marketing,branding,sales,negotiation

مدیریت کیفت جامع

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
business marketing khooyeh (1)

مدیریت کیفت جامع

مدیریت کیفت جامع

 

 

 

روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفت جامع- نشر پیکان: مقدمه : در سالهای اخیر، شرکتهای بزرگ دنیا برای رقابت در سطح بازار بین المللی و کاهش هزینه های تولید و ضایعات ، و افزایش کارایی شیوه ها و سودآوری بیشتر، و در نتیجه ، رقابت پذیر ساختن قیمتها از روش جدیدی در مدیریت به نام مدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند. این روش مدیریت را در دهه ۱۹۵۰ دکتر ادوارد دمینگ و فیگن بام در امریکا ابداع کردند.
اجرای این روش مدیریت ، به علت نیاز به سرمایه گذاری در آموزش مدیران و مسئولان شرکتها، چندان مورد توجه صاحبان و مدیران کارخانه های امریکایی قرار نگرفت و دکتر دمینگ ، به درخواست جامعه مهندسان ژاپن، این روش را در آن کشور به کار برد که سبب افزایش سطح کارایی سازمانهای تولیدی و کیفیت کالاهای کارخانه های ژاپنی شد.
در سالهای ۱۹۸۰ همزمان با تسخیر بیشتر بازارهای بین المللی به دست ژاپنی ها شرکتهای امریکایی ، که بازار فروشخود را به تدریج از دست داده ، ومجبور به تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی خود شده بودند، برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و ورشکستگی بیشتر کارخانه ها ، و برای رقابت پذیر کردن دوباره کالاهایشان به روش مدیریتکیفیت جامع رو آوردند. همزمان ، مدیران شرکتهای تولیدی دیگر با مطالعه شیوه های مدیریت شرکتهای ژاپنی ، روشمدیریت خود را به تدریج تغییر دادند و به اجرای روش مدیریت کیفیت جامع پرداختند.
کیفیت چیست ؟ کیفیت را به عنوان انجام کارها به طور درست و پیوسته در همه رده های سازمان می توان تعریف کرد. یعنی ، عاملی که بین نیاز مشتریان ، کارکنان ، وهدفهای مالی سازمان توازن به وجود می آورد . انجام کار درست به طور پیوسته ، یعنی تامین خواسته های مشتری.
مدیریت کیفیت جامع چیست؟ با توجه به تعریفهای یاد شده ، مدیریت کیفیت جامع را باید سیستمی در

ادامه مطلب

مطالب مرتبط
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي  آگاهي‌ها و تفكر استراتژيكStrategic thinking and Awareness  هدف: از آنجا كه آينده جهان در قرن بيست و يكم آكنده از رقابت، توسعه بازارهاي نوظهور، عوامل ...
ادامه ی مطلب
 «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در ...
ادامه ی مطلب
هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنیداگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که ...
ادامه ی مطلب
استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)چکیده:به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز[1] را به ...
ادامه ی مطلب
دوره های آموزشیKhooyeh.irردیفنام دورهاستاد1اصول بازاریابیعلی خویه2اصول و فنون مذاکرات حرفه ایعلی خویه3اصول خرده و عمده فروشیعلی خویه4بازاریابی و فروش تلفنیعلی خویه5اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازارعلی خویه6مدیریت منطقه ...
ادامه ی مطلب
ضرورت برندسازی درون‌سازمانیارتقای درک کارکنان سازمان از ارزش‌های برنداین روزها سازمان‌های زیادی برای برخوردار شدن از برندی قوی و ارزشمند، سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را به سمت برند‌سازی هدایت می‌کنند، با ...
ادامه ی مطلب
مدیریت نوین و مدیران موفق
Businessman working with documents in the officeمدیریت نوین و مدیران موفقارسال توسط : علی خویهدر iso و کنترل کیفیت, مدیریت, مدیریت استراتژیک, مدیریت بازاریابی, مدیریت برند, مدیریت سازمان, مدیریت فروش, مدیریت کارکنان و کارمندان,مقالات مدیریتتیر ۱۶, ۱۳۹۵ ۰ علی خویهwww.khooyeh.comwww.khooyeh.irwww.gmas.irمشاور ارشد ...
ادامه ی مطلب
یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه ...
ادامه ی مطلب
راهبردهای مدیریت روابط با مشتریبرای ارتباط با مشتری راهبرد تعیین كنیدبرای بسیاری از سازمان‌ها، مدیریت روابط مشتری ((CRM-Customer Relationship Management مفهومی ساده اما واقعیتی سخت است. با یكپارچه شدن بازار، ...
ادامه ی مطلب
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
افزایش کارایی و اثربخشی سازمانارسال توسط : علی خویهدر افزایش بهره وری نیروی انسانی, توانمند سازی پرسنل, رفتار سازمانی, مدیریت, مدیریت استراتژیک, مدیریت سازمان, مدیریت کارکنان و کارمندان, مدیریت کیفیت, مدیریت منابع انسانی, مقالات مدیریتتیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۰ 35 بازدیدبهبود سازمانیOrganizational Developmentبهبود و ...
ادامه ی مطلب
دوره‌هاي آموزشي مديريت استراتژيك و بازاريابي
تدوین استراتژی برند
مدیریت درست همکاران و زیر دستان
جذب منابع انسانی با استعداد (استراتژی برند کارفرما)
مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ
نقش کارکنان و کارمندان در برندسازی
مدیریت نوین و مدیران موفق
تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت
راهبردهای مدیریت روابط با مشتری
افزایش کارایی و اثربخشی سازمان