marketing,branding,sales,negotiation

برند های برتر خودروسازی و ویژگی های آنها

موفقیت اصلی برند‌های ژاپنی را می‌توان به ارایه خودرو‌های با کیفیت و خدمات پس از فروش مشتری پسند دانست. به نحوی که برندهایی مثل تویوتا و هوندا در بسیاری از کشورها در صدر این رده‌بندی قرار دارند.

کشور ایالات متحده را می‌توان یکی از رقابتی ترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند خاصی تعصب ندارند و همواره با تحقیق بهترین محصول را برای خرید انتخاب می‌کنند. به همین دلیل نیز معمولا رده‌بندی فروش محصولات مختلف در این کشور برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است زیرا علاوه بر پتانسیل فروش بالای محصولات، می‌توانند از عملکرد خود نیز ارزیابی مناسبی داشته باشند.

با توجه به موارد ذکر شده ما به بررسی لیست رضایت‌مندی مشتریان در زمینه برندهای خودروسازی در ایالات متحده پرداخته‌ایم. بر اساس آمار سازمان رضایت مشتریان این کشور، نمره کلی میزان رضایت مصرف کنندگان از خودرو‌های خود برای سومین سال متوالی افت داشته است و نسبت به سال ۲۰۱۴، ۳.۷ واحد کاهش را تجربه کرده است. کلاس فارنل مدیر عامل این سازمان در این خصوص افزود:

خودروهای کنونی نسبت به نمونه‌های ۱۰ سال گذشته پیشرفت بسیاری کرده‌اند اما این آمار زنگ خطری است برای خودروسازان در رابطه با کیفیت محصولات تولیدی خود. تعداد خودروهای فراخوانده شده برای اعمال تعمیرات لازم به بیشترین میزان خود رسیده است که با توجه به تکنولوژی‌های تولید پیشرفته نباید شاهد این روند باشیم.

از ۲۷ برند بررسی شده تنها آکورا و بی‌ام‌و در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده‌اند و ۱۵ برند دیگر در این زمینه نسبت به سال ۲۰۱۴ افت کرده‌اند. به طور کلی خودروسازان ژاپنی بهترین عملکرد را داشته‌اند و فورد نیز در میان خودروسازان هم‌ وطن خود بالاترین نمره رضایت‌مندی را بدست آورده است.

در ادامه به لیست کامل میزان رضایت‌مندی مشتریان می‌پردازیم:

۱- لکسوس

lexus

لکسوس نسبت به سال گذشته تغییری در عملکرد خود نداشته است و با نمره ۸۴ به عنوان خودروساز پیشرو در این زمینه عمل کرده است.

۲- آکورا

acura

آکورا با ارتقا نمره خود به میران ۷.۸ درصد پیشرفت قابل توجهی داشته است و اکنون پس از لکسوس در جایگاه دوم قرار دارد.

۳- لینکلن

lincoln

لینکین که از زیر مجموعه‌های خودروسازی فورد است، بهترین عملکرد را بین خودروسازان ایالات متحده داشته است.

۴- مرسدس بنز

mercedes benz

مرسدس بنز با افت ۳.۵ درصدی جایگاه رده اول خود در سال ۲۰۱۴ را از دست داده و به رده چهارم نزول کرده است. مطمئنا مدیران این شرکت از این روند رضایت نخواهند داشت و برای بازگشت به رده‌ی اول تمام تلاش خود را به کار خواهند برد.

۵- سوبارو

subaru

قرار گرفتن شرکت سوبارو در میان ۵ شرکت برتر نشان از توجه این شرکت به میزان رضایت مشتریان خود دارد. جالب است که بدانید سوبارو نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد افت تجربه کرده است.

۶- تویوتا

toyota

تویوتا که لقب بزرگترین خودروساز جهان را به یدک می‌کشد، با نمره ۸۲ در رده ششم قرار گرفته است.

۷- بی‌ام‌و

bmw

بی‌ام‌و نیز همانند تویوتا توانست نمره ۸۲ را از مشتریان دریافت کند، اما بر خلاف رقیب ژاپنی خود ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته بهبود را تجربه کرده است.

۸- هیوندای

hyundai

شاید بسیاری از بینندگان با مشاهده هیوندای در رده هشتم تعجب کنند اما برنامه‌های بلند مدت و دقیق این خودروساز کره‌ای باعث پیشرفت هنگفتی شده است. اکنون هیوندای با نمره ۸۱ در رده هشتم خود را به عنوان یکی از رقبای قدرتمند سایر خودروسازان معرفی می‌کند.

۹- مزدا

mazda

مزدا به عنوان خودرویی برای عاشقان رانندگی شناخته می‌شود اما این خودروساز با نمره ۸۰ اکنون خود را به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین برند‌ها نیز معرفی می‌کند.

۱۰- فولکس واگن

vw

فولکس واگن همانند مزدا موفق به کسب نمره ۸۰ از میزان رضایت مشتریان شده است. این شرکت که بزرگترین خودروساز آلمان است برنامه‌های زیادی برای افزایش فروش و کسب رضایت بیشتر مشتریان خود، در سر دارد.

۱۱- هوندا

honda

هوندا نسبت به سال گذشته به میزان ۳.۶ افت داشته است واکنون با نمره ۸۰ در میانه‌ی این رده‌بندی قرار دارد.

۱۲- بیوک

buick

بیوک نیز همانند اکثر خودروسازان با افت عملکرد مواجه بوده و اکنون با نمره ۸۰ در تراز برندهایی مانند هوندا و فولکس واگن قرار دارد.

۱۳- کادیلاک

cadillac

از کادیلاک زمانی به عنوان استاندارد خودروسازی یاد می‌شد اما اکنون این خودروساز لوکس عملکرد متوسطی حداقل در جلب رضایت مشتریان خود دارد.

۱۴- ولوو

volvo

ولوو با نمره ۷۹ به عنوان حد وسط این رده‌بندی قرار دارد.

۱۵- فورد

ford

از میان برندهای تولید کننده انبوه خودرو در ایالات متحده فورد با نمره ۷۹ در صدر قرار دارد. خبر خوب برای فورد قرار گرفتن لینکلن، برند لوکس‌ آن‌ها در رده‌ی سوم است.

۱۶- شورولت

chevrolett

شورولت با افت ۳.۷ نمره نسبت به سال گذشته، اکنون پشت سر بزرگترین رقیب خود قرار دارد.

۱۷- جی‌ام‌سی

GMC

جی‌ام‌سی که همانند شورولت از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز است با نمره ۷۸ پایین‌تر از میانگین رضایت مندی مشتریان قرار می‌گیرد.

۱۸- آئودی

AUDI

آئودی با نمره ۷۸ نه تنها پایین‌تر از رقبای لوکس خود، بی‌ام‌و و مرسدس بنز، قرار گرفته، بلکه از میانگین برند‌های خودرسازی نیز نمره کمتری دریافت کرده است.

۱۹- کیا

kia

کیا با افت ۴.۹ نمره افت قابل توجهی را تجربه کرده این امر به نزول زیاد این خودروساز در این رده‌بندی منجر شده است.

۲۰- نیسان

nissan

قرار گرفتن نیسان در رده بیستم به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ژاپن، می‌تواند زنگ خطری برای این خودروساز باشد. نیسان سال گذشته ۵ واحد بیشتر از نمره ۷۷ فعلی خود کسب کرده بود.

۲۱- میتسوبیشی

mitsubishi

میتسوبیشی سهم زیادی از بازار خودرو در ایالات متحده را در اختیار ندارد. نمره رضایت‌مندی مشتریان این شرکت دلیل این موضوع را مشخص می‌کند.

۲۲- اینفینیتی

infiniti

نمره ۷۷ برای برند لوکس اینفینیتی قطعا مناسب نیست. نکته جالب رضایت بیشتر مشتریان از نیسان نسبت به برند لوکس آن یعنی اینفینیتی، است.

۲۳- دوج

dodge

دوج با کسب نمره ۷۶ یکی از ضعیف‌ترین خودروسازان موجود در ایالات متحده است. اما خبر خوب این است که این برند بیشترین نمره را در گروه خودروسازی فیات-کرایسلر کسب کرده است.

۲۴- مینی

mini

مینی با نمره ۷۶ ضعیف‌ترین عملکرد را بین خودروسازان آلمانی داشته است.

۲۵- جیپ

jeep

جیپ ۵.۱ واحد نسبت به سال گذشته افت داشته است و با نمره ۷۵ در رده‌های پایین این لیست قرار گرفته است. مشکلات عمده این خودرو که منجر به فراخوانی تعداد زیادی از محصولات تولیدی آن شده است، از اصلی ترین دلایل افت این خودروساز است.

۲۶- کرایسلر

chrysler

کرایسلر با کسب نمره‌ی ۷۴ در رتبه‌ی یکی مانده به آخر قرار گرفته است. حدس بزنید رتبه آخر از آن چه خودروسازی است؟

۲۷- فیات

fiat

درست حدس زدید. شریک تجاری کرایسلر، فیات، با نمره ۷۳ در قعر این رده‌بندی قرار دارد. طبق نظر سنجی CBS فیات در حال حاضر منفورترین برند موجود در ایالات متحده است. کسب نمرات به این ضعیفی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر جای بسی تعجب دارد و این برند‌ها برای بقای خود هم که شده باید به فکر راه چاره و گریز از وضعیت فعلی باشند.

 

منبع: http://www.zoomit.ir/ 

مطالب مرتبط
برندسازی در صنعت خودرو و لوازم یدکی ماشین
گزارش سالیانه مصرف کنندگان خودرو در سال ۲۰۱۵ با جمع‌آوری نظرات صاحبان بیش از ۷۵۰,۰۰۰ خودرو منتشر شده است. با توجه به این نتایج می‌توانیم اعتماد و نظر مشتریان به ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی خودرو و ماشین فروش
بسمه تعالی سرفصل های آموزشی مخاطبان: نمایندگان و فروشندگان خودرو و تجهیزات خودرویی مدرس: استاد علی خویه زمستان 1394 سیلابس ساعت شکل برگزاری   مهارت های فروش حرفه ای خودروهای 4 کارگاهی   تکنیک ها  و روشهای حرفه ای متقاعد کردن مشتریان خودرو های   3 کارگاهی ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های داخلی، وارداتی و گران قیمت (لوکس)
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس) دوره های بازریابی، فروش، برند، تبلیغات و مذاکره بسمه تعالی سرفصل های آموزشی مخاطبان: نمایندگان و ...
ادامه ی مطلب
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران
فرایند مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و بحران    1- شناسایی کامل شرایط بحران، دلایل ، قوت، ضعف، فرصت ، تهدید2- جلوگیری از تصمیمات عجولانه در شرایط بحران و جلوگیری ...
ادامه ی مطلب
دوره های تخصصی آموزش بازاریابی Marketing فروش Sales برندینگ Branding مذاکره تجاری Negotiation تبلیغاتAdvertisements
    آموزش در محل توسط گروه تخصصی G.MAS -  علی خویه متخصصین تربیتی و روانشناسان معتقدند،آموزش موثر حاصل ترکیب مدیریت خوب کلاس، سازماندهی، طراحی موثر و ویژگیهای شخصیتی مدرس است. در ...
ادامه ی مطلب
برندسازی در صنعت خودرو
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم جانبی ماشین | بازاریابی ماشین | بازاریابی نمایندگی های فروش خودرو | بازاریابی خودرو های خارجی | بازاریابی خودرو های داخلی | ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی قطعات خودرو- بازاریابی و فروش لوازم یدکی خودرو | بازاریابی درصنعت قطعات یدکی خودرو
ارائه یک چارچوب برنامه ریزی بازاریابی درصنعت قطعات یدکی خودرو حسن شوندی -رامک روانبخش  چکیده مقاله: دراین مقاله یک چارچوب برنامه ریزی بازاریابی دربازارقطعات یدکی خودرو پیشنهاد می گردد.برنامه ریزی بازاریابی دردو مرحله استراتژیک ...
ادامه ی مطلب
برندسازی لوازم یدکی خودرو
برند سازی در صنعت خودرو سازی
برند سازی ایرانی- ملی ؛نیاز صنعت خودرو سازی است   بر اساس بند اول اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای اوامر مورخ ۱۵/۱/۱۳۷۷ مقام معظم رهبری ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم جانبی ماشین | بازاریابی ماشین | بازاریابی نمایندگی های فروش خودرو | بازاریابی خودرو های خارجی | بازاریابی خودرو های داخلی | بازاریابی خودرو های وارداتی | بازاریابی خودرو های لوکس | بازاریابی خودرو های سواری | بازاریابی خودرو های هیوندا | بازاریابی خودرو های بنز | بازاریابی خودرو های کیا  بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های داخلی، وارداتی و گران قیمت (لوکس)kia
مدیریت و مهندسی فروش خودرو، تکنیک های بازاریابی و فروش خودرو مدرس علی خویه بازاریابی و فروش نمایندگان خودرو www.khooyeh.comگروه مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. معرفی مدیر عامل:مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق ...
ادامه ی مطلب
برترین برندهای خودروی جهان
سرفصل دوره آموزشی نمایندگان و فروشندگان خودرو
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی
مدیریت بازاریابی و فروش در شرایط رکود و
دوره های تخصصی آموزش بازاریابی Marketing فروش Sales
تکنیک های برند سازی خودرو ، توسعه و
بازاریابی قطعات خودرو- بازاریابی و فروش لوازم یدکی
بازاریابی خودرو و لوازم جانبی | بازاریابی لوازم
برندسازی در صنعت خودرو
تکنیک های بازاریابی و فروش خودرو مدرس علی