصلی سئو همین قسمت هستش ...
ادامه ی مطلب
دوره های تخصصی مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای | افزایش فروش و جذب مشتری
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر  ۰  ۰ هایپر مارکت، فروشگاه فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت خدمات گروه ما علی خویه ، مشاور و مجری فروشگاه، هایپر مارکت، چیدمان فروش و مهندسی فروش توسط تیم ...
ادامه ی مطلب
دوره های تخصصی فروش | آموزش فروش حرفه
معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی
مهندسی فروش
۸راه برای افزایش فروش (فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی
نکات مهم در مورد مشاور فروش
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
قوانین موفقیت در فروش و افزایش فروش
انجمن برند ایران
6 نکته ی مهم برای افزایش فروش
دوره های تخصصی مدیریت فروشگاه،هایپر مارکت، فروشگاه زنجیره