marketing,branding,sales,negotiation

مدیریت استراتژیک تبلیغات

مدیریت استراتژیک تبلیغات

 

تالیف و ترجمه:

دكتر احمد روستا و مهندس علي خويه

1387

 

 

 

تقدیم به

جامعه تبلیغات و بازاریابی و

تمامی تاثیرگزاران فکری و علمی مان

 

 

 

 

 

 

 

 

استراتژی میدان­یابی می کند ،اما وظیفه مجری است که میدان­داری کند .

« گوردن یوبنکس »

 

پيشگفتار مولفان:

امروزه شرکت های بزرگ دنیا با کمک تحقیقات استراتژیک به این نکته دست یافته اند که به جای تبلیغ پفک باید به تبلیغ لحظات شاد بین خانواده ها بپردازند و به جای تبلیغ آدامس به تبلیغ کفش می پردازند و به جای تبلیغ خدمات بانکی[1] به تبلیغ آسانسور و پله برقی روآورده­اند از همه شگفت انگیزتر آنکه شرکتی با تحقیقات استراتژیک به این نتیجه رسید که به جای تبلیغ کیفیت و کاربردهای اسباب­بازی­های خود، باید در تیزرهای خود شستن ظروف و لباس­های خانه را نشان دهد و پیام خود را به زنان حامله­ای می­رساند که دقیقا 4 یا 5 ماه دیگر کودکشان به دنیا خواهد آمد. اینگونه استراتژی­های تبلیغاتی شاید بهانه­ای باشد تا بدین وسیله انگیزه­های خرید جدیدی در دنیای رقابت امروزی بین مخاطبان ایجاد کنند یا شاید دلایل دیگری وجود داشته باشد.

در دنیای تبلیغات، بازاریابی و مدیریت استراتژیک کسانی پیروز هستند که بیشتر از دیگران و بهتر از آنان قاعده­ها و اصول این مفاهیم را با روش­های تازه­تر اجرا کردند کسب و کارها در دنیای مدرن از حالت سنتی کاملا خارج گشته و فعالیتی کاملا حرفه­ای که نیاز به دانش­ها و آگاهی­های بسیار بالایی در تمامی زمینه­ها است، تبدیل گشته است با توجه به بحث­های بسیار زیادی که در دهه­های اخیر در زمینه­های مدیریت استراتژیک و استراتژی­های بازاریابی صورت گرفته می­توان به مقوله­هایی چون استراتژی­های تبلیغاتی و مدیریت استراتژیک تبلیغات نیز بیشتر توجه کرد.

مساله بازاریابی یکی از متغیر­های بی­شماری است که بر موفقیت یا شکست اجرای استراتژی­های تدوین شده سازمان­ها و موسسات تاثیرگذار است بازاریابانی که مورد توجه مدیریت استراتژیک هستند نیز باید بتوانند استراتژی­های خاصی برای ارتباطات بازاریابی یکپارچه[2] یا اجزای بازاریابی[3] داشته باشند و همچنين مديران بايد با توجه به عناصر مدیریت استراتژیک برای هر یک از عناصر ترویج به خصوص تبلیغات برنامه­هایی منسجم و سازمان­یافته به اجرا گذارند. همان­طور که در بازاریابی دخیل بودن بسیاری از مسائل کمی یا کیفی، رسیدن به نتیجه را مشکل می­کند در تبلیغات نیز دخیل بودن بسیاری از علوم مانند جامعه­شناسی، روانشناسی، رفتارشناسی، ادبیات و فلسفه  به خصوص هنر و اثرات برجسته آن به عنوان جزیی از ترکیب عناصر پیشبردی بررسی آن را بسیار دشوار و طنش آمیز کرده است. یکی از کتاب­هایی که در زمینه تبلیغات در کشور ما احساس نیاز می شود مديريت استراتژيك تبليغات است. در کتاب حاضر سعی شده است مدیریت استراتژیک تبلیغات با گردآوری و ترجمه ادبیات مختلف در این زمینه تهیه شود تا نیاز کلی این بحث را بر طرف نماید. مدیریت استراتژیک تبلیغات با دید استراتژیکی دانش تبلیغات را به خوانندگان گرامی منتقل می­کند. مدیران استراتژیست می توانند با استفاده از این کتاب راهکارهای عملی تبلیغات سازمان خود را هدایت، اجرا و ارزیابی کنند. کتاب شامل چهار بخش اساسی است در بخش اول مفاهیم و اصطلاح­های کاربردی مطرح می­شود. در بخش دوم مراحل و فرایندهای اجرایی مدیریت استراتژیک تبلیغات بیان شده است. در بخش سوم به بحث اجرایي مديريت استراتژيك پرداخته خواهد شد و در بخش پاياني بررسي ارزيابي استراتژي­هاي تبليغاتي موضوع بحث کتاب خواهد بود.

با توجه به نیاز جامعه و نبود هیچ منبع و کتابی تحت عنوان مدیریت استراتژیک تبلیغات در کشور ابتدا تصمیم بر آن بود تا کتابی درباره مدیریت استراتژیک تبلیغات ترجمه شود ولی به علت آن ­که آن کتابها بسیار پراکنده ابعاد مختلف تبلیغات را بررسی کرده بودند و تمرکز خاصی نداشته و به صورت سلیقه ای نگاشته شده اند، تصمیم بر آن شد تا بخش­های مهم و پرمحتوایی از آن­ها را ترجمه کرده و با جمع­آوري كليه منابع، اطلاعات، مقاله­ها و منابع مربوط به بحث مديريت استراتژيك و به­ويژه مديريت استراتژيك تبليغات اين مجموعه با توجه به زبان، مثال­ها و فرهنگ كشور ما به رشته تحریر در­آید کتاب حاضر با خلاصه­سازی و ترجمه چندین کتاب انگلیسی و برخی مطالب، مقالات و کتاب­های داخلی گردآوری شده است تا آنجا که امکان داشته منابع و ماخذ­های لازم ارایه گردیده است چنانچه مطلبی جا افتاده تصادفی بوده و در صورت مشاهده سعی می­شود در چاپ های بعدی منبع آن ذکر گردد.

. اميد است توانسته باشیم رضايت مخاطبان محترم را بر­آورده كنیم. بزرگي مي­فرمايد «­زيبايي بي نقص خود يك نقص است»، بنابراين از كليه اساتيد و كارشناسان محترم خواهشمندیم انتقادات و پيشنهادات خود را به آدرس الكترونيكي زير براي هر چه بهتر شده اثر ارسال كنند.

 

Khooyehali@yahoo.com

 

                                                   دکتر احمد روستا و مهندس علي خـويه

09122991608

www.khooyeh.com

www.alikhooyeh.blogfa.com

  

مطالب مرتبط
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
به نام او که همه هستی از اوست کتاب خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش اصول مدیریت فروش و خدمات پس از فروش  و بازاریابی تجزیه تحلیل، برنامه ریزی ...
ادامه ی مطلب
برندینگ و مدیریت برند در انجمن برند ایران:انجمن برند ایرانریاست انجمن : علی خویهبرگزار کننده ی دوره های تخصصی برندینگ، برندسازیساخت، توسعه و تقویت برند های ملی و بین المللیanjomanbrand.irسوابق انجمنارایه بیش ...
ادامه ی مطلب
عنوان مقاله: نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیاهدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های ...
ادامه ی مطلب
پخش و فروش مویرگی
استقرار مهندسی فروش استقرار مهندسی فروش استاد علی خویه www.، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان ...
ادامه ی مطلب
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران
فرایند مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران    1- شناسایی کامل شرایط بحران، دلایل ، قوت، ضعف، فرصت ، تهدید2- جلوگیری از تصمیمات عجولانه در شرایط بحران و جلوگیری ...
ادامه ی مطلب
اصول و فنون تبليغمعنا و مفهوم تبليغ : به معناي پخش كردن ، انشاء‌ كردن ، چيزي را شناساندنامروزه واژه  تبليغ سياسي يا پروپاگاندا  بيشتر به معناي تاثير گذاري  بر ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی هتل
crm, Marketing consulting academy, tourism marketing, آزانس های مسافرتی, آموزش بازاریابی, آموزش مدیریت, ارتباط با مشتری, افزایش فروش, بازاریابی, بازاریابی تورهای مسافرتی, بازاریابی توریستی tourism marketing, بازاریابی گردشگری, تکنیک های فروش, جذب مشتری, راه های افزایش فروش, روانشناسی ارتباط با مشتری, روانشناسی فروش, فروش تور های توریستی, مدرس بازاریابی, مدرس بازاریابی و فروش, مشاور افزایش فروش, مشاور برند و برندسازی, مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش, مشاور رسانه های تبلیغاتی, مشاور مدیریت بازاریابی, بازاریابی هتل، بازاریابی مسافرخانه، روش بازاریابی هتل ، تکنک های فروش هتل+, بازاریابی هتل, برندسازی در هتل,
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه‌تنها باید همه تاکتیک‌های خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی هتل تورهای مسافرتی و گردشگری
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   tourism marketing مدیریت  بازاریابی تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   بازاریابی  تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی   تکنیکها و تاکتیک ...
ادامه ی مطلب
دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره| آموزش مذاکره | تدریس مذاکره | مذاکره ی اثربخش | تکنیک های مذاکره
            1-   برگزاری بیش از 50 ساعت در ماه و بیش از 30000 نفر ساعت دوره اصول و فنون مذاکره در دانشگاه های موسسات و بنگاه های اقتصادی خصوصی دولتی ملی ...
ادامه ی مطلب
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf               دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز و آموزش تریز pdf دریافت کتاب عنوان: کتاب آموزش خلاقیت و تریز triz حجم: ...
ادامه ی مطلب
خدمات پس از فروش
انجمن برند ایران
چالش های برندسازی یک محصول
پخش و فروش مویرگی
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و
شیوه درست و اثرگذار تبلیغات
بازاریابی آنلاین هتل ها
بازاریابی هتل ،تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی،
دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره| آموزش
دانلود کتاب اکترونیکی اصول چهل گانه ی تریز