marketing,branding,sales,negotiation

اصول شش گانه T. C. C يا ارتباطات

اصول شش گانه T. C. C  يا ارتباطات

اين شش اصل به صورت زير بيان مي شوند:

1- جهت يابي نياز هاي مشتري

توجه به نيازهاي مشتري و انتظارات احتمالي مشتريان راضي، بر پايه بهبود محصولات، معرفي محصولات تازه در بازار و بررسي واكنش هاي مشتريان، ضروري است . اين مهم، تنها زماني امكان پذير مي شود كه كل فرايند تجارت، از ديد مشتري، مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.

2- كار گروهي كليه كاركنان

تجريه برخي از مجريان T. C. C  نشان مي دهد كه T. C. C  به همكاري كليه كاركنان شركت، براي رسيدن به هدفي واحد و چگونگي آن بستگي دارد. از يك سو كاركنان بايد به نقش خود در ارایه محصول و ارایه محصول و خدمات نهايي به مشتريان، واقف باشند و از سوي ديگر، تمام كاركنان بايد بدانند كه بخشي از زنجيره ی عرضه هستند كه گاهي در نقش مشتري و گاهي نيز در نقش عرضه كننده، ظاهر مي شوند .

3- مديران به عنوان الگو و مرتبطان آزاد

براي دست يابي T. C. C  به موفقيت، بايد در وهله نخست، اصول T. C. C  را بپذيريم و فرهنگ شركت را نيز دگرگون سازيم. هر چند كه وظيفه مديريت، برقراري ارتباط و اجراي اصول است، اما وي بايد نخستين فردي باشد كه اين اصول را بكار مي برد .

4- ارزيابي و قضاوت بر پايه واقعيت

هنگامي مزاياي T. C. C  آشكار خواهد شد كه موفقيت واقعي شركت، قابل ارزيابي باشند و به عنوان پايه تغييرات، مد نظر قرار گيرد. اگر امكان اندازه گيري رضايت مشتري ايجاد شود، امكان برنامه ريزي هدف های و اصلاحات نيز به وجود خواهد آمد.  به ويژه زمان تحويل، رسيدگي به شكايات، دسترسي آسان، خدمات مشورتي و كيفيت محصول، بايد به گونه اي باشند كه رضايت مشتری را جلب كند.

5- بهينه سازي فرايند و رفع نواقص

يك كارمند، در عين حالي كه يك توليد كننده است، يك مشتري داخلي نيز محسوب مي شود. او بايد در مقام يك عرضه كننده، به توقعات مشتري، به ويژه زمان تحويل، رسيدگي به شكايت، كيفيت و هزينه ها، آگاه باشد و به عنوان بخشي از زنجيره ی عرضه، نه تنها بايد به دنبال پيشرفت در واحد خود، بلكه در كل زنجيره ی فرايند باشد .

6- پيشرفت همیشگی

مقصود از پنج اصل نخست، دست يابي به هدف ششم مي باشد كه همانا اجراي واقعي T. C. C  است که كليدي به نام مشتري مداري در اختيار شركت ها قرار مي دهد كه رضايت مشتري را به همراه خواد داشت. یادآوری اين نكته ضروري است كه  T. C. C  يك برنامه كوتاه مدت توجه به مشتري نيست بلكه روش نوين مديريتي است كه هدف آن ايجاد رابطه قوي و ارتباطي فراگير با مشتريان است. 

مطالب مرتبط
تکنیک های توسعه و تقویت برند
  استراتژی های ارتقای برند 30تکنیک کاربردی وقتی بحث از برندینگ در یک شرکت مطرح می شود، معمولا شرکت باید دست کم در صدد پاسخ گویی به پنج حوزه اصلی زیر باشد.از این ...
ادامه ی مطلب
   سمینار تخصصی، کاربردی و کارگروهیروشها، تکنیک ها، اصول و مبانیافزایش خلاقیت در نیروهای انسانیبا متدهای جدید آموزشی و اساتید مجرب گروهیمخاطبان دوره:فروشندگان، بازاریان، کسبه، مدیران عامل، مدیران بخش های مختلف، ...
ادامه ی مطلب
توضیح گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله تبلیغات: جلب توجه : گام اول در این الگو این است که توجه مخاطب را به محصول جلب کنیم.ایجاد علاقه : ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی و فروش لوازم خانگی | لوازم صوتی و تصویری | لوازم آشپزخانه | لوازم پخت و پز – ‎خرد کن و غذا ساز – ‎لوازم مکمل آشپزخانه | لوازم پخت و پز نوشیدنی ساز خردکن و غذاساز لوازم مکمل آشپزخانه یخچال و فریزر لوازم شست و شو و نظافت تهویه، سرمایش و گرمایش | صوتی و تصویری تلویزیون سینمای خانگی پخش کننده Blu-Ray پخش کننده DVD گیرنده دیجیتال DVB-T کنسول بازی بازی پخش کننده چندرسانه ای پرتابل دیتا-ویدیو پروژکتور ضبط کننده صدا پخش کننده خانگی سیستم صوتی و تصویری خودرو رادیو لوازم جانبی صوتی و تصویری آمپلی فایر | ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی جاروبرقی جارو شارژی اتو بخار شو جارو شارژی خودرو سرامیک شوی و فرش شوی ابزار نظافت نظافت لباس لوازم اتو
  دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری مدیریت  بازاریابی لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری بازاریابی  لوزام خانگی ، لوازم صوتی و تصویری تکنیکها و تاکتیک های ...
ادامه ی مطلب
در جهان امروز تحولاتی شگرف در زمینه های گوناگون ، بویژه در شرایط اقتصاد جهانی و بازارها مشاهده می شود . این تحولات به طور دائم بر فعالیتهای تجاری جهانی ...
ادامه ی مطلب
روشهای کمک به افزایش فروش-بعضي از عادات خود را تغيير دهيد- بخاطر داشته باشيد كه تلفن وسيله مهمي است كه مي توانيد هر روز به نفع خود از آن استفاده ...
ادامه ی مطلب
اهمیت توجه به مشتری در شش سيگماشش سيگما را مي توان يك ابزار مديريتي نيرومند و فراگير، جهت تغيير در سازمان و انطباق بر خواسته هاي مشتري ناميد. همينطور بر ...
ادامه ی مطلب
راهکارهای افزایش فروشدربازار رقابتی"هیچ فردی کارشناس فروش متولد نمی شود بلکه تربیت می شود. فروش ذاتی نیست بلکه اکتسابی است.”رفتار فروش  ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر1- چرا مردم ...
ادامه ی مطلب
بازاریابی و فروش مبلمان دکوراسیون و فرش
دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش مدیریت  بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش بازاریابی  مبلمان، دکوراسون و فرش تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی مبلمان، ...
ادامه ی مطلب
افزایش مشتری مهارت های ارتباط با مشتریان جذب مشتری مشتری مداری وفادارسازی مشتریان مشتری سازی وقادارسازی مشتریان و افزایش مشتری تکنیک های فروش افزایش فروش مشتری شناسی کارگاه آموزشی باشگاه مشتریان customer club سنجش رضایت مشتریان (CSM) ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری دوره آموزشی برنامه ریزی فروش روانشناسی فروش و بازاریابی و مهارت ها و تکنیک های حفظ مشتری روانشناسی ارتباط مشتری استراتژی های کاربردی حفظ مشتری مدیریت فروش و فروش حرفه ای و بازاریابی کاربردی بازاریابی دوره آموزشی crm واقعی مشتریان نیاز روانشناسی ارتباط با مشتریان(اناگرام) فروش و بازاریابی دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای بازاریابی حرفه ای مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی
علی خویه علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 18 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان ...
ادامه ی مطلب
تکنیک های توسعه و تقویت برند
سمینار افزایش خلاقیت در نیروهای انسانی
گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله
بازاریابی و فروش لوازم خانگی | لوازم صوتی
جذب مشتری و افزایش فروش
روشهای افزایش فروش
اهمیت توجه به مشتری در شش سيگما
راهکارهای افزایش فروش در بازار رقابتی
بازاریابی مبلمان، دکوراسون و فرش
روش های سریع افزایش مشتری(قسمت دوم)